Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Elektronik Alışverişte Akademisyenlerin Güvenlik ve Risk Algılarının Belirlenmesi

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 24, 275 - 294, 01.08.2014

Öz

Elektronik alışverişin önem kazanmasıyla işletmeler internet dünyasında pazar paylarını artırmak için stratejilerini belirlerken, algılanan
güvenlik ve risk faktörlerini de göz önünde bulundurmalıdır. Bu çalışmada akademisyenlerin elektronik alışverişte güvenlik ve risk algıları
belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış ve 40
farklı üniversiteden toplam 367 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Demografik özellikler bakımından çok az farklılıklar bulunmuş, risk algıları bakımından ise kümeleme analizi sonucunda katılımcılar 4 farklı
kümede toplanmıştır. Elektronik alışverişte güvenliğe ve risk algılarına
ilişkin bulgular çalışmada detaylı olarak verilmiştir. Elektronik ticaret
boyutu olan işletmelerin bu bulguları göz önüne alarak gerekli iyileştirmeleri yapmaları elektronik alışveriş potansiyelini arttırıcı etki oluşturabilecektir. 

Kaynakça

  • Algür, Seden & Cengiz, Funda, “Türk Tüketicilere Göre Online (çevrimiçi) Alışverişin Riskleri ve Yararları”, Journal of Yaşar University, 22(6), 2011, 3666–3680. Beckstead, Jason W., “Using Hierarchical Cluster Analysis in Nursing Research”, Western Journal of Nursing Research, 24, 2002, 307-319. Çubukcu, Ahmet & Bayzan, Şahin, “Türkiye’de Dijital Vatandaşlık Algısı ve Bu Algıyı İnternetin Bilinçli, Güvenli ve Etkin Kullanımı ile Artırma Yöntemleri”, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, Issue 5, 2013, 148-174. Günsoy, Bülent, Ekergil, Vedat, Öztürk, Ayşe, Sevgi, Okan, Neval, Yıldırım, Zübeyr, Kağnıcıoğlu, Celal, Hakan & Karagül, Arman, Aziz, Elektronik Ticaret, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2784, 2013. Gürsoy, Şafak. Taner, Çiçekçioğlu, Meltem., Börekçi, Nil., Türk Soyer, Meral & Öcek, Zeliha, ‘‘İzmir Karşıyaka Belediye Çalışanlarında Çevresel Risk Algılama Düzeyi’’, Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1, 2008, 20-27. Hawkins, Del. I., Best, Roger. J. & Coney, Kenneth. A., Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, The McGraw – Hill Comp., New York, 2001. Ho, Dawn, “How to Check the Reliability of Online Shops”, http://ezinearticles. com/?How-to-Check-the-Reliability-of-Online-Shops&id=4231482, (Erişim Tarihi: 16 Ocak, 2014). Kayri, Murat, “Araştırmalarda İki Aşamalı Kümeleme (Two-Step Clustering) Analizi ve Bir Uygulaması”, Eurasian Journal of Educational Research, 28, 2007, 89-99. Kim, Won, Jeong, Ok-Ran., Kim, Chulyun & So, Jungmin, “The dark side of the Internet: Attacks, costs and responses”, Information Systems, 5, 2011, 675-705. Lovelock, Christopher, Vandermerwe, Sandra & Lewıs, Barbara., Services Marketing: A European Perspective, Prentice Hall Europe, 1999. Raja, John, Velmurgan, Senthıl, M. & Seetharaman, A. “E-payments: Problems and Prospects”, Journal of Internet Banking and Commerce, Vol.13, Issue.1, 2008, 1-17. Tüik, 2013 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2013. Uzel, Ezgi. & Aydoğdu, Ceyda, F., “Çalışanların Elektronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 2010, 19-25. Yaraş, Eyyup, Yeniçeri, Tülay & Zengin, Yasemin. “Mağaza Markalı Ürün Satın Alan Tüketiciler İle Satın Almayan Tüketiciler Arasında Algılanan Risk Bakımından Farklılık Olup Olmadığının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18)2, 2009, 198-217.
Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 24, 275 - 294, 01.08.2014

Öz

Kaynakça

  • Algür, Seden & Cengiz, Funda, “Türk Tüketicilere Göre Online (çevrimiçi) Alışverişin Riskleri ve Yararları”, Journal of Yaşar University, 22(6), 2011, 3666–3680. Beckstead, Jason W., “Using Hierarchical Cluster Analysis in Nursing Research”, Western Journal of Nursing Research, 24, 2002, 307-319. Çubukcu, Ahmet & Bayzan, Şahin, “Türkiye’de Dijital Vatandaşlık Algısı ve Bu Algıyı İnternetin Bilinçli, Güvenli ve Etkin Kullanımı ile Artırma Yöntemleri”, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, Issue 5, 2013, 148-174. Günsoy, Bülent, Ekergil, Vedat, Öztürk, Ayşe, Sevgi, Okan, Neval, Yıldırım, Zübeyr, Kağnıcıoğlu, Celal, Hakan & Karagül, Arman, Aziz, Elektronik Ticaret, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2784, 2013. Gürsoy, Şafak. Taner, Çiçekçioğlu, Meltem., Börekçi, Nil., Türk Soyer, Meral & Öcek, Zeliha, ‘‘İzmir Karşıyaka Belediye Çalışanlarında Çevresel Risk Algılama Düzeyi’’, Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1, 2008, 20-27. Hawkins, Del. I., Best, Roger. J. & Coney, Kenneth. A., Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, The McGraw – Hill Comp., New York, 2001. Ho, Dawn, “How to Check the Reliability of Online Shops”, http://ezinearticles. com/?How-to-Check-the-Reliability-of-Online-Shops&id=4231482, (Erişim Tarihi: 16 Ocak, 2014). Kayri, Murat, “Araştırmalarda İki Aşamalı Kümeleme (Two-Step Clustering) Analizi ve Bir Uygulaması”, Eurasian Journal of Educational Research, 28, 2007, 89-99. Kim, Won, Jeong, Ok-Ran., Kim, Chulyun & So, Jungmin, “The dark side of the Internet: Attacks, costs and responses”, Information Systems, 5, 2011, 675-705. Lovelock, Christopher, Vandermerwe, Sandra & Lewıs, Barbara., Services Marketing: A European Perspective, Prentice Hall Europe, 1999. Raja, John, Velmurgan, Senthıl, M. & Seetharaman, A. “E-payments: Problems and Prospects”, Journal of Internet Banking and Commerce, Vol.13, Issue.1, 2008, 1-17. Tüik, 2013 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2013. Uzel, Ezgi. & Aydoğdu, Ceyda, F., “Çalışanların Elektronik Alışverişe Bakış Açıları Hakkında Kalitatif Çalışma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 2010, 19-25. Yaraş, Eyyup, Yeniçeri, Tülay & Zengin, Yasemin. “Mağaza Markalı Ürün Satın Alan Tüketiciler İle Satın Almayan Tüketiciler Arasında Algılanan Risk Bakımından Farklılık Olup Olmadığının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18)2, 2009, 198-217.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Çetin

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Çetin, H. (2014). Elektronik Alışverişte Akademisyenlerin Güvenlik ve Risk Algılarının Belirlenmesi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 12(24), 275-294.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,