Amaç: Çalışmamızın amacı öğrenci hemşirelerin akademik öz yeterliliklerinin mesleki motivasyon düzeylerine etkisini değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma kesitsel bir araştırma olarak tasarlandı. Katılımcılara akademik öz-yeterlik ölçeği (ASES), motivasyon kaynakları ve sorunları ölçeği (MRPS) ve sosyodemografik ölçek uygulandı. Bulgular: Çalışmamıza 289 kişi katıldı. Yaş ortalaması 20,5±2,21 yıl idi. Akademik öz yeterlik ortalaması 16,3±3,47’dir. Motivasyon kaynakları ve problem ölçeği ortalaması 3,6±0,54 idi. İki ölçek arasındaki korelasyon katsayısı r:-0,244 ve regresyon analizinde ASES’in MRPS’yi etkilediği görüldü. (R2:0.06, Durbin-Watson:1.9, f:17.1 ve p<0.001). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin MRPS ve ASES ortalamaları orta düzeydeydi. Hem ASES hem de MRPS’nin çeşitli değişkenlerden etkilendiği bulundu. Ayrıca ASES’in MRPS’yi etkilediği ve aralarındaki ilişkinin negatif yönlü olduğu bulundu. Hem akademik öz yeterlilik hem de mesleki güdülenme düzeylerinin yükseltilmesi için klinik saha ve laboratuvar uygulamalarının arttırılması önerilmektedir.
Aim: Self-sufficiency is the self-perception of the individual. This perception can be coping with various situations and accomplishing an activity. Motivation is one of the most important factors affecting human behavior. Our study aimed to evaluate the effect of academic self-sufficiency of student nurses on vocational motivation levels. Materials and Methods: We designed as a cross-sectional study. We applied the academic self-efficacy scale (ASES), motivation resources and problems scale, and sociodemographic scale to participants. Results: 289 people participated in our study. The mean age was 20.5±2.21 years. The mean of academic self-efficacy was 16.3±3.47. The motivation resources and scale of problems mean was 3.6±0.54. The correlation coefficient between the two scales was r:-0.244, and in the regression analysis, we observed that ASES affected MRPS. (R2:0.06, Durbin-Watson:1.9, f:17.1 and p<0.001). Conclusion: Nursing students' MRPS and ASES means were moderate. ASES and MRPS were found to be affected by several variables. In addition, ASES affected MRPS, and the relationship between ASES and MRPS was negatively correlated. To increase the professional motivation levels of the students, we recommended to increase the clinical field and laboratory applications.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |