BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Taşra Hikâyesi Daha: Taşra Üniversitesinde Kadın Akademisyen Olmak

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 64, 229 - 268, 01.01.2020

Öz

Son 20 yılda her ile bir üniversite ve her ilçeye bir üniversite biriminin açılması sonucunda bugün ülkenin dört bir köşesinde yaşayan ve çalışan akademisyenlerin sayısı gün geçtikçe artmakta. Bu bağlamda, bu kitlenin en dikkat çeken kesimini ise kadınlar oluşturmakta. Hem yaşanılan yer hem de çalışılan kurum nezdinde varolan koşulların taşrada yaşayan ve çalışan kadın akademisyenler için ciddi sorunlar olarak tezahür ettiği açıktır. Bu çalışma ile, ülkenin çeşitli yerlerinde taşra üniversiteleri olarak adlandırılan üniversitelerde çalışıp, taşrada yaşayan kadın akademisyenlere yöneltilecek sorulara verecekleri yanıtlar üzerinden yaşadıkları ve çalıştıkları ortamı, koşulları resmetmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu çalışma sadece akademik-bilimsel bir çalışma olmanın dışında halen taşra koşullarında yaşayan ve çalışan kadın akademisyenlerin yaşamlarına ışık tutacak bir niteliğe de sahip olacaktır

Kaynakça

  • Altınoluk, D. (2018), “Kadın Olmak mı, Akademisyen Olmak mı? : İşte Bütün Mesele Bu,” Fe Dergi 10, 1, 58-66, http://cins.ankara.edu.tr/19_5.pdf (Erişim Tarihi: 25.09.2019)
  • Cumhuriyet, (2019), “Ceren Hoca'nın Katilinden Skandal Savunma”, 27.09.2019, http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1600603/Ceren_Hoca_nin_katilind en_skandal_savunma.html (Erişim Tarihi: 30.09.2019)
  • Çakır, İ. ve Arslan, R. (2018), “Türkiye’deki Üniversitelerde Kadın Akademisyenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Bartın Üniversitesi’nde Çalışan Kadın Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma”, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (18), 265-280.
  • Donne, J. (1624), “Hiç Kimse Bir Ada Değildir” Karabatak Dergisi, http://www.karabatakdergisi.com/siir/canlar-kmn-cn-calyor (Erişim Tarihi: 24.09.2019)
  • Göker, Z. G. ve Polatdemir, A. (2019), Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Mekanizmaları: Bir Temel Değerlendirme Çalışması, İstanbul: Sabancı Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Mükemmeliyet Merkezi (SU Gender) ve Research Worldwide Istanbul, https://sugender.sabanciuniv.edu/sites/sugender.sabanciuniv.edu/files/univ_toplu msal_cinsiyet_raporu_30nisan.pdf (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • Meşe, İ. (2018), “Taşra Üniversitesi Nedir? Ne İşe Yarar?”, Birikim Dergisi, 351, 110-117.
  • Meşe, İ. (2019), “Bir Mekân Olarak ‘Taşra Üniversitesi’ ve Sosyolojinin Taşrası: Eleştirel Bir Deneyim Analizi”, Moment Dergi, 6 (1), 209-226, http://www.momentdergi.org/ index.php/momentdergi/article/view/366/692 (Erişim Tarihi: 02.10.2019)
  • O’Neil, M. L., vd. (2019), Türkiye’de Yükseköğretimdeki Cinsiyet Eşit(siz)liği: 1984- 2018, İstanbul: Kadir Has Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma Merkezi, https://gender.khas.edu.tr/sites/gender.khas.edu.tr/files/inlinefiles/Turkiyede%20Yuksekogretimdeki%20Cinsiyet%20Esitsizligi.pdf (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • Özel, O. (2017), “Üniversite ve ‘Akademya’: Hüzünlü Bir Yokoluş Hikâyesi”, Sosyalbilimler.org, http://www.sosyalbilimler.org/universite-ve-akademyahuzunlu-bir-yokolus-hikayesi/ (Erişim Tarihi: 02.10.2019)
  • Sevinç, M. (2019), “Mutsuzluk ve Bıkkınlığa Açılan Akademik Yıl”, Diken, 20.09.2019, http://www.diken.com.tr/mutsuzluk-ve-bikkinliga-acilan-akademik-yil/ (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • YÖK, (2015), Yükseköğretim Kurumları Cinsiyet Eşitliği Tutum Belgesi, http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/kadinarastirmalari_e950b.pdf (Erişim Tarihi: 26.09.2019)
  • YÖK, (2019), Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 23.09.2019)

One More Peripheral Story: Being A Female Academician at the Provincial University

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 64, 229 - 268, 01.01.2020

Öz

In the last 20 years, the number of academicians who live and work throughout the country has been increasing as a result of establishment of universities in every cities and some university units in every town. Within this context, the significant part of this group of people is composed of women. In respect to the places both for living and working, it is clear that the current conditions is appeared as some fundamental problems for female academicians who live and work in the periphery. In this work, it is aimed to illustrate the atmosphere, circumstances, in where they are living and working, via the answers to the questions asked to the female academicians who are working at the universities designated as the provincial universities and living in the periphery in the various regions all across the country. Moreover, this work is not only an academic-scientific study but also it has an aspect to highlight the life of the female academicians who currently live and work under the periphery conditions

Kaynakça

  • Altınoluk, D. (2018), “Kadın Olmak mı, Akademisyen Olmak mı? : İşte Bütün Mesele Bu,” Fe Dergi 10, 1, 58-66, http://cins.ankara.edu.tr/19_5.pdf (Erişim Tarihi: 25.09.2019)
  • Cumhuriyet, (2019), “Ceren Hoca'nın Katilinden Skandal Savunma”, 27.09.2019, http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/1600603/Ceren_Hoca_nin_katilind en_skandal_savunma.html (Erişim Tarihi: 30.09.2019)
  • Çakır, İ. ve Arslan, R. (2018), “Türkiye’deki Üniversitelerde Kadın Akademisyenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Bartın Üniversitesi’nde Çalışan Kadın Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma”, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (18), 265-280.
  • Donne, J. (1624), “Hiç Kimse Bir Ada Değildir” Karabatak Dergisi, http://www.karabatakdergisi.com/siir/canlar-kmn-cn-calyor (Erişim Tarihi: 24.09.2019)
  • Göker, Z. G. ve Polatdemir, A. (2019), Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Mekanizmaları: Bir Temel Değerlendirme Çalışması, İstanbul: Sabancı Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Mükemmeliyet Merkezi (SU Gender) ve Research Worldwide Istanbul, https://sugender.sabanciuniv.edu/sites/sugender.sabanciuniv.edu/files/univ_toplu msal_cinsiyet_raporu_30nisan.pdf (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • Meşe, İ. (2018), “Taşra Üniversitesi Nedir? Ne İşe Yarar?”, Birikim Dergisi, 351, 110-117.
  • Meşe, İ. (2019), “Bir Mekân Olarak ‘Taşra Üniversitesi’ ve Sosyolojinin Taşrası: Eleştirel Bir Deneyim Analizi”, Moment Dergi, 6 (1), 209-226, http://www.momentdergi.org/ index.php/momentdergi/article/view/366/692 (Erişim Tarihi: 02.10.2019)
  • O’Neil, M. L., vd. (2019), Türkiye’de Yükseköğretimdeki Cinsiyet Eşit(siz)liği: 1984- 2018, İstanbul: Kadir Has Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma Merkezi, https://gender.khas.edu.tr/sites/gender.khas.edu.tr/files/inlinefiles/Turkiyede%20Yuksekogretimdeki%20Cinsiyet%20Esitsizligi.pdf (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • Özel, O. (2017), “Üniversite ve ‘Akademya’: Hüzünlü Bir Yokoluş Hikâyesi”, Sosyalbilimler.org, http://www.sosyalbilimler.org/universite-ve-akademyahuzunlu-bir-yokolus-hikayesi/ (Erişim Tarihi: 02.10.2019)
  • Sevinç, M. (2019), “Mutsuzluk ve Bıkkınlığa Açılan Akademik Yıl”, Diken, 20.09.2019, http://www.diken.com.tr/mutsuzluk-ve-bikkinliga-acilan-akademik-yil/ (Erişim Tarihi: 20.09.2019)
  • YÖK, (2015), Yükseköğretim Kurumları Cinsiyet Eşitliği Tutum Belgesi, http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/kadinarastirmalari_e950b.pdf (Erişim Tarihi: 26.09.2019)
  • YÖK, (2019), Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr (Erişim Tarihi: 23.09.2019)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emek Yıldırım Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Yıldırım Şahin, E. (2020). Bir Taşra Hikâyesi Daha: Taşra Üniversitesinde Kadın Akademisyen Olmak. Çalışma Ve Toplum, 1(64), 229-268.
muratozverister@gmail.com
dergicalismavetoplum@gmail.com
www.calismatoplum.org