Köy Enstitüleri Türk Eğitim sistemine özgü, dünya üzerinde başka bir örneği olmayan bir eğitim sistemidir. Türk Devrimini köye götürmeye yönelik ortaya konan bu sistem getirmiş olduğu radikal değişimlerle, daha başlangıçta TBMM’de kendisine bir muhalefet oluşturmuştu. İsmet İnönü’nün desteği ile birlikte, Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel ve İlköğretim Genel Müdürü İsmail Hakkı Tonguç’un çabalarıyla Köy Enstitüleri sistemi, TBMM içersindeki sessiz muhalefete rağmen, birkaç yıl aksamadan uygulanmıştır. Fakat İkinci Dünya Savaşı sonrası içte ve dışta ortaya çıkan siyasi gelişmeler, Köy Enstitüleri sisteminin sonunu hazırlamıştır. TBMM içersindeki sessiz muhalefet ortaya çıkarak, önce Hasan Ali Yücel’in ve ardında İsmail Hakkı Tonguç’un görevden alınmasıyla, sistem içersinde 1947 yılı ile birlikte değişimler başlamıştır. 1954 yılında kapatılana kadar sistem devamlı surette değişime uğrayacak ve sonunda öğretmen okulları ile birleştirilerek ortadan kalkacaktır. Bu çalışmada kuruluşundan kapatılışına kadar, zabıt ceridelerine göre TBMM içersinde sisteme yönelik muhalefet irdelenmeye çalışılacaktır
Köy Enstitüleri Muhalefet İsmet İnönü İsmail Hakkı Tonguç Hasan Ali Yücel
Peculiar to Turkish educational system, the village Institutes, was unique for that time with respect to other educational systems implemented all around the world. This system which was aimed to bring Turkish revolution into villages consequently raised serious objections within Turkish Parliament as it brought about radical changes. Despite implicit rejections, this system of village institutes was put into practice for a few years without any intermission together with the support given by İsmet Inonu and efforts made by Hasan Ali Yücel, Minister of Education and İsmail Hakkı Tonguç, Head of Primary Education. However, local and foreign political changes occurred following the Second World War, caused the system of Village Institutes to come to an end. In 1947, increasing voices in the Turkish Parliament began to have more effect. In the mean time, the system started to depravate after İsmail Hakkı Tonguç and Hasan Ali Yücel were dismissed. Until 1954 when this system was completely abandoned, it was exposed to many alterations and finally joined with Teachers School. This paper explores the opposition in the Turkish Parliament directed to the system of village institutes based on official records and documents
The Village Institutes Opposition Ismet Inonu Ismail Hakkı Tonguc Hasan Ali Yucel
Diğer ID | JA68AF27CZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 15 |