Bu araştırma kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının Orff Yaklaşımı ile işlenen ders süreçlerine ilişkin metaforik algılarının ve eğitim-öğretim etkinliklerinde Orff Yaklaşımı’nın kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve ‘Müzik Eğitim II’ dersini alan 3. sınıfa devam etmekte olan 43 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgubilim araştırması olarak desenlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Metaforlara yönelik elde edilen veriler analiz edildiğinde okul öncesi öğretmen adaylarının Orff Yaklaşımı ile işlenen ders süreçlerine ilişkin görüşleri ‘Orff Yaklaşımı’nın genel özellikleri’ olarak tek bir tema altında 10 alt kategoride toplanmıştır. Metaforlara ilişkin en yüksek frekansa sahip alt kategorilerin ‘faydalı olması, çok boyutlu öğrenme ortamı sağlaması ve rahatlatıcı olması’ olduğu görülmektedir. Yapılandırılmış formlar aracılığı ile elde edilen veriler analiz edildiğinde ise okul öncesi öğretmen adaylarının Orff Yaklaşımı’nın eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanımına ilişkin görüşleri; ‘psiko-motor gelişime katkısı, bilişsel gelişime katkısı ve sosyal-duygusal gelişime katkısı’ temaları altında 14 alt kategoride toplanmıştır. Eğitim-öğretim etkinliklerinde Orff Yaklaşımı’nın kullanımına ilişkin en yüksek frekansa sahip alt kategorilerin ise ‘eğlenceli olması, kalıcı öğrenmeyi sağlaması, el-göz koordinasyonunu geliştirmesi’ olduğu görülmektedir. Öğretmen adaylarının Orff Yaklaşımı prensipleriyle işlenen ders süreçlerine ilişkin metaforik algıları ile eğitim-öğretim etkinliklerinde Orff Yaklaşımı’nın kullanımına ilişkin görüşlerinin birbirini desteklediği ve araştırma bulgularının alan yazın ile paralel olduğu belirlenmiştir.
Orff Yaklaşımı Müzik eğitimi Metafor Okul öncesi dönem eğitimi Öğretmen yetiştirme.
This study aims to identify pre-service pre-school teachers' metaphoric perceptions about a course process that was instructed based on Orff Approach and their views about its use in educational activities. The study group consisted of forty-three junior pre-service pre-school teachers studying in the Department of Preschool Education and attending the ‘Music Education II’ course. This research was designed as phenomenology research, as one of qualitative research methods. Content analysis technique was used to analyze the data. When the data obtained for the metaphors were analyzed, it appeared that 10 sub-categories emerged under a single theme as “general characteristics of the Orff Approach”. The sub-categories with the highest frequency of metaphors included ‘useful, providing a multidimensional learning environment and relaxing’. When the data obtained through structured forms were analyzed, 14 subcategories existed under the main categories of “contribution to psycho-motor development, contribution to cognitive development and contribution to social-emotional development” regarding the use of Orff Approach in educational activities. The sub-categories with the highest frequency related to education and training were “being entertaining, providing permanent learning and improving hand-eye coordination”. Pre-service pre-school teachers’ metaphoric perceptions about Orff Approach principles-based instruction support their views on the use of the Orff Approach in educational activities, and there is consistency between literature and research findings of this study.
Orff Schulwerk Music education Metaphor Pre-school education Teacher training.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 1 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved