Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 29 - 49, 15.06.2010

Öz

Her dinde sembolik bir hüviyet kazanan insanlar vardır. Bu kişiler
kendi alanlarında gösterdikleri başarılar veya öne çıkan meziyetleri
nedeniyle örnek olarak ilk zikredilen kimselerdir. İslam ahlakı
bağlamında anneye iyilik dendiğinde de akla ilk gelen isim Uveys elKarenî’dir.
Uveys’in gerek yaşayıp yaşamadığı ve gerekse onunla ilgili
anlatılanlar rivayetlerde son derece karmaşık ve çelişik bilgiler
içermektedir. Biz bu makalemizde Muslim’in Sahîh’inde onun
faziletlerinden bahseden üç rivayeti gerçeklik bağlamında tahlil ettik.
Böylece Uveys konulu çalışmalara bir katkı sağlamış olduk.

Kaynakça

  • Muslim, Fadâilu’s-Sahâbe (44), bâbu fedâil.i Uwais al-Qarenî (55), Nr: 223; İbn Abî
  • Shaiba, al-Musannaf fi'l-Ehâdîsi Wa'l-Athâr, hrsgb. Saîd Muhammed al-Lehhâm,
  • Beirut-1994, VII/539.
  • 2Muslim, Fadâilu’s-Sahâbe (44), bâbu fadâil-i Uwais al-Qarenî (55), Nr: 224.
  • 3 Vergl. Abû Abdillah Muhammed as-Sanûsî, Mukammilu İkmâli’l-İkmâl, Hrsgb.
  • Muhammad Sâlim Hâshim, Beirut-1994, VIII/470.

Die Analyse der Überlieferungen Bezüglich des Zusammentreffens von Khalifen Omar und Uwais al-Qarani

Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 29 - 49, 15.06.2010

Öz

In each Religion there are people who achieve symbolic identities.
These are those who mentioned as Samples with their
accomplishments in their own domains or their outstanding
pecularities. In connection with islamic ethics, when we speak of
respect to Mother, Uwais al Qarani is one of the most prominent
character whom we rememeber. However, the Informations about if
Uwais really had lived or not and the told stories about him are both
ambigious and complexfied. The aim of this article is to analysis the
authenticity of three accounts which alludes of his virtues in Muslim’s
Sahih and consequently a contribituon to the studies on Uwais. My
thanks are due to Mr Sakin Özışık from University of Bielefeld for his
helps in German translation of this article. 

Kaynakça

  • Muslim, Fadâilu’s-Sahâbe (44), bâbu fedâil.i Uwais al-Qarenî (55), Nr: 223; İbn Abî
  • Shaiba, al-Musannaf fi'l-Ehâdîsi Wa'l-Athâr, hrsgb. Saîd Muhammed al-Lehhâm,
  • Beirut-1994, VII/539.
  • 2Muslim, Fadâilu’s-Sahâbe (44), bâbu fadâil-i Uwais al-Qarenî (55), Nr: 224.
  • 3 Vergl. Abû Abdillah Muhammed as-Sanûsî, Mukammilu İkmâli’l-İkmâl, Hrsgb.
  • Muhammad Sâlim Hâshim, Beirut-1994, VIII/470.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Enbiya Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Yıldırım, Enbiya. “Die Analyse Der Überlieferungen Bezüglich Des Zusammentreffens Von Khalifen Omar Und Uwais Al-Qarani”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/1 (Haziran 2010), 29-49.