-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler" />
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Facing Teaching of Arabic in Turkey

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 33 - 51, 15.06.2013

Öz

This article deals with problems encountered in teaching of Arabic
language in Turkey. The problems are discussed in different categories
after detailing on the importance of Arabic, the goals in
teaching of Arabic, and the institutions where Arabic is taught.
The problems are sametimes caused by the perspective Arabic is
viewed from and sametimes by the lnadequacy and unsuitability
of method(s) employed by instructors. Structural differences between Arabic and Turkish languages, lack of tools-equipment,
misquotation of Arabic words borrowed into Turkish, lack of proficleney
of grammar in the first language, planning problems with
curriculum, and unsuitability of learning environment are the
problems discussed in this article.

Kaynakça

  • Adalı, Oya," Anadili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne'', Türk Dili -Aylık Dil
  • ve Yazın Dergisi- Dil Öğretimi Özel Sayısı, 1983, cilt.47, sayı:379-
  • 384.
  • Akçay, İsmail, "Arapça ve Türkçe Seslerin Telaffuzu _ve Aralanndaki İlişkiler",
  • Anıl, Zeynep Ayça, "Aslı Arapça olup Türkçeye anlam kaymasına uğrayarak
  • geçmiş kelimeler", (fr->-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, İstanbul2002.

TÜRKİYE'DE ARAPÇA ÖGRETİMİNDE KARŞıLAŞlLAN SORUNLAR

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 33 - 51, 15.06.2013

Öz

Bu makale Türkiye'de Arapçanın öğretilmesinde karşılaşılan sorunları
incelemektedir. Arapçanın önemi, öğretilme amacı ve öğretildiği
kurumlar ele alındıktan sonra, sorunlar değişik kategorileriyle
incelenmiştir. Bazen Arapçaya bakış açısından kaynaklanan sorunlar
olarak, bazen de öğreticilerin kullandıkları yöntem(ler)in uygun
olmayışı veya yetersiz olması şeklinde karşımıza çıkmaktadır.
Arapçanın yapısının Türkçeye göre farklı oluşu, araç-gereç yetersizliği,
Arapçadan Türkçeye geçmiş kelimelerin yanlış aktarıma
neden olması, öğrencilerin anadili gramerini iyi bilmemeleri, program
ve müfredatın iyi ayarlanamaması ve öğretim ortamının uygun
olmayışı gibi sorunlar ele alındı ve çözümler sunuldu

Kaynakça

  • Adalı, Oya," Anadili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne'', Türk Dili -Aylık Dil
  • ve Yazın Dergisi- Dil Öğretimi Özel Sayısı, 1983, cilt.47, sayı:379-
  • 384.
  • Akçay, İsmail, "Arapça ve Türkçe Seslerin Telaffuzu _ve Aralanndaki İlişkiler",
  • Anıl, Zeynep Ayça, "Aslı Arapça olup Türkçeye anlam kaymasına uğrayarak
  • geçmiş kelimeler", (fr->-"ı.. .ıt...J), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, İstanbul2002.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Dogan

Tahirhan Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Dogan, Yusuf - Aydın, Tahirhan. “Problems Facing Teaching of Arabic in Turkey”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2013), 33-51.