Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Religion and Education in the Dutch Post-Pillarized Education System: Histarical Backgrounds and Current Debates

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 171 - 186, 15.06.2013

Öz

In this article, histarical background and current situation of Religious Education
in the Netherlands are mentioned.
First of all, debates about religious education are occurrlng in Dutch society
after period of French invasion are mentloned. And giving information about
structure of Dutch society, properties of denominational schools, Church-State
relations in the Netherlands. At last, giving information about religious education
in multi-cultural socleties and alm of religious education and its methods.

Kaynakça

  • Avest ter, I. (2003) Kinderen en Gad, verteld in verhalen (Zoetermeer, Boekencentrum).
  • Avest ter, I & Bakker, C. (2005) Religion: Voice of the multi-voiced Self?,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Bakker, C. & Avest ter; I. (2005) Schoolethos and its religious diınension,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Braster, S. (1996) De identiteit van het openbaar onderwijs (Groningen, wolters-Noordhoff)

HOLLANDA SÜTUNLAŞMIŞ VE POST-SÜTUNtAŞMIŞ EGİTİM SİSTEMİNDE DİN VE EGİTİM -Tarihi Arka Plan ve Güncel Tartışmalar-

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 171 - 186, 15.06.2013

Öz

Bu makale, Hollanda Eğitim sistemi Içerisinde din eğitiminin tarihi arka planı
ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi verilmiştir.
Çalışmada öncelikle Fransız işgalinden sonraki süreçte Hollanda toplumunda
meydana gelen din eğitimi tartışmalan hakkında bilgi verilmiştir. Bu süreci
daha iyi anlayabilmek Için Hollanda toplumunun yapısı, dini okullann özellikleri
hakkında bilgi verildikten sonra dinin Hollanda toplumu içindeki yeri, Kilise
Devlet ilişkileri hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak çok kültürlü toplumda din
eğitimi modelleri ve eğitimin hedefleri hakkında bilgiler verilmiştir.

Kaynakça

  • Avest ter, I. (2003) Kinderen en Gad, verteld in verhalen (Zoetermeer, Boekencentrum).
  • Avest ter, I & Bakker, C. (2005) Religion: Voice of the multi-voiced Self?,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Bakker, C. & Avest ter; I. (2005) Schoolethos and its religious diınension,
  • Scriptura (89), 350-362.
  • Braster, S. (1996) De identiteit van het openbaar onderwijs (Groningen, wolters-Noordhoff)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ina Ter Avest Bu kişi benim

G. Bertram Troost Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Avest, Ina Ter - Troost, G. Bertram. “Religion and Education in the Dutch Post-Pillarized Education System: Histarical Backgrounds and Current Debates”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2013), 171-186.