Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cibril Hadisi ve Eğitsel Değeri

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 1, 427 - 451, 15.06.2012

Öz
















Kendisini
öğretmen olarak takdim eden Hz. Peygamber’in İslâm’ı tebliğ konusundaki
çabalarını bir eğitim-öğretim faaliyeti olarak değerlendirmek mümkündür.
Kur’an-ı Kerim de, muhataplarına kitabı ve hikmeti öğreten bir Peygamberden
bahsedilmektedir. İnanan insanlar için en güzel örnek olarak sunulan
Peygamber’in, eğitim-öğretimde en uygun yöntemleri kullandığı ve böylece büyük
başarılar sağladığı görülmektedir. Bu çalışmada öğrenme-öğretme sürecinin iyi
kurgulandığı örneklerden birisi olan “Cibril Hadisi”, Hz. Peygamber’in
kullandığı öğretim yöntemleri açısından değerlendirilmiştir. 

The Jibril Hadith And Its Educational Value

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 1, 427 - 451, 15.06.2012

Öz
















The
prophet’s actions of notification who introduced himself as a teacher, can also
be said that they actually consist of training and education. The Holy Quran
also mentions the Prophet who teaches the Book and Wisdom to its adrressee., It
is seen that the Prophet, who is described as the best sample for the people
who believe in utilized the most appropriate methods to get the highest level
of education and training. One of the examples in which the process of
teaching-learning is well-constructed, the "Hadith of Jibril," was
evaluated in terms of teaching methods used by the Prophet.    

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fuat Karabulut

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Karabulut, Fuat. “Cibril Hadisi Ve Eğitsel Değeri”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/1 (Haziran 2012), 427-451.