Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

History And Current Situation Of Religious Education In Turkey

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 1, 569 - 585, 15.06.2012

Öz
















In this article, the history and current
situation of religious education is examined in four chapters. These chapters
are Exploration Era, Strict Secularization period, Re-establish Period and the
last Compulsory Era. At last, current situation of Religious Education and the
curriculum of Religious Culture and Ethics Knowledge are explained.
    

Kaynakça

  • ALTAŞ, Nurullah; “Ortaöğretimde Din Eğitimi”, Din Eğitimi (Ed. N. Altaş, M. Köylü), Gündüz Eğitim ve Yay.; Ankara 2012.
  • AYHAN, Halis; Türkiye’de Din Eğitimi, M.Ü.İ.V. yay., İstanbul 1992.
  • BİLGİN, Beyza; “Mezheper ve Dinlerarası Eğitim ve İşbirliği”, AÜİFD, C. 39. Pp.1-25.
  • DOĞAN, Recai; "1980'e Kadar Türkiye'de Din Öğretimi Programı An- layışları 1924-1980"), Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları, Uluslar arası Sempozyum-Bildiri ve Tartışmalar, 28-30 Mart 2001-İstanbul.
  • ERGİN, Osman; Türk Maarif Tarihi, c.1-2, s.129.
  • GENÇ, M. Fatih, Ina Ter Avest See, Siebren Miedema, Wim Westerman, A conversational analysis of developments in religious educa- tion in Europe and Turkey, British Journal of Religious Edu- cation, CBRE 649346, Volume 34/2, pp.1-17, 2012.
  • KIZILABDULLAH Yıldız & Tuğrul Yürük, “Din Eğitimi Modelleri Çerçevesinde Türkiye’deki Din Eğitimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme” Dini Araştırmalar Dergisi, Eylül-Aralık 2008, C.11.
  • MEB Tebliğler Dergisi, Cilt 30, Sayı 1475.
  • ÖCAL, Mustafa; “Kuruluşundan Günümüze İmam-Hatip Liseleri” Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Yıl 1999, Sayı 6.
  • T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Din ğretimi Genel Müdürlüğü, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara 2007, p.10.
  • T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Din ğretimi Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (9, 10,11 ve 12. Sınıflar), Devlet Kitapları Müdürlüğü, İstanbul 2005.

Türkiye’deki Din Eğitimi Tarihi Ve Bugünkü Durumu

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 1, 569 - 585, 15.06.2012

Öz
















Bu makale 1923’den günümüze Türkiye’de
okullardaki din eğitiminin geçirmiş olduğu tarihi süreci incelemektedir.
Makalede din eğitiminin tarihi, arayış dönemi, katı laik dönem, Yeniden kurulma
ve Zorunlu dönem olmak üzere dört kısımda incelenmiştir. Son olarak
Türkiye’deki din eğitiminin mevcut durumu ve din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinin
programları hakkında bilgiler verilmiştir.
    

Kaynakça

  • ALTAŞ, Nurullah; “Ortaöğretimde Din Eğitimi”, Din Eğitimi (Ed. N. Altaş, M. Köylü), Gündüz Eğitim ve Yay.; Ankara 2012.
  • AYHAN, Halis; Türkiye’de Din Eğitimi, M.Ü.İ.V. yay., İstanbul 1992.
  • BİLGİN, Beyza; “Mezheper ve Dinlerarası Eğitim ve İşbirliği”, AÜİFD, C. 39. Pp.1-25.
  • DOĞAN, Recai; "1980'e Kadar Türkiye'de Din Öğretimi Programı An- layışları 1924-1980"), Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları, Uluslar arası Sempozyum-Bildiri ve Tartışmalar, 28-30 Mart 2001-İstanbul.
  • ERGİN, Osman; Türk Maarif Tarihi, c.1-2, s.129.
  • GENÇ, M. Fatih, Ina Ter Avest See, Siebren Miedema, Wim Westerman, A conversational analysis of developments in religious educa- tion in Europe and Turkey, British Journal of Religious Edu- cation, CBRE 649346, Volume 34/2, pp.1-17, 2012.
  • KIZILABDULLAH Yıldız & Tuğrul Yürük, “Din Eğitimi Modelleri Çerçevesinde Türkiye’deki Din Eğitimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme” Dini Araştırmalar Dergisi, Eylül-Aralık 2008, C.11.
  • MEB Tebliğler Dergisi, Cilt 30, Sayı 1475.
  • ÖCAL, Mustafa; “Kuruluşundan Günümüze İmam-Hatip Liseleri” Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Yıl 1999, Sayı 6.
  • T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Din ğretimi Genel Müdürlüğü, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara 2007, p.10.
  • T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Din ğretimi Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (9, 10,11 ve 12. Sınıflar), Devlet Kitapları Müdürlüğü, İstanbul 2005.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatih Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Genç, Fatih. “Türkiye’deki Din Eğitimi Tarihi Ve Bugünkü Durumu”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/1 (Haziran 2012), 569-585.