Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İbn Rüşd'ün Hakikat Öğretisi: 'Çifte Hakikat' Ve 'Hakikatin · Birliği' Tartışması

Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 2, 225 - 252, 15.12.2008

Öz

The teaching of truth has an important place in the philosophy of Ibn
Rushd (Known as Averroes in the West). However, it has been a matter
of hot debate among philosophers whether this teaching should
be understood as the teaching of double truth or the unity of the
truth. In this study, the sources of this debate, its nature and interlocutors
have been analysed and a sugçjestion was proposed oıi how
the teaching of truth in the philosophy of Ibn Rushd should be under-
·stood.

Kaynakça

  • Karşılaştırılması, Alfa Yay. İst. 1996. 2 Batı'da İbn Rüşd'ün adına ilk defa Raoul de Longchamp'a izafe edilen bir eserde
  • rastlanmaktadır. Bundan kısa bir süre sonra 1232 yılına doğru İbn Rüşd'ün
  • Oxford'da tanınmaya başladığı görülmektedir. Robert Grosseteste bu tarihlerde
  • filozoftan bahsetmekte ve eserlerinden bazılarının adını vermektedir. Aynı yıllarda
  • Hugues de Saint-Cher, Guillaume d'Avergne, 1240 yılı civarında Chancelier
  • Philippe onun adından ve fikirlerinden söz etmektedir. İbn Rüşd'ün Batı'da ilk
  • tanınması, eserlerinden bir kısmının Arapça'dan Latince'ye çevrilmesiyle olmuş­
  • tur. Bu çevirileri gerçekleştirenlerin başında Michel Scot yer almaktadır. Ardından
  • bu çeviri faaliyetlerine Hermanus Allemanus, Wilhelme de Luna ve Pierre
  • Calego'nun katılmaktadır.

İbn Rüşd'ün Hakikat Öğretisi: 'Çifte Hakikat' Ve 'Hakikatin · Birliği' Tartışması

Yıl 2008, Cilt: 12 Sayı: 2, 225 - 252, 15.12.2008

Öz

Hakikat öğretisi, İbn Rüşd'ün felsefesinde önemli bir yere sahiptir.
Ancak söz konusu öğretinin, çifte hakikat öğretisi olarak mı yoksa hakikatin
birliğ! olarak mı anlaşılması gerektiği ciddi tartışmalara konu
edilmektedir. Bu makalemizde, bahse konu olan tartışmaların nedenlerini,
mahiyetini, riıuhataplarını analiz etmeye ve İbn Rüşd'ün hakikat
öğretisinin gerçekte nasıl anlaşıhnası gerektiğini ortaya koymaya çalı­
şacağız.

Kaynakça

  • Karşılaştırılması, Alfa Yay. İst. 1996. 2 Batı'da İbn Rüşd'ün adına ilk defa Raoul de Longchamp'a izafe edilen bir eserde
  • rastlanmaktadır. Bundan kısa bir süre sonra 1232 yılına doğru İbn Rüşd'ün
  • Oxford'da tanınmaya başladığı görülmektedir. Robert Grosseteste bu tarihlerde
  • filozoftan bahsetmekte ve eserlerinden bazılarının adını vermektedir. Aynı yıllarda
  • Hugues de Saint-Cher, Guillaume d'Avergne, 1240 yılı civarında Chancelier
  • Philippe onun adından ve fikirlerinden söz etmektedir. İbn Rüşd'ün Batı'da ilk
  • tanınması, eserlerinden bir kısmının Arapça'dan Latince'ye çevrilmesiyle olmuş­
  • tur. Bu çevirileri gerçekleştirenlerin başında Michel Scot yer almaktadır. Ardından
  • bu çeviri faaliyetlerine Hermanus Allemanus, Wilhelme de Luna ve Pierre
  • Calego'nun katılmaktadır.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

M. Kazım Arıcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Arıcan, M. Kazım. “İbn Rüşd’ün Hakikat Öğretisi: ’Çifte Hakikat’ Ve ’Hakikatin · Birliği’ Tartışması”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 12/2 (Aralık 2008), 225-252.