Dinler Tarihi, 150 yılı aşkın dolu dolu tarihçesiyle, bu tarihçe
içinde ortaya çıkardığı özgün metodolojik yaklaşımlarıyla beşeri ve
sosyal bir ilim olarak insanlığa hizmet etmeyi sürdürmektedir. Dinler
Tarihi disiplininde araştırmacıları bekleyen iki temel soru hemen
dikkat çeker; din[ler] nedir? ve hangi yöntem? Dinler Tarihi, bu iki
soruya cevap vermek üzere bir taraftan dinler tarihsel süreç içinde
inceleyip çoğul olarak dinlerin ontolojik ve morfolojik yapılarını
önemserken, aynı zamanda dindar insanın (homo religiosus) din
olgusunu tekil halde öz ve tezahürleri bağlamında fenomenler olarak
ele alır. Engin ve detay isteyen konularına yaklaşım tarzı metodolojiyi
öne çıkaracağından, bu bilimin bağımsız metodolojisi en
az konusu kadar önemlidir ve Dinler Tarihçisine özgün bir kimlik
bahşeder.
Mustafa Alıcı “Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri” İz yayıncılık İstanbul 2007 560 sayfa.
Dinler Tarihi, 150 yılı aşkın dolu dolu tarihçesiyle, bu tarihçe
içinde ortaya çıkardığı özgün metodolojik yaklaşımlarıyla beşeri ve
sosyal bir ilim olarak insanlığa hizmet etmeyi sürdürmektedir. Dinler
Tarihi disiplininde araştırmacıları bekleyen iki temel soru hemen
dikkat çeker; din[ler] nedir? ve hangi yöntem? Dinler Tarihi, bu iki
soruya cevap vermek üzere bir taraftan dinler tarihsel süreç içinde
inceleyip çoğul olarak dinlerin ontolojik ve morfolojik yapılarını
önemserken, aynı zamanda dindar insanın (homo religiosus) din
olgusunu tekil halde öz ve tezahürleri bağlamında fenomenler olarak
ele alır. Engin ve detay isteyen konularına yaklaşım tarzı metodolojiyi
öne çıkaracağından, bu bilimin bağımsız metodolojisi en
az konusu kadar önemlidir ve Dinler Tarihçisine özgün bir kimlik
bahşeder.
Mustafa Alıcı “Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri” İz yayıncılık İstanbul 2007 560 sayfa.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yayın Değerlendirme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.