Kelamcılara karşı çıkan bazı alimlere göre, akıl yürütme ve istidlal imanın
sahihliğini garanti etmez. Çünkü, akıl yürütmede bulunanlar sık sık hata yapar.
Kelâm ekolleri ise marifetullâh'ın aklî olduğunda görüş birliğine varmıştır.
Marifetullah’ın zarurî bilgi olduğunu söyleyen bazı Mutezilîler dışında kelamcılar, her
akıl sahibi bireye Allah'ı bilmek için akıl yürütmenin vacip olduğunu söylerler.
Kur’an, kökü körüne atalarını takip etmeyi ve taklidî imanı tenkit eder. Bu
nedenle, taklidin tek alternatifi olan akıl yürütme Allah'ı bilmenin yegane doğru
yoludur. Ayrıca, akıl yürütme, taklit yoluyla imandan daha üstündür.
According to a few of scholars who are in the opposite of the position taken by
the Theologians, reasoning and inference does not guarantee the soundness of faith.
Due to, man who reasons often falls into a mistake.
Schools of Islamic theology have the consensus on the view that maarifatullah
(knowledge of God) is rational knowledge. Except for some Mutezilite who says
maarifatullah is an a priori knowledge, theologians are in the opinion that implication
and inference is obligatory on everyone who has reached the age of discretion.
Koran criticizes following blindly footsteps of forefathers and taqlîd (imitatively
belief). So, reasoning that is the solely alternative of taqlîd is the only right way
leading to maarifatullah. Besides, the degree of faith by the way of reasoning is a
higher than that of uncritical acceptance.
Faith knowledge of God inference imitatively belief incumbent
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 8 Sayı: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.