The subject of Arabic are taught 15 hours per week in preparation year of Imam
Hatip secondary schools (IHL), 9 hours in preparation year of Anatolian (Anadolu)
Imam Hatip Schools and 4 hours at three fallawing years in a week in both types of
schools. The curriculum of this subject was rearranged with a new understanding in
the year 1999. This curriculum aims to teach Arabic from a halistic perspective
including the aspects of dialogue, grammar, listening, writing as an alternative to the
grammar based traditional approach. The changes in the new curriculum naturally
affected teachers' planning activities of the subject. Thus, proposing that teachers
may need guide in this respect, this article introduces some suggestions and
guidelines on how to prepare daily and yearly plans for Arabic taught at Imam Hatip
School s.
imam Hatip Liselerinde Arapça dersi, hazırlık sınıfında normal iHL'de
haftada 15 saat, Anadolu iHL'de 9 saat, lise 1,2 ve 3. sınıflarda 4'er saat olarak
okutulmaktadır. Bu dersin programı, 1999 yılında yeni bir anlayışla geliştirilmiştir. Bu
program, eski dilbilgisi ağırlıklı bir Arapça yerine, dili bir bütün olarak kabul eden bir
yaklaşımla belirlenmiş içerik ve yeni yöntemlerle Arapça öğretmeyi hedeflemektedir.
Yeni programla birlikte öğretmenierin yapması gereken yıllık ve günlük ders
planlarında da değişikliklerin olması normaldir. Bu konuda öğretmenierimize rehberlik
edilmesi gerekmektedir.Bu makalede, imam Hatip _Liselerinde okutulan Arapça
dersinde yapılan yıllık ve günlük ders planlarının nasıl yapılacağı açıklanmış ve plan
örnekleri verilmiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 7 Sayı: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.