Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Therotical Framework on Customer Focused Pricing as an Effective and Contemporary Pricing Approach

Yıl 2011, Cilt: 15 Sayı: 2, 57 - 75, 01.12.2011

Öz

Customer focused pricing strategy primarily relates to making pricing decisions based on the customers’ value perception and willingness to pay the price for the goods and services offered by companies. In this article, theoretic aspects of customer-focused pricing strategy have been examined and definitions, attributes, advantages and implementation phases related to this strategy have been presented.

Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme

Yıl 2011, Cilt: 15 Sayı: 2, 57 - 75, 01.12.2011

Öz

Hareket noktası olarak tüketicileri kabul eden fiyatlandırma stratejilerinden biri olan müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisi, müşterilerin kendilerine sunulan ürün ve hizmetlere yönelik değer algılamalarını ve bu ürün ve hizmetler için ödemeye hazır oldukları bedelleri temel alarak fiyatlandırma kararlarına yön veren bir yaklaşımdır. Müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisinin kuramsal olarak ele alındığı bu çalışmada, müşteri odaklı fiyatlandırma kavramına değinilmekte, bu fiyatlandırma stratejisinin özellikleri ve yararları sıralanmakta ve uygulama süreci içerisinde müşteri odaklı fiyatlandırma stratejisinin aşamaları sunulmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Önder Met Bu kişi benim

Kutay Oktay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 11 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Met, Ö., & Oktay, K. (2011). Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 57-75.