Bu çalışmanın amacı, Makine İmalat Sanayi’nde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin işletmelerin ihracat performansıyla ilişkisinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç çerçevesinde araştırmanın ana kütlesi, Çorum Makine İmalat Sanayi’nde faaliyet gösteren 52’si ihracatçı 63 adet küçük ve orta ölçekli işletmeyi kapsamaktadır. İşletmelerin ihracat davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin işletmelerin ihracat performansları ile ilişkilerinin tespit edilmesi amacıyla faktör analizi ve Ki-Kare analiz yöntemleri kullanılmıştır. Faktör analizi sonucunda işletmelerin ihracat davranışlarını etkileyen faktörler; yöneticilerin ihracatın yararlarına ilişkin algıları, ihracat pazarlaması stratejileri, çevresel faktörler, işletme özellikleri ve yöneticilerin ihracat yapma nedenlerine ilişkin algıları olarak belirlenmiştir. İhracat pazarlaması davranışını etkileyen faktörlerin ihracat performansıyla ilişkisi ki-kare analiz yöntemiyle test edilmiş ve aralarında p<0.05 anlamlılık düzeyinde pozitif ilişki olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the factors affecting the export marketing behaviors of small and medium sized enterprises that take part in machine manufacturing industry and to bring up the relationship between the factors affecting the export marketing behavior and the export performance. Within the frame of this aim the population of this research consists of 63 small and medium size enterprises, 52 of which are exporters that take part in Çorum Machine Manufacturing Industry. Factor and Discriminant Analysis Methods have been used to discover the factors affecting the export behaviors of enterprises and the roles of these factors for classifying the enterprises according to their export performance dimensions. As a result of Factor Analysis, the factors that affect the export behavior of enterprises have been stated as the managers’ perception of the benefits of export, export marketing strategies, environmental factors, business characteristics and the perception of export reasons of managers. In this study, it is stated that by using the Chi Square Analysis the relationship between the factors affecting the export marketing behavior and the export performance have been tested and it was determined that there is a relation with p<0.05 relevance degree between them.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 1 |