Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 249 - 269, 27.11.2015

Öz

Kaynakça

  • Beyza Bilgin, “Almanya Federal Cumhuriyetinde Türk Çocuklarına İslami Din Dersi Program Geliştirme Çalışmaları”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. III, 1988, ss. 143-154.
  • Burhan Baloğlu, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yay., İstanbul, 2009, s. 71.
  • Cemal Tosun, Din ve Kimlik, Türkiye Diyanet Vakfı, 1993, Ankara, s.126-127
  • Eckart Gottwald, Islamischer Religionsunterricht, Statement zum Hearing der Fraktion Bündnis 90/Die Grünen,
  • Faruk Şen, Hayrettin Aydın, İslam in Deutschland, C.H. Beck Verlag, Auflage: 1. Aufl. (20. Februar 2002), s. 14
  • Gebauer ve arkadaşları, Religiöse Unterweisung für Schüler Islamischen Glaubens, für die Grundschule, Landesinstitut für Schule und Weiterbildung, 1986 Ağustos, Sooster Verlagskontor, Soest.
  • Halise Kader Zengin, Almanya’da İslam Din Öğretimi Modelleri (Bavyera Eyaleti Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2007, s.383.
  • Halit Ev, “Almanya-Kuzey Ren Westfalen Eyaleti’ndeki “İslam Din Dersleri” Konusunda Bazı Tespit ve Teklifler”, Türkiye’nin Avrupa Birliğine Girişinin Dini Boyutu, Çanakkale 17-19 Eylül 2001. http://de.statista.com/statistik/daten/studie/72321/umfrage/entwicklung-der-anzahl-dermuslime-in-deutschland-seit-1945/ Erişim tarihi: 17.12.2013.
  • hr Kind in der deutschen Schule (Alman okullarında çocuğunuz), Berichte und Materialien der Forschungsgruppe ALFA.Neuss 1978, s.5
  • Klaus Spenlen, İslam Din Dersleri İçin Eyaletlerin Çözüm Arayışları, Michael Kiefer, Eckart Gottwald ve Bülent Uçar, Auf dem Weg zum Islamischen Religionsunterricht, Lit Verlag, Berlin 2008, s.21
  • Muslimisches Leben in Deutschland, im Auftrag der Deutschen Islamkonferenz, Bundesamt für Migration und Flüchtlinge, 2011, s.71-73
  • Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay., Ankara 1998, Oya Akdeniz, "Die Wege des Islam" İslamın yolları, yayımlanmamış yüksel lisans tezi, Bochum 2009.
  • Reiner Bürger, Islamunterricht NRW/FAZ 12.01.2012
  • Statische Landesämter und Bundesamt 2002 Almanya İstatistik Kurumu.

Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 1, 249 - 269, 27.11.2015

Öz

Bu araştırmanın temel amacı öğrenci ve öğrenci velilerinin İslam Din Dersi hakkındaki düşüncelerini ve isteklerini öğrenmek ve elde edilecek sonuçla dersin daha verimli hale gelmesi için bazı teklifler sunmaktır. Katılımcıların % 90’dan fazlası İslam Din Dersinin Almanca olmasını anlayışla karşılamaktadırlar. Öğrenciler dinlerini aslında olduğu gibi ve konunun uzmanı olan (ilahiyatçı) öğretmenlerden öğrenme arzusundadırlar. Araştırmamız, İslam Din Dersinin, Müslüman öğrencilerin Alman toplumuna entegrasyonuna katkı sağladığını göstermiştir. Şu ana kadar verilen İslam Din Bilgisi Dersi (Islamkundeunterricht), (anayasada ifadesini bulan) İslam Din Dersi (Islamischer Religionsunterricht) için iyi bir temel oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Beyza Bilgin, “Almanya Federal Cumhuriyetinde Türk Çocuklarına İslami Din Dersi Program Geliştirme Çalışmaları”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C. III, 1988, ss. 143-154.
  • Burhan Baloğlu, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yay., İstanbul, 2009, s. 71.
  • Cemal Tosun, Din ve Kimlik, Türkiye Diyanet Vakfı, 1993, Ankara, s.126-127
  • Eckart Gottwald, Islamischer Religionsunterricht, Statement zum Hearing der Fraktion Bündnis 90/Die Grünen,
  • Faruk Şen, Hayrettin Aydın, İslam in Deutschland, C.H. Beck Verlag, Auflage: 1. Aufl. (20. Februar 2002), s. 14
  • Gebauer ve arkadaşları, Religiöse Unterweisung für Schüler Islamischen Glaubens, für die Grundschule, Landesinstitut für Schule und Weiterbildung, 1986 Ağustos, Sooster Verlagskontor, Soest.
  • Halise Kader Zengin, Almanya’da İslam Din Öğretimi Modelleri (Bavyera Eyaleti Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2007, s.383.
  • Halit Ev, “Almanya-Kuzey Ren Westfalen Eyaleti’ndeki “İslam Din Dersleri” Konusunda Bazı Tespit ve Teklifler”, Türkiye’nin Avrupa Birliğine Girişinin Dini Boyutu, Çanakkale 17-19 Eylül 2001. http://de.statista.com/statistik/daten/studie/72321/umfrage/entwicklung-der-anzahl-dermuslime-in-deutschland-seit-1945/ Erişim tarihi: 17.12.2013.
  • hr Kind in der deutschen Schule (Alman okullarında çocuğunuz), Berichte und Materialien der Forschungsgruppe ALFA.Neuss 1978, s.5
  • Klaus Spenlen, İslam Din Dersleri İçin Eyaletlerin Çözüm Arayışları, Michael Kiefer, Eckart Gottwald ve Bülent Uçar, Auf dem Weg zum Islamischen Religionsunterricht, Lit Verlag, Berlin 2008, s.21
  • Muslimisches Leben in Deutschland, im Auftrag der Deutschen Islamkonferenz, Bundesamt für Migration und Flüchtlinge, 2011, s.71-73
  • Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay., Ankara 1998, Oya Akdeniz, "Die Wege des Islam" İslamın yolları, yayımlanmamış yüksel lisans tezi, Bochum 2009.
  • Reiner Bürger, Islamunterricht NRW/FAZ 12.01.2012
  • Statische Landesämter und Bundesamt 2002 Almanya İstatistik Kurumu.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Topçuk

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topçuk, A. (2015). Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 15(1), 249-269.
AMA Topçuk A. Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Kasım 2015;15(1):249-269.
Chicago Topçuk, Ali. “Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15, sy. 1 (Kasım 2015): 249-69.
EndNote Topçuk A (01 Kasım 2015) Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15 1 249–269.
IEEE A. Topçuk, “Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 15, sy. 1, ss. 249–269, 2015.
ISNAD Topçuk, Ali. “Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 15/1 (Kasım 2015), 249-269.
JAMA Topçuk A. Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2015;15:249–269.
MLA Topçuk, Ali. “Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği)”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 15, sy. 1, 2015, ss. 249-6.
Vancouver Topçuk A. Almanya’da Uygulanan İslam Din Dersi Hakkında Bir Değerlendirme (Kuzey Ren Westfalya Örneği). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2015;15(1):249-6.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.