Diesel engines have an important role in environmental pollution. Unfortunately, the fossil fuel
combustion comes with both global emissions (CO2, N2O, CH4), which cause climate change, and local
emissions (PM, NOx, HC, CO, O3), which cause adverse health effects and damage natural environment.
The aim of this study is to reduce the level of exhaust emissions by adding fuel additive metal oxide
based nanoparticles as an alternative way. In addition, the effect of reducing NOx emissions by changing
the amount of Adblue sprayed and adding 3% and 5% ammonium sulfate (NH4)2SO4 to the Adblue
solution in the SCR system was investigated. Finally, the optimum addition dosages were determined and
exhaust emission values namely NOx and CO were reduced with the addition of nanoparticles.
Dizel motorların çevre kirliliğindeki rolü çok büyüktür. Ne yazık ki, fosil yakıtların yakılması hem iklim
değişikliğine yol açan global emisyonları (CO2, N2O, CH4), hem de sağlık açısından olumsuz etkilere
sahip olan ve doğal çevreye zarar veren bölgesel emisyonları (PM, NOx, HC, CO, O3), beraberinde
getirmektedir. Bu çalışmanın amacı emisyon seviyelerini düşürmek için alternatif bir yol olarak yakıtlara
metal oksit esaslı nano partikül katkı maddesi ilave etmektir. Ayrıca SCR sisteminde püskürtülen üre
çözeltisi miktarı değiştirilerek ve üre çözeltisine %3 ve %5 oranlarında amonyum sülfat (NH4)2SO4
eklenerek NOx emisyonlarını azaltma etkisi incelenmiştir. Elde edilen neticeler sonrasında egzoz
emisyonlarını azaltmak için uygun katkı dozaj miktarı tespit edilmiş olup kullanılan nanopartikül
katkılarının NOx ve CO gibi zararlı egzoz emisyon değerlerini azalttığı belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 32 Sayı: 4 |