Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Relationship Between Child Rearing Attitudes of Mothers and Behavioral Problems in Primary School Children

Yıl 2018, Cilt: 43 Sayı: 1, 180 - 185, 31.03.2018
https://doi.org/10.17826/cumj.342115

Öz

Purpose:
The aim of the study was to investigate the relation between child rearing
attitudes in mothers and behavioral problems in elementary school children.

Material and Methods.
128 children were selected with convenient sampling method from a school in
Istanbul, 60 girls and 68 boys, were enrolled in the study. The Parental
Attitude Research Instrument (PARI) and Child Behavior Checklist for Ages 6-18
(CBCL/6-18) were administered to mothers as data collection tools, and a
Sociodemographic Information Form prepared by the authors was also used.

Results:
Increment was observed in the scores of children’s anxiety/depression levels,
social introversion, thought problems and internalization levels in line with
the scores of the mothers’ over-controlling mothering. As the democratic
attitude level scores increased, children’s sociability scores also increased.
Additionally, as the strict discipline level scores increased, scores related
with children’s aggressive behavior, social problems and externalization levels
also increased.







Conclusion:
As a summary, a significant relation was determined between parenting attitudes
in mothers and behavioral problems encountered in children.

Kaynakça

  • 1

İlköğretim çağı çocuklarında annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının davranışsal sorunlarla ilişkisi

Yıl 2018, Cilt: 43 Sayı: 1, 180 - 185, 31.03.2018
https://doi.org/10.17826/cumj.342115

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, annelerdeki çocuk yetiştirme tutumlarıyla ilköğretim çağındaki çocuklarda görülen davranışsal sorunlar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. 

Gereç ve Yöntem: Bu amaçla, İstanbu’daki bir okuldan, 60’ı kız, 68’i erkek olacak şekilde, kolay örnekleme yöntemiyle 128 çocuk çalışma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak çocukların annelerine “Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) “ ve çocuklarda görülen davranış problemlerini belirlemek için “6-18 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL/6-18 yaş için)” kullanılmıştır. Ayrıca katılan annelerden, kendilerine dağıtılan ve araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik bilgi formunu doldurmaları istenmiştir.

Bulgular: Bulgulara baktığımızda, annelerin aşırı kontrolcü tutum puanı arttıkça çocuklardaki anksiyete/depresyon, sosyal içe dönüklük puanları ve düşünce sorunları ilâ içe yönelme düzeylerine yönelik puanlarında artış tespit edilmiştir. Annelerdeki demokratik tutum düzeyi puanı arttıkça çocukların sosyallik puanlarında; baskı ve disiplin puanı arttıkça da çocukların saldırganca davranış, sosyal sorun ve dışa yönelim puanlarında artış olduğu görülmüştür. 

Sonuç: Sonuç olarak, çalışmamızda annelerdeki yetiştirme tutumları ile çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.


Kaynakça

  • 1
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Neslim Güvendeğer Doksat

Cansu Ersoy Bu kişi benim

Arzu Önal Sönmez Bu kişi benim

Mehmet Kerem Doksat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2018
Kabul Tarihi 26 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 43 Sayı: 1

Kaynak Göster

MLA Güvendeğer Doksat, Neslim vd. “Relationship Between Child Rearing Attitudes of Mothers and Behavioral Problems in Primary School Children”. Cukurova Medical Journal, c. 43, sy. 1, 2018, ss. 180-5, doi:10.17826/cumj.342115.