Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN ÖZGÜVEN SEVİYELERİ İLE MESLEKİ BAŞARI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA UYGULAMA

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 1, 223 - 233, 31.05.2018

Öz

Kendisine
güven duyan kişilerin hem eğitim hem de iş hayatlarında başarılı oldukları
genel kabul gören bir görüştür. Bu konu özellikle meslek hayatına hazırlanan ve
piyasada ara eleman olarak istihdam edilecek meslek yüksekokulu öğrencilerinde
daha da önem kazanmaktadır. Bu çalışmada da Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kendilerine
güven duydukları konuların belirlenmesi ve özgüven seviyelerinin ölçülmesi,
özgüven seviyesi farklı olan öğrencilerin, başarı düzeyleri arasında anlamlı
bir farklılığın olup olmadığı incelenecektir. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
ara eleman olarak çalışma hayatına hızlı giriş yapma olasılıkları, elde
edilecek bulguların hayata geçirebilir olması, benzer çalışmaların azlığı,
araştırmayı önemli kılmaktadır.



Çalışmanın
amacı, özgüven seviyeleri arasındaki farklılığın başarıya olan etkisini ölçmek,
şayet anlamlı bir farklılık elde edilirse, yüksekokullardaki ders içeriklerini,
eğitim-öğretim faaliyetlerini, sosyal aktiviteleri incelemek, öğrencilerin
özgüven seviyelerini artırıcı önerilerde bulunmaktır. Çalışmanın tekniği, nicel
yöntem kullanılması şeklinde gerçekleşmiştir. 
Nicel teknik olarak, toplam öğrenci sayısına göre belirlenecek örnekleme
üzerinde anket metodu uygulanmış, anket formunda Piers ve Harris Özgüven Ölçeği
(1964) – (Türkçe uyarlama Öner, 1996) kullanılmıştır. Veriler, alt bileşenleri
belirlemek için faktör analizi, farklılıkları incelemek için Ki-Kare Analizi,
ilişkinin var olup olmadığına bakmak için korelasyon analizi, ilişki varsa yönü
ve gücüne bakmak için regresyon analizi gibi istatistiki analiz yöntemleri ile
testlere tabi tutulmuştur. 

Kaynakça

  • Altunışık, R., R. Coşkun vd. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık. Sakarya.
  • Budak, G. (2008). Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi, İzmir.
  • Çelen, F. K. , A. Çelik, S. S. Seferoğlu, “Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları”, Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Kardam, A. (2005). Kendinizi Yönetmek, Harvard Business Review, MESS Yayınları, İstanbul.
  • Özbey, Ç. (2004). Çocuk Sorunlarına Yapıcı Çözümler, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Humphreys, T. (2002). Çocuk Eğitiminin Anahtarı: Özgüven. Çeviri: Anapa, T. Epsilon Yayınevi, İstanbul.
  • Gürler, İ. (2015), Correlation between Selfconfidence and Speaking Skill of English Language Teaching and English Language and Literature Preparatory Students, Curr Res Soc Sci (2015), 1(2) • 14-19
  • Tezci, E . (2010). The Self- Confydence Levels Of Classroom Teachers In The Use Of Ict. Education Sciences, 5 (3), 981-992. Retrieved from, http://dergipark.gov.tr/nwsaedu/issue/19823/212304
  • Karademir, N. (2015), Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Özgüven Algıları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:12 Sayı:1
Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 1, 223 - 233, 31.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., R. Coşkun vd. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık. Sakarya.
  • Budak, G. (2008). Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi, İzmir.
  • Çelen, F. K. , A. Çelik, S. S. Seferoğlu, “Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları”, Akademik Bilişim 2011, 2-4 Şubat 2011 / İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Kardam, A. (2005). Kendinizi Yönetmek, Harvard Business Review, MESS Yayınları, İstanbul.
  • Özbey, Ç. (2004). Çocuk Sorunlarına Yapıcı Çözümler, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • Humphreys, T. (2002). Çocuk Eğitiminin Anahtarı: Özgüven. Çeviri: Anapa, T. Epsilon Yayınevi, İstanbul.
  • Gürler, İ. (2015), Correlation between Selfconfidence and Speaking Skill of English Language Teaching and English Language and Literature Preparatory Students, Curr Res Soc Sci (2015), 1(2) • 14-19
  • Tezci, E . (2010). The Self- Confydence Levels Of Classroom Teachers In The Use Of Ict. Education Sciences, 5 (3), 981-992. Retrieved from, http://dergipark.gov.tr/nwsaedu/issue/19823/212304
  • Karademir, N. (2015), Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Özgüven Algıları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:12 Sayı:1
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkay Noyan Yalman

Kürşad Özkaynar

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Noyan Yalman, İ., & Özkaynar, K. (2018). ÖĞRENCİLERİN ÖZGÜVEN SEVİYELERİ İLE MESLEKİ BAŞARI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA UYGULAMA. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 223-233.

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.