Her yıl milyonlarca turist ağırlayarak çok önemli miktarda gelir elde eden Türkiye, medikal turizmde de önemli geliĢmeler sağlamıĢtır. Son yıllarda dünyanın farklı ülkelerinden çok sayıda hastanın tedavi için Türkiye'deki özel sağlık kuruluĢlarını tercih ettiği görülmektedir. Bunun en önemli nedeni, geliĢmiĢ ülkelerde çağdaĢ yöntemlerle gerçekleĢtirilen tıbbi operasyonların ülkemizde de uygun fiyatlarla yapılmasıdır. Sağlık turizmi ve onun bir alt dalı olduğu kabul edilen tıbbi ya da medikal turizm 1990’lı yıllarda ortaya çıkmıĢ ve günümüze kadar oldukça önemli geliĢmeler göstermiĢtir. Türkiye'de medikal turizm hizmeti sunan sağlık kuruluĢlarının örgütsel pazarlama etkinliği ve promosyon stratejilerinin iliĢkisinin değerlendirilmesi amacı ile gerçekleĢtirilen bu çalıĢmada Türkiye genelinde 175 özel sağlık kuruluĢu yöneticisine anket yöntemi uygulanarak veriler toplanmıĢtır. AraĢtırma sonuçları, Türkiye’de medikal turizm hizmeti sunan ya da sunmayı hedefleyen özel sağlık kuruluĢlarının, örgütsel pazarlama etkinliklerini oldukça yüksek değerlendirdiklerini göstermektedir.
Türkiye medikal turizm sektörü örgütsel pazarlama etkinliği promosyon stratejileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 25 Sayı: 2 |