Bu araştırmanın amacı öğretmen adayları için çok kültürlü eğitime duyarlı bir ölçek geliştirmektir. Çok kültürlü eğitime yönelik alan yazın çalışması sonucunda ölçek maddeleri yazılmış, kapsam ve dil geçerliğine ilişkin uzman görüşü alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Adıyaman Üniversitesi ve Mustafa Kemal Üniversitesi’nin Eğitim Fakültelerinde okuyan % 63’ü kız, %37’si ise erkek olmak üzere toplam 588 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde öncelikle; kuramsal çerçevesinin oluşturulmuş; ardından teorik içeriğe uygun madde havuzu oluşturularak maddelerin kapsam, dil, ölçme açısından uygunluğu için uzman görüşe başvurulmuş; son olarak geçerlik ve güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiştir. Ölçeğe ilişkin yapı geçerliği çalışması için açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve güvenirlik çalışması için ise her bir alt boyuta ilişkin iç tutarlılık katsayısı Cronbach alfa katsayısı ile incelenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda 24 madde üç alt boyutta toplanmıştır. Bu boyutlar “öğretim süreci”, “bilgi” ve “tutum” olarak adlandırılmıştır. Alt boyutlara yönelik iç tutarlılık katsayısı sırasıyla 0.86, 0.88 ve 0.67 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak üç alt faktörden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 25 Sayı: 3 |