Son yıllarda girişimcilik ve çevreci işletme kavramlarına artan bir ilgi görülmektedir. Yirminci yüzyılın başlarında ortaya çıkan sanayileşme sürecinde iş faaliyetlerinde meydana gelen radikal değişimler ve artan tüketim, işletmelerin çevreci faaliyetlere yönelmesine yol açmıştır. Buna paralel olarak sürdürülebilir kalkınma ve sanayinin çevreci bir hal alması temelinde işletmelerin durumuyla ilgili birçok farklı parametre, özellikle bir alan olarak girişimci bakış açısı göz ardı edilmiştir (Schaper,2010,11). Bu çevresel sorunlara girişimci bir perspektiften bakan yeni bakış açısı eko-girişimcilik olarak adlandırılan yeni bir kavramın ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı Türkiye bağlamında görece akademik araştırma ve çalışma alanı olarak yeni bir alan olan eko-girişimcilik literatürüne katkıda bulunmaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 23 Sayı: 1 |