BibTex RIS Kaynak Göster

Edebiyat Derslerinin İçeriğinin Değiştirilmesi Konusunda Çıkan Tartışmalar

Yıl 2002, Cilt: 10 Sayı: 10, - , 01.06.2002

Öz

The curriculum followed in the Turkish Language and Literature courses together with the selected samples and authors has occasionally been under debate and criticism The most disputed issues are the textbooks and the fact that the authors of the texts included in the textbooks are not contemporary and that more emphasis is given to old periods than the contemporary ones The Ministry of Education has already started to work with a view modifying the content of the courses With the interest of the press the issue has been under discussion for about three months This paper focuses on the discussions in the press in a chronological order The paper reports on the opinions of those participated in the debate and evaluates these opinions from a variety of aspects In the evaluation the right opinions are justified those considered wrong are presented with the reasons and some different opinions are stated Doing so the paper aims at contributing to the process of effective modification of the content of literature courses Key words: Literature courses and contemporaneity modern contents in the literature courses

Edebiyat Derslerinin İçeriğinin Değiştirilmesi Konusunda Çıkan Tartışmalar

Yıl 2002, Cilt: 10 Sayı: 10, - , 01.06.2002

Öz

Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde izlenen program seçilen örnekler ve yazarlar zaman zaman gündeme getirilip tartışılan ve özelikle eleştirilen bir konu olmuştur En çok tartışılan noktalar ise ders kitapları ve orada yer alan metinlerin yazarlarının çağdaş olmadığı eski dönemlerin daha ağırlıklı olarak işlendiğidir Milli Eğitim Bakanlığı edebiyat derslerinin içeriği ile ilgili bir düzenleme yapmak istemiş ve bu konuda çalışmalara başlamıştır Bu husus basına yansıyınca üç ay kadar süren bir tartışma yaşandı Bu yazı basında yer alan yazıları ve bu yazılar aracılığıyla yapılan tartışmayı kronolojik olarak ele almaktadır Yazıda tartışmaya katılanların görüşleri aktarılmış bu görüşler çeşitli yönleriyle değerlendirilmiştir Doğru görüşler onaylanmış yanlış olduğu düşünülenler gerekçeleriyle belirlenmiş bazı farklı görüşler de sunulmuştur Böylelikle edebiyat derslerinin içeriği değiştirilirken sağlıklı ve isabetli bir sonuca ulaşılmaya katkıda bulunulmak amaçlanmıştır Anahtar Sözcükler: Edebiyat dersleri ve çağdaşlık çağdaş içerik

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Bedri Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Aydoğan, Y. D. D. B. (2002). Edebiyat Derslerinin İçeriğinin Değiştirilmesi Konusunda Çıkan Tartışmalar. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10).