Bu çalışma öğretmen ve öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi öğretimi aktiviteleri hakkındaki algılamalarının kıyaslanmasını amaçlamaktadır Özellikle öğrencilerin dinleme konuşma okuma ve yazma öğretimi için kullanılan aktiviteler hakkındaki düşünceleri üzerinde odaklanmaya çalışıldı Üç bayan öğretmenle 20 öğrenci bu çalışmaya katıldı Barkhuizen tarafından hazırlanan ENLEAS Q adlı sormaca Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünden 20 hazırlık öğrencisine uygulandı Öğretmen ve öğrenci algılamaları arasında herhangi bir denklik olup olmadığı öğrencilerin aktiviteleri dil öğrenimlerine uygun bulup bulmadıkları ve yapılan aktivitelerin memnuniyet derecesi incelendi Sormacadan elde edilen veriler SPSS istatistik programı yardımı ile Karl Pearson chi square testi uygulanarak çözümlendi Anahtar sözcükler: Algılama Öğrenci merkezlilik İletişimsel Dil Öğretimi Summary of the Study This study aims at comparing students’ and their teachers’ perceptions about English Language Teaching activities We try to focus on the thoughts of the students about the activities used for listening speaking reading and writing in their language classrooms Three female instructors and 20 university students participated in this study We used a questionnaire prepared by Barkhuizen ENLEAS Q with 20 participants from the preparatory classes of the English Language Teaching Department of Çukurova University We investigate: whether the perceptions of the students match with those of their teachers whether the students find the activities relevant to their language learning whether the activities result in enjoyment The data obtained from ENLEAS Q were entered into SPSS statistical program A Karl Pearson chi square test was used to test the significance Key Words: Perception Learner centeredness Communicative Language Teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 11 Sayı: 11 |