BibTex RIS Kaynak Göster

Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model

Yıl 2003, Cilt: 11 Sayı: 11, - , 01.06.2003

Öz

The use of multimedia technologies in instruction increased over time According to some researchers the success of multimedia based instructional software is due to complementary use of multiple modalities Dual Coding Theory DCT serves as one of the theoretical foundations for multimedia design The theory assumes that the supportive use of multiple modalities increases effectivenes and efficiency of learning Many researchers conclude that these applications have significant effect on academic success Established by Paivio DCT identifies how information is processed coded and remembered based on structural and functional properties of verbal and imagery systems Learning becomes more effective and more efficient when verbal representations are supported by imagery Following the premises of Dual Coding Theory Mayer developed the Cognitive Theory of Multimedia Learning identifying the three important cognitive processes; selecting organizing integrating The model guided a series of studies generating major principles on how to use multimedia to support learning Key words: Dual Coding Theory Multimedia Applications Cognitive Theory of Multimedia Learning

Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model

Yıl 2003, Cilt: 11 Sayı: 11, - , 01.06.2003

Öz

Çoklu ortam teknolojileri öğretimde giderek artan bir kullanım alanı bulmuştur Araştırmacılara göre çoklu ortam yazılımlarının başarısı bu ortamların birbirini tamamlayacak şekilde işe koşulmasından kaynaklanmaktadır Çoklu ortam tasarımlarına kuramsal çerçeve sağlayan İkili Kodlama Kuramı aynı bilginin birbirini destekleyen farklı biçimlerde kodlanmasının öğrenmede verimliliği ve etkililiği artıracağı varsayımına dayanmaktadır Bu konu ile ilgili yürütülmüş pek çok araştırma ikili kodlamanın akademik başarı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir Paivio tarafından oluşturulan bu kuram sözel ve sözel olmayan kodlamalar sisteminin yapısal ve işlevsel özelliklerine dayanarak bilginin nasıl işlendiğini kodlandığını hatırlandığını tanımlamaktadır Sözlü içerik görsel içerik ile birlikte sunulduğunda öğrenme daha etkili ve verimli duruma gelmektedir İkili Kodlama Kuramı’ndan yararlanarak Mayer’in geliştirdiği Çok Ortamlı Öğrenmede Bilişsel Model üç önemli bilişsel süreci tanımlamaktadır: Bilgileri seçme düzenleme ve bütünleştirme Modelin rehberlik ettiği bir dizi araştırma sonunda Mayer öğrenmeyi destekleyecek önemli ilkeler önermiştir Anahtar sözcükler: İkili Kodlama Kuramı Çoklu Ortam Uygulamaları Çok Ortamlı Öğrenmede Bilişsel Model

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Habibe Aldağ Bu kişi benim

Öğr. Gör. M. Emre Sezgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 11 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Aldağ, Ö. G. H., & Sezgin, Ö. G. M. E. (2003). Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11).