BibTex RIS Kaynak Göster

Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama

Yıl 2003, Cilt: 12 Sayı: 12, - , 01.09.2003

Öz

In the 1980’s environmental issues had dominated the world Since the 1980’s there have been a progressive increase in consumer environmental consciousness as increasing kinds of environmental problems put a strong impact on all forms of life Specifically society in general regarded business as the source of variety of environmental problems These events caused to develop those concepts such as social marketing and environmental green marketing In this study the existing literature on the environmentalism social marketing environmental green marketing and green consumerism has been examined and a field study conducted The field study was conducted on the consumers shopping from the biggest shopping center in Adana In this study the purpose was to investigate the relationship between consumer’s environmental attitudes and consumer behaviors The questionnaire results have indicated that there is a relationship between consumer environmental consciousnesses and consumer buying behavior According to results consumer who has higher level of environmental consciousnesses have also higher level of environmental buying behavior Key Words: Environmental problems environmental green marketing social marketing environmental consumerism

Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama

Yıl 2003, Cilt: 12 Sayı: 12, - , 01.09.2003

Öz

1980’lerde çevresel konuların dünyaya egemen olduğu söylenebilir 1980’lerden beri tüm yaşam biçimlerine önemli ölçüde etkisi olan çeşitli çevresel problemler arttığı için tüketicilerin çevre duyarlılıklarında da artış olmuştur Özellikle toplumun genel görüşüne göre çeşitli çevresel problemlerin kaynağı iş dünyasıydı Bu olaylar sosyal pazarlama ve çevreci yeşil pazarlama gibi anlayışların geliştirilmesine neden olmuştur Bu çalışmada çevrecilik sosyal pazarlama çevreci yeşil pazarlama ve çevreci tüketicilik hakkında mevcut literatür incelenmiş ve bir saha çalışması yürütülmüştür Saha çalışması Adana’daki en büyük alışveriş merkezinden alışveriş yapan tüketiciler üzerinde gerçekleştirilmiştir Bu çalışmada amaç; tüketicilerin çevreci tutumları ve tüketici davranışları arasındaki ilişkilerin sorgulanmasıdır Araştırma sonuçları tüketicilerin çevreci duyarlılıkları ile satın alma davranışları arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir Sonuçlara göre yüksek çevreci hassasiyete sahip tüketicilerin çevreci satın alma davranışlarının düzeyi de yüksektir Anahtar Kelimeler: Çevresel problemler Çevreci yeşil pazarlama sosyal pazarlama çevreci tüketicilik

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Serap Çabuk, Arş.gör. M.a.bura Nakıboğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2003
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Nakıboğlu, P. D. S. Ç. A. M. (2003). Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(12).