BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğünün Sağlanmasında Bilgiye Bakış Açısının Rolü: Kapalı Bilginin Yeni Ürünlere Dönüşümü

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 1, - , 01.06.2004

Öz

Competitive advantages of firms may change over time Once competitive advantage referred to production capacity lower costs flexible production and total quality management however today it refers to continuous innovation new product development in the shortest time periods and knowledge management Western firms and Japanese firms differ in their perspectives regarding knowledge in terms of epistemology and ontology concepts Knowledge creation and socialization of tacit knowledge has great substance for firms in order to maintain sustainable competitive advantage In this study we focus on organizational knowledge creation new product development and R D which are considered to have significant role for firms in maintaining sustainable competitive advantage and the relationships among them Key Words: Sustainable Competitive Advantage Tacit Knowledge Organizational Knowledge Creation New Product Development Research And Development

Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğünün Sağlanmasında Bilgiye Bakış Açısının Rolü: Kapalı Bilginin Yeni Ürünlere Dönüşümü

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 1, - , 01.06.2004

Öz

Firmaların rekabet üstünlükleri zaman içerisinde değişim göstermektedir Rekabet üstünlüğü bir dönem; üretim hacmi düşük maliyet esnek üretim ve toplam kalite iken günümüzde ise; bilgi sürekli yenilik ve pazara en kısa sürede yeni ürün sunma en önemli rekabet üstünlüğü olarak görülmektedir Batı orijinli firmalar ile Japon firmalarının bilgiye epistemolojik ve ontolojik açıdan yaklaşımları farklılıklar göstermektedir Firmaların sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanabilmelerinde bilginin üretilmesinin ve özellikle kapalı bilginin sosyalleştirilmesinin önemi büyüktür Firmaların sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanmalarında önemli rolü olduğu öngörülen faktörler; örgütsel bilgi üretimi yeni ürün geliştirme modeli ve Ar Ge yatırımları ile bu faktörler arasındaki ilişkiler çalışma kapsamında ortaya konulmaya çalışılmaktadır Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kapalı Bilgi Örgütsel Bilgi Yaratma Yeni Ürün Geliştirme Araştırma ve Geliştirme

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş.gör.dr.kemal Can Kılıç Bu kişi benim

Prof.dr. Hüseyin Özgen Bu kişi benim

Arş.gör. Bahattin Karademir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, A. C., Özgen, P. H., & Karademir, A. B. (2004). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğünün Sağlanmasında Bilgiye Bakış Açısının Rolü: Kapalı Bilginin Yeni Ürünlere Dönüşümü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1).