BibTex RIS Kaynak Göster

Kültür İle Şekillenen Çatışma Tepkileri Üzerine Bir Uygulama

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, - , 01.09.2004

Öz

Increasing competition has led business organizations to focus their attention on the concept of quality more than ever before For companies trying to perfect quality dimension in both production and management processes human factor is becoming increasingly important Contemporary management approaches consider the organization’s human resource as the most critical element in its endeavor to increase organizational effectiveness Perceiving people as the critical factor of the organizational effectiveness therefore have made managers turn their attention to the phenomena of culture in theory and practice Businesses with an awareness of culture gained certain advantages over their rivals Both effective use of existing resource and proper application of managerial functions and proper application of managerial functions in a sense required the culture of people to be studied and understood if the organization wants to develop competitive advantages Culture and conflict are closely related concepts; in that culture affects the way people deal with conflict or conflicting situations Business organizations can use the information concerning culture in order to predict how their employees would respond to conflict and conflicting situations In this study efforts have been made to relate organization’s culture and conflict so that employees could be placed in units and positions consistent with their culture related characteristics and task requirements Keywords: Organizational Culture Conflict Conflict Responses

Kültür İle Şekillenen Çatışma Tepkileri Üzerine Bir Uygulama

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, - , 01.09.2004

Öz

Artmakta olan rekabet koşulları işletmeleri kalite kavramına yöneltmiştir Kaliteyi hem üründe hem de yönetim sürecinde yakalamaya çalışan işletmeler için artık insan unsuru çok büyük bir öneme sahiptir Modern yönetim anlayışının çıkış noktası insanın üretim sürecinin bir girdisi olmaktan çok daha fazla bir anlamı olması ya da olmaması gerektiğidir Bu bağlamda insana ait ne varsa artık yönetim sürecinin konusu haline gelmiştir İnsan unsurunun öne çıktığı bu noktada hem teorik olarak hem de uygulamada kültür kelimesinin önemi fark edilmiştir Bu kavramın önemini fark etmek işletmelere çok büyük bir avantaj sağlamıştır Hem kaynakların etkin kullanımı hem de yönetim fonksiyonlarının en uygun ve etkin şekilde yerine getirilmesinde bireylerin kültürünün önemini fark etmiş olmak rekabet üstünlüğü sağlamaya çalışan işletmeler için vazgeçilmez bir konu haline gelmiştir Bireylerin kültürleri aynı zamanda onların çatışmayı nasıl karşılayacaklarını ve nasıl yaşayacaklarını da şekillendirmektedir İşletmeler çalışanlarının herhangi bir çatışmayı nasıl yaşayacağını ve bunun ne kadarını işletmeyle paylaşacağını çalışanlarının kültürel değerlerini önceden bilerek tahmin edebilirler Bu çalışmada çalışanların işletme içerisinde en doğru yerde ve şekilde değerlendirilmesi için gerekli olan bakış açısının temel taşı olan çalışanların kültürünün de etkisi ile çatışma durumunda ortaya koyduğu davranışlar ile bir ilişki kurulmaya çalışılmıştır Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü Ülke Kültürü Çatışma Çatışma Tepkileri

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç.dr. Azmi Yalçın Bu kişi benim

A. Esmeray Yoğun Erçen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yalçın, D. A., & Erçen, A. E. Y. (2004). Kültür İle Şekillenen Çatışma Tepkileri Üzerine Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).