BibTex RIS Kaynak Göster

Süpermarket Müşterilerinin Mağaza Kartı Tercih Nedenlerine En Fazla Etki Eden Değişkenlerin Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2006, Cilt: 15 Sayı: 2, 81 - 94, 01.06.2006

Öz

One of the most important uses of data warehouses is to develop a loyal customer base through loyalty programs Retailers have loyalty programs for three reasons: to collect information about them and what to buy to retain loyal customers and to make sales frequently Loyalty card is one of the most important means of collecting data about customers Loyalty card data provide some information regarding kinds and prices of merchandise purchased and customers’ lifestyles and spending habits This article reports the results of an empirical study measuring the effects of the customers’ choices on loyalty cards Survey method was used in collecting data and it was administered to the customers of supermarkets in Adana city The factors affecting mostly on prefereces of the supermarkets’ loyalty cards are analyzed statistically and implications discussed ÖZET Veri depolarının en önemli kullanım alanlarından biri sadakat programlarıdır ve bu programlar sayesinde mağazaya firmaya karşı sadık müşteriler oluşturulabilir Perakendeciler üç sebepten ötürü sadakat programları uygularlar: sadık müşteriler hakkında bilgi toplamak onları elde tutmak ve daha fazla ve sık satış yapmak Sadakat kartları müşteriler hakkında bilgi toplamada kullanılan en önemli araçlardan birisidir Mağaza sadakat kartları müşterilerin hangi üründen markadan ne miktarda ve ne zaman satın aldığı gibi verilerin yanı sıra müşterilerin yaşam tarzları ve harcama alışkanları hakkında da çeşitli veriler sunar Bu çalışmada; mağaza sadakat kartlarına yönelik müşteri tercih nedenlerine en fazla etki eden değişken değişkenlerin ortaya çıkarılmasına çalışılmıştır Araştırma Adana il merkezinde süpermarketlerden alışveriş yapan müşterilere yönelik olarak yapılmış ve veriler anket yardımıyla yüzyüze görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır Müşterilerin mağaza kartı tercihlerine en fazla etki eden değişkenler istatistiksel olarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular açıklanmıştır

Kaynakça

  • Aaker, David, V. Kumar ve George S. Day (1998); Marketing Research, Sixth Edition, John Wiley&Sons, Inc., USA.
  • Akgül, Aziz (1997); Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası, Ankara.
  • Dunne, M. Patrick, Robert F. Lusch ve David A. Griffith (2002), Retailing, Fourth Edition, Harcourt College Publications, USA.
  • Ersoy, Figen ve Rıdvan Karalar, “Yeni Ekonomide Pazarlamanın Değişen Yüzü”, 17.07.2003, www.bilgiyonetimi.org.
  • Ersoy, Figen, “Finansal Hizmetlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı (CRM)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:16, Sayı:03, 2002, ss. 4-11.
  • Hair, J. F. , Anderson, R. E. , Tatham, R. L. ve W. C. Black (1998), Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, PrenticeHall, Inc., USA.
  • Johnson, R.A. ve Wichern, Dean W (2002), Applied multivariate statistical analysis , 5. Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2003.
  • Kandampully, Jay ve Duddy Ria, “Relationship marketing: a concept beyond the primary relationship”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 17, No.7, 1999, ss.315-323.
  • Kılıç, Erhan, Satış Noktası Dergisi, Aralık 2003, s.62.
  • Levy, Michael ve Barton A. Weitz (2001), Retailing Management, Fourth Edition, McGraw-Hill Inc., USA.
  • Poloian, Lynda Gamans (2003), Retailing Principles, Fairchild Publications, Inc., USA.
  • Öztürk, Sevgi Ayşe (2003), Hizmet Pazarlaması, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2003.
  • Tatlıdil, Hüseyin (1996), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Akademi Mat., Ankara.
  • URL:http://www.migros.com.tr., 05.11.2005
  • URL:http://www.gima.com.tr., 05.11.2005
  • CRM Dünyası, “Müşteri Sadakati Kartlarda mı?”, www.cmcturkey.com/crmdunyasi/haber, 13.01.2005.
  • CRM Dünyası, “Sadakat Programları Örnekleri”, www.cmcturkey.com/crmdunyasi/haber, 13.01.2005.

SÜPERMARKET MÜŞTERİLERİNİN MAĞAZA KARTI TERCİH NEDENLERİNE EN FAZLA ETKİ EDEN DEĞİŞKENLERİN ORTAYA ÇIKARILMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 15 Sayı: 2, 81 - 94, 01.06.2006

Öz

Veri depolarının en önemli kullanım alanlarından biri sadakat programlarıdır
ve bu programlar sayesinde mağazaya/firmaya karşı sadık müşteriler oluşturulabilir.
Perakendeciler üç sebepten ötürü sadakat programları uygularlar: sadık müşteriler
hakkında bilgi toplamak, onları elde tutmak, ve daha fazla ve sık satış yapmak. Sadakat
kartları müşteriler hakkında bilgi toplamada kullanılan en önemli araçlardan birisidir.
Mağaza sadakat kartları, müşterilerin hangi üründen (markadan) ne miktarda ve ne
zaman satın aldığı gibi verilerin yanı sıra müşterilerin yaşam tarzları ve harcama
alışkanları hakkında da çeşitli veriler sunar. Bu çalışmada; mağaza sadakat kartlarına
yönelik müşteri tercih nedenlerine en fazla etki eden değişken/değişkenlerin ortaya
çıkarılmasına çalışılmıştır. Araştırma, Adana il merkezinde süpermarketlerden alışveriş
yapan müşterilere yönelik olarak yapılmış ve veriler anket yardımıyla yüzyüze görüşme
tekniği kullanılarak toplanmıştır. Müşterilerin mağaza kartı tercihlerine en fazla etki
eden değişkenler istatistiksel olarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Aaker, David, V. Kumar ve George S. Day (1998); Marketing Research, Sixth Edition, John Wiley&Sons, Inc., USA.
  • Akgül, Aziz (1997); Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri, Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası, Ankara.
  • Dunne, M. Patrick, Robert F. Lusch ve David A. Griffith (2002), Retailing, Fourth Edition, Harcourt College Publications, USA.
  • Ersoy, Figen ve Rıdvan Karalar, “Yeni Ekonomide Pazarlamanın Değişen Yüzü”, 17.07.2003, www.bilgiyonetimi.org.
  • Ersoy, Figen, “Finansal Hizmetlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı (CRM)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:16, Sayı:03, 2002, ss. 4-11.
  • Hair, J. F. , Anderson, R. E. , Tatham, R. L. ve W. C. Black (1998), Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, PrenticeHall, Inc., USA.
  • Johnson, R.A. ve Wichern, Dean W (2002), Applied multivariate statistical analysis , 5. Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2003.
  • Kandampully, Jay ve Duddy Ria, “Relationship marketing: a concept beyond the primary relationship”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 17, No.7, 1999, ss.315-323.
  • Kılıç, Erhan, Satış Noktası Dergisi, Aralık 2003, s.62.
  • Levy, Michael ve Barton A. Weitz (2001), Retailing Management, Fourth Edition, McGraw-Hill Inc., USA.
  • Poloian, Lynda Gamans (2003), Retailing Principles, Fairchild Publications, Inc., USA.
  • Öztürk, Sevgi Ayşe (2003), Hizmet Pazarlaması, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2003.
  • Tatlıdil, Hüseyin (1996), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Akademi Mat., Ankara.
  • URL:http://www.migros.com.tr., 05.11.2005
  • URL:http://www.gima.com.tr., 05.11.2005
  • CRM Dünyası, “Müşteri Sadakati Kartlarda mı?”, www.cmcturkey.com/crmdunyasi/haber, 13.01.2005.
  • CRM Dünyası, “Sadakat Programları Örnekleri”, www.cmcturkey.com/crmdunyasi/haber, 13.01.2005.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Serap Çabuk Bu kişi benim

Doç. Dr. Fatma Orel Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Ebru Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çabuk, P. D. S., Orel, D. D. F., & Güler, Y. D. D. E. (2006). SÜPERMARKET MÜŞTERİLERİNİN MAĞAZA KARTI TERCİH NEDENLERİNE EN FAZLA ETKİ EDEN DEĞİŞKENLERİN ORTAYA ÇIKARILMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 81-94.