In this article the differentiation of high school students’ self regulatory and metacognitive skills towards mathematics with respect to gender level and field are studied The sample group of the research is 314 students from MEB Anadolu high schools The data collection is done by “self regulation” and “meta cognitive” dimensions of the questionnaire “Motivated Strategies for Learning Questionnaire” developed by Pintrich and De Groot 1990 and linguistic equivalence done by Üredi 2005 For analyzing the data t test and ANOVA is used Findings introduce that there are significant differences in students’ self regulatory and metacognitive skills with respect to gender and high school level but not such differences with respect to fields Anahtar Sözcükler Özdüzenleme Bilişüstü
Bu makale ile Anadolu Lisesi öğrencilerinin Matematik dersine yönelik
özdüzenleme ve bilişüstü beceriler, cinsiyete, sınıf düzeyine ve alanlara göre farklılaşıp
farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı Anadolu lisesinde öğrenim gören 314 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla, Pintrinch ve De Groot (1990) tarafından
geliştirilen ve dilsel eşdeğerliği Üredi (2005) tarafından yapılan “Öğrenmede Motive
Edici Stratejiler ” ölçeğinde yer alan “Özdüzenleme” ve“Bilişüstü” alt boyutları ölçeği
kullanılmıştır. Verileri analiz etmek amacıyla, t-testi ve ilişkisiz gruplarda tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular, cinsiyete ve lise sınıf düzeyine göre
öğrencilerin özdüzenleme ve bilişüstü becerilende anlamlı farklılıklar olduğunu buna
karşın alanlara göre söz konusu becerilere ilişkin bir farklılık olmadığını ortaya
koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 16 Sayı: 1 |