BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Materyallerinde Geometrik Şekillerin Sunuluşuna ilişkin içerik Analizi

Yıl 2007, Cilt: 16 Sayı: 1, 69 - 80, 01.06.2007

Öz

Teaching geometric shapes is one of the basic topics of teaching mathematics in early childhood education Recently studies on preschoolers’ recognition of geometric shapes have suggested that in order for children to learn geometric shapes correctly besides typical samples samples in different aspect ratio skewness and orientation should be presented to children This study was planned to investigate whether the educational materials magazines books CDs for teaching basic mathematics skills and geometric shapes to 3 6 year old children were appropriate for the basis of teaching geometry In this study the researchers examined 93 magazines 50 books and 10 CDs which were published by different publisher to assist teaching basic mathematics skills and geometric shapes to preschoolers As a result of this study it was found that while mostly typical samples of geometric shapes were presented in those magazines books and CDs to teach geometrical shapes there were only few samples in different aspect ratio skewness orientation and size Moreover mostly typical samples of geometric shapes found in those magazines books and CDs were used for teaching basic mathematic skills e g ordering sorting comparing Key Words: Preschool Education Teaching Geometric Shapes Material Analysis

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MATERYALLERİNDE GEOMETRİK ŞEKİLLERİN SUNULUŞUNA İLİŞKİN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2007, Cilt: 16 Sayı: 1, 69 - 80, 01.06.2007

Öz

Geometrik şekillerin öğretimi, okul öncesi dönem matematik öğretiminin temel
konularından birini oluşturmaktadır. Son yıllarda okul öncesi dönem çocuklarının
geometrik şekilleri tanıması üzerine yapılan çalışmalar, çocukların geometrik şekilleri
doğru biçimde öğrenmeleri için şekillerin tipik örneklerinin yanı sıra, farklı boyut,
çarpıklık, konum ve basıklıktaki örneklerinin de çocuklara sunulması gerektiğini ortaya
koymaktadır.
Bu çalışma, okul öncesi dönem üç-altı yaş grubu çocuklarına temel matematik
becerilerini ve geometrik şekilleri öğretmek amacıyla hazırlanan eğitim materyallerinde
(Kitap, dergi ve eğitim CD’leri) sunulan geometrik şekillerin geometri öğretiminin
temellerine uygun olup olmadığını saptamak amacıyla planlanmıştır.
Bu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik olarak, temel matematik
becerileri ve geometrik şekilleri öğretmek amacıyla çeşitli yayınevleri tarafından
yayınlanmış 93 dergi, 50 kitap ve 10 tane de eğitim CD’si incelenmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda, geometrik şekillerin öğretimini temel alan dergi,
kitap ve CD’lerde çoğunlukla geometrik şekillerin tipik örneklerinin sunulduğu
saptanmıştır. Şekillerin öğretiminde, basıklık, çarpıklık, konum ve boyut gibi tipik
olmayan örneklere ise çok az yer verildiği belirlenmiştir.
Ayrıca, bu dergi, kitap ve CD’lerde bazı temel matematik becerilerinin
(sıralama, sınıflandırma, eşleştirme ve karşılaştırma gibi) öğretiminde de geometrik
çoğunlukla geometrik şekillerin tipik örneklerinin kullanıldığı saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Durmuş Aslan

Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, A. G. D., & Arnas, P. D. Y. A. (2007). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MATERYALLERİNDE GEOMETRİK ŞEKİLLERİN SUNULUŞUNA İLİŞKİN İÇERİK ANALİZİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 69-80.