BibTex RIS Kaynak Göster

Yatılı ilköğretim Bölge Okullarında Öğrenci öğretmen Ve Aile Etkileşimi diyarbakır Ve Erzurum Örneği

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 359 - 376, 01.06.2009

Öz

The main aim of this study is to investigate the interaction between the students studying at YİBO The Boarding Primary Teaching Regional Schools and their teachers and families For this reason those cases such as study habits levels of self care types of free time valuation and problems that they are facing during education were been examined The Boarding Primary Teaching Regional Schools YİBO has important functions for their regions Especially they have very important missions in students’ individual development and adaptation to changing world Moreover they provide both social and cultural development and meet self culture and modern culture of these regions Because of these Boarding Primary Teaching Regional Schools people living there have a chance to change their unlucky past At first the people living in these regions did not recognize the importance of these schools But later since some children started to go to the Boarding Primary Regional Schools participations to these schools have been increased The Boarding Primary Regional Schools are not giving just only teaching but also giving mostly education The importance of the these schools will be understood well when the education is being imagined as an instrument that reaches not only to new generation but also reaches to the next generations Key words: Boarding Primary Teaching Regional Schools primary school education infant

Kaynakça

  • AYDIN, Mustafa, ÜNAL, L. I., BALCI, E., KOÇAK, Y., BURGAZ, B. (1991). Eğitim Sosyolojisi, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • BİLGİSEVEN, Kurtkan Amiran (1987). Eğitim Sosyolojisi, 4. Baskı, TDAV Yayınları, İstanbul.
  • BREMBECK, Cole S. (1970). Social Foundation of Education, John Wilwy and Sons Inc., New York.
  • BROOKOVER, Wilbur B., GOTTLIEB David (1964). A Sociology of Education, American Book Company, New York.
  • BROWNE, Ann (2004). “Parents and Teachers Working Together”, Professional Issues for Primary Teachers, Edited by Ann Browne and Derek Haylock, Paul Chapman Publishing, Great Britain.
  • GÜLCAN, M. G., TÜRKELİ, Y., PARABAKAN, F., ŞÖLEN, A. ve ALBAYRAK, F. (2003). Türkiye’de İlköğretim (Dünü, Bugünü, Yarını), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • HAYES, Denis (2006). Primary Education, The Key Concepts, Routledge, London and New York.
  • http://www.eurydice.org/ressources/eurydice/eurybase/pdf/section/TR_TR_C4_1.p df, “Eurobase The Information Database on Education Systems in Europe”, - Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi”- 2006/07, 20 Mayıs 2008.
  • http://iogm.meb.gov.tr/pages.php?page=sube&id=14, “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Tarihçesi”, 20 Mayıs 2008.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu, No: 222, Kabul tarihi: 5/11/1961. Resmi gazete: 12.1.1961/17729.
  • KEMERLİOĞLU, E., KIZILÇELİK, S. ve GÜNDÜZ, M. (1996). Eğitim Sosyolojisi, Saray Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • KONUK, Osman (2002). “Toplum ve Eğitim”, Sosyolojiye Giriş, (Editör: İhsan Sezal), s. 319-362, Martı Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü (2003). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ve Pansiyonlu İlköğretim Okulları Yönetici Kılavuz Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, No: 1739, Kabul Tarihi: 14/6/1973, Resmi Gazete: 24.6.1973/14574.
  • YÖRÜKOĞLU, Atalay (1997). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • YÜTER Ahmet, (1999), Çocuk Yetiştirmede Altın Kurallar, Cihan Yayınları, İstanbul.
  • sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Millî Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile 24.3.1988 Tarihli ve 3418 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kâğıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı Alınması Hakkında Kanun. Tarih: 1997.

YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARINDA ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN VE AİLE ETKİLEŞİMİ -DİYARBAKIR VE ERZURUM ÖRNEĞİ-

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 359 - 376, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında (YİBO) okuyan
öğrencilerin öğretmenleri ve aileleri ile olan etkileşimini irdelemektir. Bu amaçla,
öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları, öz bakım ihtiyaçlarını ne derece
karşılayabildikleri, boş zamanlarını değerlendirme biçimleri ve eğitimleri sürecinde
karşılaştıkları sorunları çözerken kimlerden yardım aldıkları gibi konular incelenmiştir.
YİBO’lar bulundukları bölgeler için son derece önemli işlevler yerine getirmektedirler.
Özellikle öğrencilerin kişisel gelişmeleri, değişen dünyaya ayak uydurmaları ve
bölgelerinin sosyal ve kültürel kalkınmalarını sağlamada, kendi kültürleri ile çağın
geldiği noktayı buluşturma noktasında son derece önemli misyonlar üstlenmektedirler.
YİBO’lar sayesinde bölge halkı makûs tarihini değiştirebilme şansı elde
edebilmektedir. YİBO’ların önemi, bölge halkı tarafından önceleri fark edilemese de
her yerleşim yerinden birkaç çocuğun bu okullara gitmeye başlamasıyla birlikte, hızla
katılımlar artmaktadır. YİBO’lar sadece öğretim vermemekte hatta daha fazla olarak
eğitim vermektedir. Eğitimin de sadece yeni yetişen kuşağı değil, yeni yetişen kuşak
vasıtasıyla diğer kuşaklara da ulaşabildiği düşünüldüğünde YİBO’ların önemi daha iyi
anlaşılacaktır.

Kaynakça

  • AYDIN, Mustafa, ÜNAL, L. I., BALCI, E., KOÇAK, Y., BURGAZ, B. (1991). Eğitim Sosyolojisi, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.
  • BİLGİSEVEN, Kurtkan Amiran (1987). Eğitim Sosyolojisi, 4. Baskı, TDAV Yayınları, İstanbul.
  • BREMBECK, Cole S. (1970). Social Foundation of Education, John Wilwy and Sons Inc., New York.
  • BROOKOVER, Wilbur B., GOTTLIEB David (1964). A Sociology of Education, American Book Company, New York.
  • BROWNE, Ann (2004). “Parents and Teachers Working Together”, Professional Issues for Primary Teachers, Edited by Ann Browne and Derek Haylock, Paul Chapman Publishing, Great Britain.
  • GÜLCAN, M. G., TÜRKELİ, Y., PARABAKAN, F., ŞÖLEN, A. ve ALBAYRAK, F. (2003). Türkiye’de İlköğretim (Dünü, Bugünü, Yarını), Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • HAYES, Denis (2006). Primary Education, The Key Concepts, Routledge, London and New York.
  • http://www.eurydice.org/ressources/eurydice/eurybase/pdf/section/TR_TR_C4_1.p df, “Eurobase The Information Database on Education Systems in Europe”, - Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi”- 2006/07, 20 Mayıs 2008.
  • http://iogm.meb.gov.tr/pages.php?page=sube&id=14, “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Tarihçesi”, 20 Mayıs 2008.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu, No: 222, Kabul tarihi: 5/11/1961. Resmi gazete: 12.1.1961/17729.
  • KEMERLİOĞLU, E., KIZILÇELİK, S. ve GÜNDÜZ, M. (1996). Eğitim Sosyolojisi, Saray Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • KONUK, Osman (2002). “Toplum ve Eğitim”, Sosyolojiye Giriş, (Editör: İhsan Sezal), s. 319-362, Martı Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü (2003). Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ve Pansiyonlu İlköğretim Okulları Yönetici Kılavuz Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, No: 1739, Kabul Tarihi: 14/6/1973, Resmi Gazete: 24.6.1973/14574.
  • YÖRÜKOĞLU, Atalay (1997). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • YÜTER Ahmet, (1999), Çocuk Yetiştirmede Altın Kurallar, Cihan Yayınları, İstanbul.
  • sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Millî Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile 24.3.1988 Tarihli ve 3418 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kâğıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı Alınması Hakkında Kanun. Tarih: 1997.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Dolunay Şenol Bu kişi benim

Öğr. Gör. Dr. Sıtkı Yıldız

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şenol, D. D. D., & Yıldız, Ö. G. D. S. (2009). YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARINDA ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN VE AİLE ETKİLEŞİMİ -DİYARBAKIR VE ERZURUM ÖRNEĞİ-. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 359-376.