BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Tarih Dersinin işlenişi ile ilgili Düşünceleri ankara Örneği

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 417 - 434, 01.06.2009

Öz

One of the most important reasons that makes the History lesson attractive is presenting the annals which were experienced in the past It also provides the opportunity of learning from History with the help of these experiences In this study the main aim was to find out the expectations of the students from the History lesson to clarify the problems that are faced by the students in the lesson and to determine students’ attitudes towards the related lesson A survey and open ended questions were used to collect data about the opinions of 660 students The findings of the study indicate that students want history lesson saved from such boring techniques as learning by hearth Instead they want to be active learners and use various teaching materials to create an enjoyable classroom atmosphere Key words: History History Education Students’ Opinions

Kaynakça

  • Akengin, Y. (1985). Tarih ve Gençlik, I. Milli Gençlik Kongresi 6-8 Kasım 1985 Konya Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Baştav, Ş. (1964). Milli, Eğitimde Tarihin Rolü, Türk Kültürü, (Nisan) Sayı 18, cilt, II, Yıl, II.
  • Dilek. D. (2000). Öğrencilerde Tarih Düşüncesinin Gelişimi: Tarih Derslerinde Öğrenme ve Anlama, Milli Eğitim, Sayı:145, s.50-54
  • Engin, M.Ö, (1952). Tarihi Sevenlere Yardım, Yeni Ufuklar Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, Nisan.
  • Fatsa, M. (1989). Türkiye’de Tarih Öğretimi Üzerine Konuşmalar, İlim ve Sanat, Sayı, 24. (Doç. Dr. Musa Çadırcı ile yapılan röportaj).
  • Fatsa, M. (1989). Türkiye’de Tarih Öğretimi Üzerine Konuşmalar, İlim ve Sanat, Sayı, 24.(Prof. Dr. Ercüment Kuran ile yapılan röportaj).
  • Köstüklü, N. (1999). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Günay Ofset, Konya.
  • Langlois Ch.V, Seignobos Ch. (1937). Tarih Tetkiklerine Giriş, Çev: Galip Ataç, Devlet Basımevi, İstanbul.
  • Miller, B. C. (1996). Aile Araştırma Yöntemleri, Çev: Dinçay Köksal, TC. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Ankara.
  • Mimoğlu, H, S. (1955). Tarih Üzerine, Yeni Ufuklar Dergisi, Cilt:4, Sayı, 26(42).
  • Özbaran, S., (1987). Türkiye’de Tarih Eğitimi, Tarih ve Toplum, Sayı, 44,45,46.
  • Reşad, A. “Mekteplerde Tarih Öğretimi”, Tedrisat Mecmuası, (H.1328, M.1912) Mayıs. (akt: Safran M. (2006). Tarih Eğitimi, Makale ve Bildiriler, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Tekeli İ. (2001). Yaratıcı ve Çağdaş Bir Tarih Eğitimi İçin, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.
  • Tobin, K., Tippins, D. J. And Gallard, A. (1994). Research on Instructional Strategies for Teaching Science, In: Gabel DL (Ed). New York: MacMillan.
  • Türkiye Günlüğü(1969), Tarih Eğitimi Amaçlar I, Sayı: 21.
  • Vella, Y. (2001). Yaratıcı Tarih Öğretimi, (Çev: Bahri Ata). Milli Eğitim Dergisi. 150-3 (3-5).
  • Yanpar,T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık.

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TARİH DERSİNİN İŞLENİŞİ İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ (ANKARA ÖRNEĞİ

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 1, 417 - 434, 01.06.2009

Öz

Tarihin insanlara cazip gelmesindeki en büyük nedenlerinden birisi insanlara
geçmişte yapılanları göstermesi ve insanların geçmişten ders almasına yardımcı
olmasıdır. Bu çalışmada tarih dersinin işlenişi ile ilgili öğrencilerin neler istediği, dersi
işlerken öğrencilerin hangi sıkıntılarla karşılaştığı ve tarih dersine bakış açılarını
göstermeyi amaçlamıştır. 660 öğrenciye anket çalışması ve açık uçlu sorular sorularak
öğrencilerin görüşleri öğrenilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrenciler tarih dersinin
sıkıcılıktan, ezberden, tek düzelikten kurtarılmasını; dersin daha akıcı, kendilerinin daha
aktif olduğu ve öğretim materyallerini daha fazla kullanabildikleri bir ortamın olmasını
istedikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akengin, Y. (1985). Tarih ve Gençlik, I. Milli Gençlik Kongresi 6-8 Kasım 1985 Konya Selçuk Üniversitesi Yayınları.
  • Baştav, Ş. (1964). Milli, Eğitimde Tarihin Rolü, Türk Kültürü, (Nisan) Sayı 18, cilt, II, Yıl, II.
  • Dilek. D. (2000). Öğrencilerde Tarih Düşüncesinin Gelişimi: Tarih Derslerinde Öğrenme ve Anlama, Milli Eğitim, Sayı:145, s.50-54
  • Engin, M.Ö, (1952). Tarihi Sevenlere Yardım, Yeni Ufuklar Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, Nisan.
  • Fatsa, M. (1989). Türkiye’de Tarih Öğretimi Üzerine Konuşmalar, İlim ve Sanat, Sayı, 24. (Doç. Dr. Musa Çadırcı ile yapılan röportaj).
  • Fatsa, M. (1989). Türkiye’de Tarih Öğretimi Üzerine Konuşmalar, İlim ve Sanat, Sayı, 24.(Prof. Dr. Ercüment Kuran ile yapılan röportaj).
  • Köstüklü, N. (1999). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Günay Ofset, Konya.
  • Langlois Ch.V, Seignobos Ch. (1937). Tarih Tetkiklerine Giriş, Çev: Galip Ataç, Devlet Basımevi, İstanbul.
  • Miller, B. C. (1996). Aile Araştırma Yöntemleri, Çev: Dinçay Köksal, TC. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı, Ankara.
  • Mimoğlu, H, S. (1955). Tarih Üzerine, Yeni Ufuklar Dergisi, Cilt:4, Sayı, 26(42).
  • Özbaran, S., (1987). Türkiye’de Tarih Eğitimi, Tarih ve Toplum, Sayı, 44,45,46.
  • Reşad, A. “Mekteplerde Tarih Öğretimi”, Tedrisat Mecmuası, (H.1328, M.1912) Mayıs. (akt: Safran M. (2006). Tarih Eğitimi, Makale ve Bildiriler, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Tekeli İ. (2001). Yaratıcı ve Çağdaş Bir Tarih Eğitimi İçin, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.
  • Tobin, K., Tippins, D. J. And Gallard, A. (1994). Research on Instructional Strategies for Teaching Science, In: Gabel DL (Ed). New York: MacMillan.
  • Türkiye Günlüğü(1969), Tarih Eğitimi Amaçlar I, Sayı: 21.
  • Vella, Y. (2001). Yaratıcı Tarih Öğretimi, (Çev: Bahri Ata). Milli Eğitim Dergisi. 150-3 (3-5).
  • Yanpar,T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulusoy, Y. D. D. K. (2009). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TARİH DERSİNİN İŞLENİŞİ İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ (ANKARA ÖRNEĞİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 417-434.