BibTex RIS Kaynak Göster

Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 172 - 193, 01.09.2009

Öz

-

Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 172 - 193, 01.09.2009

Öz

: İknanın en önemli engellerinden birisi şüphecilik olarak karşımıza çıkmaktadır Şüphe reklamcılık alanında bir tutum olarak ya da bir eğilim olarak tanımlanmaktadır Bu çalışmada şüphe bir eğilim olarak kabul edilmiş ve şüpheyi etkileyen unsurlar sıralanmaya çalışılmıştır Kişilik özellikleri şüpheci eğilimi belirleyen bir etken olarak ele alınmış ve alan araştırması yapılmıştır Çalışmada Gaziantep Üniversitesinden 236 akademik ve idari personel ile 256 öğrenci olmak üzere 492 kişi üzerinde Reklama Yönelik Şüphe ölçeği uygulanmıştır Çalışma sonunda eğitim seviyesinin şüpheci bakışta önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır Reklam izleyicilerinin reklama güvenmek konusunda şüpheci bir eğilim içinde olduğu saptanmıştır Anahtar kelimeler: Şüphe eğilimi reklamda güven ikna

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd.doç.dr.nüket Elpeze Ergeç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ergeç, Y. E. (2009). Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 172-193.