BibTex RIS Kaynak Göster

Özel ilköğretim Okullarinda ingilizce Öğretmenlerinin Kullandiklari Öğretim Yöntemlerinin Niteliksel Olarak Belirlenmesi

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 318 - 330, 01.09.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Ancker, W; 2001, “The Joy of Watching Others Learn: An Interview with Diane Larsen-Freeman”, English Teaching Forum, Vol:31(4):2, English Teaching Forum :Washington.
  • Bird, K; 1993, “Learner Development-Teacher Responsibility”, English Teaching Forum Online,Vol:31(4):26-29, English Teaching Forum :Washington.
  • Brown, H. D; 1980, Principles of Language Learning and Teaching, Prentice-Hall. : New Jersey
  • Büyükduman, F. İ.; 2005, İlkögretim okulları İngilizce Ögretmenlerinin Birinci Kademe
  • İngilizce Ögretim Programına İliskin Görüsleri, , (28): 62, Hacettepe Üniversitesi
  • Egitim Fakültesi Dergisi: Ankara
  • Celce-Murcia, M; 1991, Teaching English as a Second or Foreign Language, Heinle and Heinle Publishers: USA
  • Doff, A; 1988, Teach English, Cambridge University Press: Cambridge.
  • Göksoy, B. N; 1988, “Teaching a Foreign Language in Primary School”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi S.B.E. : Ankara.
  • Halliwell, S; 1992, Teaching English in the Primary Classroom, Longman: London.
  • Richards, J C. and T. S. Rodgers; 1986, Approaches and Methods in Language Teaching,: Cambridge University Press: Cambridge
  • Woods, D; 1996, Teacher Cognition in Language Teaching, Cambridge University Press: Cambridge.

ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARINDA İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN NİTELİKSEL OLARAK BELİRLENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 318 - 330, 01.09.2009

Öz

İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin yöntem bilgileri, tercihleri, yöntem tercih
nedenleri, İngilizce öğretim yöntemlerine ilişkin yenilikleri izleme yolları bu çalışmada
araştırılan temel konulardır.
Nitel bir çalışma olan bu araştırmanın örneklemini, 2003-2004 eğitim-öğretim
yılı, Zonguldak, Bartın ve Ereğli’deki özel ilköğretim okullarında çalışan İngilizce
öğretmenleri oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak anket ve görüşmeler kullanılmıştır.
Anketlerden elde edilen nicel veriler ve İngilizce öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden
sağlanan niteliksel veriler değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Anket verileri için yüzdelik
değerler kullanılırken; görüşmelerin çözümlenmesi sonucu elde edilen niteliksel veriler ise
betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmeye alınmıştır.
Yapılan analizler sonucunda; elde edilen sonuçlar şu şekilde ifade edilebilir:
a) Öğretmenlerce kullanımı en fazla tercih edilen yöntem İletişimci Yaklaşım
olmuştur.
b) Öğretmenlerin kullanmayı tercih etmediği yöntem Gramer-Çeviri Yöntemi
olmuştur.
c) Grupla Dil öğretimi Yöntemi hiçbir öğretmen tarafından telaffuz edilmemiştir.
d) Dil öğretimin yöntemlerine ilişkin yenilikleri takip etme yöntemleri içinde en
fazla kullanılan yöntem internet olmuştur.
e) Öğretmenlerin hepsi İngilizce öğretimine yönelik yeni bir yönteme pozitif
yaklaşmışlardır.

Kaynakça

  • Ancker, W; 2001, “The Joy of Watching Others Learn: An Interview with Diane Larsen-Freeman”, English Teaching Forum, Vol:31(4):2, English Teaching Forum :Washington.
  • Bird, K; 1993, “Learner Development-Teacher Responsibility”, English Teaching Forum Online,Vol:31(4):26-29, English Teaching Forum :Washington.
  • Brown, H. D; 1980, Principles of Language Learning and Teaching, Prentice-Hall. : New Jersey
  • Büyükduman, F. İ.; 2005, İlkögretim okulları İngilizce Ögretmenlerinin Birinci Kademe
  • İngilizce Ögretim Programına İliskin Görüsleri, , (28): 62, Hacettepe Üniversitesi
  • Egitim Fakültesi Dergisi: Ankara
  • Celce-Murcia, M; 1991, Teaching English as a Second or Foreign Language, Heinle and Heinle Publishers: USA
  • Doff, A; 1988, Teach English, Cambridge University Press: Cambridge.
  • Göksoy, B. N; 1988, “Teaching a Foreign Language in Primary School”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi S.B.E. : Ankara.
  • Halliwell, S; 1992, Teaching English in the Primary Classroom, Longman: London.
  • Richards, J C. and T. S. Rodgers; 1986, Approaches and Methods in Language Teaching,: Cambridge University Press: Cambridge
  • Woods, D; 1996, Teacher Cognition in Language Teaching, Cambridge University Press: Cambridge.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Okt. Hüseyin Kaygın Bu kişi benim

Doç. Dr. Tuğba Yanpar Yelken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaygın, O. H., & Yelken, D. D. T. Y. (2009). ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARINDA İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN NİTELİKSEL OLARAK BELİRLENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 318-330.