-
İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin yöntem bilgileri, tercihleri, yöntem tercih
nedenleri, İngilizce öğretim yöntemlerine ilişkin yenilikleri izleme yolları bu çalışmada
araştırılan temel konulardır.
Nitel bir çalışma olan bu araştırmanın örneklemini, 2003-2004 eğitim-öğretim
yılı, Zonguldak, Bartın ve Ereğli’deki özel ilköğretim okullarında çalışan İngilizce
öğretmenleri oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak anket ve görüşmeler kullanılmıştır.
Anketlerden elde edilen nicel veriler ve İngilizce öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden
sağlanan niteliksel veriler değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Anket verileri için yüzdelik
değerler kullanılırken; görüşmelerin çözümlenmesi sonucu elde edilen niteliksel veriler ise
betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmeye alınmıştır.
Yapılan analizler sonucunda; elde edilen sonuçlar şu şekilde ifade edilebilir:
a) Öğretmenlerce kullanımı en fazla tercih edilen yöntem İletişimci Yaklaşım
olmuştur.
b) Öğretmenlerin kullanmayı tercih etmediği yöntem Gramer-Çeviri Yöntemi
olmuştur.
c) Grupla Dil öğretimi Yöntemi hiçbir öğretmen tarafından telaffuz edilmemiştir.
d) Dil öğretimin yöntemlerine ilişkin yenilikleri takip etme yöntemleri içinde en
fazla kullanılan yöntem internet olmuştur.
e) Öğretmenlerin hepsi İngilizce öğretimine yönelik yeni bir yönteme pozitif
yaklaşmışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2 |