BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Satin Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkileri: Kadinin Değişen Rolü Sivas ilinde Bir Uygulama

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 331 - 348, 01.09.2009

Öz

-

Kaynakça

  • BAŞ, Türker (2001), Anket, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • BECKER, Penny Edgell ve Phyllis MOEN (1999), “Scalling Back: Dual-Earner Couples’ Work-Family Strategies”, Journal of Marriage and the Family, Vol.61, November, pp.995-1007.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi (2003), Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • KONUK, Gülten (1991), Tüketici Ünite Olarak Ailenin Mal ve Hizmetleri Satın Alma Davranışları ve Bunlara İlişkin Sorunlar, Basılmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • LEE, Christia K.C. ve Sharon E. BEATTY (2002), “Family Structure and Influence in Family Decision Making”, Journal of Consumer Marketing, Vol.19, No.1, pp.24-41.
  • LEVY, Deborah S. ve Christina Kwai-Choi LEE (2000), “Family Member Influence and Its Impacts on Housing Purchase Decisions”, Pasific Rim Real Estate Society (PRRES) Conference, Sydney, 23-27 January.
  • LEVY, Deborah S. ve Christina Kwai-Choi LEE (2002), “The Influence of Family Members on Housing Purchase Decisions”, Journal of Property Investment and Finance, Vol.22, No.4, ss. 320-338.
  • MUCUK, İsmet (2004), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14.Baskı, İstanbul.
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Desteki Uygulamalar, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • NANDA, Dipti, Clark HU ve Billy BAI (2006), “Exploring Family Roles in Purchasing Decisions During Vacation Planning: Review and Discussions for Future Research, Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol.20 (3/4), ss.107- 125.
  • ODABAŞI, Yavuz ve Gülfidan BARIŞ (2002), Tüketici Davranışları, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • SARACEL, Nüket, Belkıs ÖZKARA, Mehmet KARAKAŞ, Şuayip ÖZDEMİR, Ramazan YELKEN, Süleyman DÜNDAR, Yusuf KARACA (2002), Afyon ili Tüketim Analizi: Tüketici Davranışları Ve Eğilimi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları.
  • SIDIN, Samsinar Md., Dahlia ZAWAWI, Wong Foong YEE, Ruhana BUSU ve Zalfa Laili HAMZAH (2004), “The Effects of Sex Role Orientation on Family Purchase Decision Making in Malaysia”, Journal of Consumer Marketing, Journal of Consumer Marketing, Vol.21, No. 6, ss. 381-390.

TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNDE AİLE BİREYLERİNİN ETKİLERİ: KADININ DEĞİŞEN ROLÜ SİVAS İLİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 331 - 348, 01.09.2009

Öz

Günümüz aile satın alma karar sürecinde, geleneksel aile satın alma karar sürecine göre belirgin değişimler görülmektedir. Geleneksel Türk aile yapısının doğrudan yansımasını gördüğümüz geleneksel aile satın alma karar sürecinde babanın sahip olduğu mutlak egemenliğin yavaş yavaş sarsılmaya başladığı hissedilmektedir. Geleneksel yapıda, tek gelir getirici konumunda olan babanın söz konusu üstünlüğü, kadının ekonomik anlamda ve eğitim alanında yapmış olduğu atılımlar ile güç kaybetmeye başlamıştır. Bu çalışma, söz konusu dayanaktan yola çıkarak, Sivas ili çerçevesinde, aile satın alma karar sürecini ele almakta ve kadının değişen rolüne dikkat çekmektedir. Bu kapsamda, 1186 hane ile yüzyüze görüşme yapılmış, faydalı görülen 1122 anket SPSS paket programına girilerek analize katılmıştır.

Kaynakça

  • BAŞ, Türker (2001), Anket, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • BECKER, Penny Edgell ve Phyllis MOEN (1999), “Scalling Back: Dual-Earner Couples’ Work-Family Strategies”, Journal of Marriage and the Family, Vol.61, November, pp.995-1007.
  • İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi (2003), Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • KONUK, Gülten (1991), Tüketici Ünite Olarak Ailenin Mal ve Hizmetleri Satın Alma Davranışları ve Bunlara İlişkin Sorunlar, Basılmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • LEE, Christia K.C. ve Sharon E. BEATTY (2002), “Family Structure and Influence in Family Decision Making”, Journal of Consumer Marketing, Vol.19, No.1, pp.24-41.
  • LEVY, Deborah S. ve Christina Kwai-Choi LEE (2000), “Family Member Influence and Its Impacts on Housing Purchase Decisions”, Pasific Rim Real Estate Society (PRRES) Conference, Sydney, 23-27 January.
  • LEVY, Deborah S. ve Christina Kwai-Choi LEE (2002), “The Influence of Family Members on Housing Purchase Decisions”, Journal of Property Investment and Finance, Vol.22, No.4, ss. 320-338.
  • MUCUK, İsmet (2004), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 14.Baskı, İstanbul.
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Desteki Uygulamalar, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • NANDA, Dipti, Clark HU ve Billy BAI (2006), “Exploring Family Roles in Purchasing Decisions During Vacation Planning: Review and Discussions for Future Research, Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol.20 (3/4), ss.107- 125.
  • ODABAŞI, Yavuz ve Gülfidan BARIŞ (2002), Tüketici Davranışları, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • SARACEL, Nüket, Belkıs ÖZKARA, Mehmet KARAKAŞ, Şuayip ÖZDEMİR, Ramazan YELKEN, Süleyman DÜNDAR, Yusuf KARACA (2002), Afyon ili Tüketim Analizi: Tüketici Davranışları Ve Eğilimi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Yayınları.
  • SIDIN, Samsinar Md., Dahlia ZAWAWI, Wong Foong YEE, Ruhana BUSU ve Zalfa Laili HAMZAH (2004), “The Effects of Sex Role Orientation on Family Purchase Decision Making in Malaysia”, Journal of Consumer Marketing, Journal of Consumer Marketing, Vol.21, No. 6, ss. 381-390.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Olgun Kitapcı Bu kişi benim

Arş. Gör. İ. Taylan Dörtyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kitapcı, Y. D. D. O., & Dörtyol, A. G. İ. T. (2009). TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİNDE AİLE BİREYLERİNİN ETKİLERİ: KADININ DEĞİŞEN ROLÜ SİVAS İLİNDE BİR UYGULAMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 331-348.