Bu çalışmada oluşturmacı öğrenme yaklaşımına dayalı olarak yürütülen
ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde oluşturmacı öğrenme yaklaşımının
öğrencilerin sürece yönelik algıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada 2004-2005 öğretim yılında Adana İli Seyhan ilçesi’ndeki iki
devlet ilköğretim okulunda 12 hafta süresince bir deney ve iki kontrol grubu olmak
üzere 90 öğrenci üzerinde yürütülen doktora tezi uygulamalarında yer alan 29 deney
grubu öğrencisinden elde edilen veriler üzerinde çalışılmıştır.
Öğrencilerin oluşturmacı öğrenme sürecine yönelik algılarını belirlemek için
veri toplama aracı olarak Sosyal Bilgiler Oluşturmacı Öğrenme Sürecini Algılama
Değerlendirme Formu (SBOÖSADF) kullanılmıştır. Değerlendirme formu, yazdırılan
öykü ve yaptırılan resimler yoluyla nitel veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel
veri analizi yönteminin içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir.
Oluşturmacı öğrenme yaklaşımına dayalı öğretim uygulanan öğrencilerin
süreci değerlendirmeye yönelik formlara verdikleri yanıtlar, yazdıkları öykü ve
yaptıkları resimlerden elde edilen veriler üzerinde yapılan içerik analizi sonuçları,
öğrencilerin oluşturmacı öğrenme sürecini algıları üzerinde etkili olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2 |