Both language learners and teachers come to educational context with preconceived beliefs about the teaching and learning contexts One of these beliefs reveals itself in the perceptions of language learners and teachers in regard to English Language Teacher As the perceptions of both learners and teachers play an important role in understanding their behavior better and enhancing the learning teaching environment it becomes crucial to uncover them This study aims to analyze language learners 8217; and teachers 8217; concept of an English Language Teacher through the metaphors they generate
Yabancı dil öğretmenleri ve öğrencileri eğitim sürecine öğretme ve öğrenmeyle
ilgili daha önceden oluşturdukları düşünceleriyle dahil olurlar. İngilizce öğretmenine ait
olan düşünceler de daha önceden oluşturulmuş düşünce sisteminde yer alır. Öğrenci ve
öğretmenlerin düşünceleri davranışları daha iyi anlamada ve hem öğrenme hem de
öğretme sürecini daha iyi hale getirmede önemli olduğundan ortaya çıkarılmaları büyük
önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı dil öğrencilerinin ve öğretmenlerinin İngilizce
öğretmenine ait algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 2 |