BibTex RIS Kaynak Göster

Timss Verileri Kullanılarak Tayvan Ve Türkiye’deki 8 Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi Ve Karşılaştırılması

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 3, 241 - 256, 01.09.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Afacan Ö. ve Nuhoğlu H.(2008). Canlılar bilimi konusunda TIMSS-R(1999) soruları ile LGS(1999) sorularının karşılaştırılmalı analizi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 31-43.
  • Aypay A, Erdoğan M. ve Sözer M.A (2007). Variation among schools on classroom practices in science based on TIMSS-1999 in Turkey. Journal of Research in Science Teaching,44(10), 1417-1435.
  • Bağcı-Kılıç G.(2003), Üçüncü uluslar arası matematik ve fen araştırması(TIMSS): Fen öğretimi, bilimsel araştırma ve bilimin doğası. İlköğretim Online,2(1), 42-51.
  • Britton A.D. and Schneider R.C., (2007). Large-scale assessments in science education. In S.Abell & N. Leaderman(Eds), Pp. 1007-1040. Handbook of Research. Lawrence Erlbaum Assosiation.
  • Ceylan E. Ve Berberoğlu G.(2007), Öğrencilerin fen başarısını açıklayan etmenler: bir modelleme çalışması. Education and Science, 32(144), 36- 48.
  • Dempster R. and Reddy V., (2007). Item readability and science achievement in TIMSS 2003 in South Africa. Culture and Comparative Studies, 907-925.
  • Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanliği (EARGED), (2003). TIMSS Üçüncü uluslar arası matematik ve fen bilgisi çalışması, Ulusal Rapor. MEB Yayınevi, Ankara, Türkiye.
  • Ersoy Y., (2006). TIMSS-R aynasından yansıtmalar-1: Türkiye’de fen bilgisi öğretmenlerinin genel görünüşü, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1, 19-34.
  • Harlow A. and Jones A., (2004). Why students answer TIMSS science test items the way they do. Research in Science Education, 34, 221-238.
  • Howie S. , Scherman V. and Venter E., (2008). The gap between advantaged and disadvantaged students in science achievement in South African secondary schools. Educational Research and Evaluation, 14(1), 29-46.x
  • Kelly D., (2002). The TIMSS 1995 international benchmarks of mathematics and science achievement: profiles of world class performance at fourth and eighth grades. Educational Research and Evaluation, 8(1), 41-54.
  • Kılıç G. (2005). TIMSS-R(1999) çalışmasında Türkiye. In A. Altun, S. Olkun (Eds). Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji ve Yönetim.pp. 78-96. Anı Yayıncılık, Ertem Matbaası.
  • Koca A.S ve Şen A.İ., (2002). Üçüncü Uluslar arası matematik ve fen bilgisi çalışması- tekrar sonuçlarının Türkiye için değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 145-154.
  • Martin, M.O., Mullis, I.V.S., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Smith, T. A., Chrostowski, S. J., Garden, R. A., O’Connor, K.M. (2000). TIMSS 1999 International Science Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Martin, M.O., Mullis, I.V.S., Foy, P., Olson, J. E., Erberger, E., Preuschoff, C., Galia, J. (2008). TIMSS 2007 International Science Report: Findings from IEA’s Trends in International Mathematics and Science Study at the Fourth and Eighth Grades. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Milli Eğitim Bakanliği (MEB). Fen ve Teknoloji Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı (Yapılan değişikliklere göre son hali)- 24/08/2007 . 8 Ocak, 2009, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/index.php
  • Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Olson, J.F., Berger, D.R., Milne, D.,& Stanco, G.M. (2008), TIMSS 2007 encyclopedia: a guide to mathematics and science education around the world. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Olkun S. ve Aydoğdu T. (2003), Üçüncü uluslar arası matematik ve fen araştırması(TIMSS) nedir? Neyi sorgular?Örnek geometri soruları ve etkinlikler, İlköğretim Online, 2(1), 28-35.
  • Papanastasiou C. and Papanastasiou C. E., (2004). Major influences on attitudes toward science. Educational Research and Evaluation, 10(3), 239-257.
  • Reddy V., (2005). Cross-national achievement studies: learning from South Africa’s participation in the trends in international mathematics and science study (TIMSS). Compare, 35(1), 63-77.
  • Thomson S. (2008). Examining the evidence from TIMSS: Gender differences in year 8 science achievement in Australia.Studies in Educational Evaluation, 34,73-81.
  • Uçar, S. (2009). A comparative analysis of earth science education in elementary schools in Turkey and in the USA. Problems of Education in the 21st Century, 11(11), 170-182.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım H. ve Yıldırım S.(2009), TIMSS anketinin matematik dersleriyle ilgili sorularında öğrencilerin tutarsız cevapları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 226-237.
  • Zuzovsky, R., (2003). Curriculum as a determinant of learning outcomes-what can be learned from international comparative studies-TIMSS-1999. Studies in Educational Evaluation, 29, 279-292.

Timss Verileri Kullanılarak Tayvan Ve Türkiye’deki 8 Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi Ve Karşılaştırılması

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 3, 241 - 256, 01.09.2010

Öz

Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması TIMSS ilköğretim 4 ve 8 Sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilgisi alanındaki başarı seviyelerini ders içerikleri ve sürelerini öğretmen eğitimi ve öğretim materyallerini öğrencilerin sosyo ekonomik düzeylerini öğrencilerin fene ve matematiğe olan tutumlarını uluslar arası boyutta karşılaştırmayı amaçlamıştır Bu çalışma ilk olarak 1995 yılında yapılmış ve daha sonra 1999 2003 ve 2007 yıllarında tekrarlanmıştır Yapılan çalışma uluslar arası bir çalışma olup çalışmaya katılan ülke sayısı her yıl artmış ve son olarak 59 ülkenin katılımı ile gerçekleşmiştir Bu araştırmada TIMSS 2007 verileri temel alınarak Tayvan ve Türkiye’deki öğrencilerin evde kitap bulundurma yüzdeleri ailelerin eğitim durumu öğretmen eğitimi eğitime ayrılan bütçe öğrencilerin fene karşı tutumları fen müfredatları ve fene ayrılan süre öğrencilerin teknoloji kullanımı açılarından karşılaştırmalar yapılmış ve bazı öneriler sunulmuştur Bu çalışmanın amacı Türkiye’yi başka ülkelerle kıyaslayarak farklılıkları göstermeye çalışmak ve fen eğitimin daha etkili hale getirilebilmesi için yapılacak olan çalışmalara katkıda bulunmaktır Anahtar kelimeler: TIMSS fen öğretimi karşılaştırma Tayvan Türkiye Abstact Trends in Mathematics and Science Study TIMSS aimed to make cross cultural comparisons of 4th and 8th grade students mathematics and science achievement lessons and their times teacher education and materials of lessons socio economic factors and students’attitude toward science This Project was done firstly in 1995 and was repeated in 1999 2003 and 2007 The countries which included the Project is increasing every year and finally 59 courties participated in this Project In this article using TIMSS 2007 data Chinese Taipei and Turkey were compared according to following criterias; students who have books parents’ educational level teacher education educational income students’ attitude toward science science curriculum and time using technology The purpose of this article is to identify the differences between Turkey and other countries and contribute the future studies for better education in Turkey Key words: TIMSS science education comparison Chinese Taipei Türkey

Kaynakça

  • Afacan Ö. ve Nuhoğlu H.(2008). Canlılar bilimi konusunda TIMSS-R(1999) soruları ile LGS(1999) sorularının karşılaştırılmalı analizi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 31-43.
  • Aypay A, Erdoğan M. ve Sözer M.A (2007). Variation among schools on classroom practices in science based on TIMSS-1999 in Turkey. Journal of Research in Science Teaching,44(10), 1417-1435.
  • Bağcı-Kılıç G.(2003), Üçüncü uluslar arası matematik ve fen araştırması(TIMSS): Fen öğretimi, bilimsel araştırma ve bilimin doğası. İlköğretim Online,2(1), 42-51.
  • Britton A.D. and Schneider R.C., (2007). Large-scale assessments in science education. In S.Abell & N. Leaderman(Eds), Pp. 1007-1040. Handbook of Research. Lawrence Erlbaum Assosiation.
  • Ceylan E. Ve Berberoğlu G.(2007), Öğrencilerin fen başarısını açıklayan etmenler: bir modelleme çalışması. Education and Science, 32(144), 36- 48.
  • Dempster R. and Reddy V., (2007). Item readability and science achievement in TIMSS 2003 in South Africa. Culture and Comparative Studies, 907-925.
  • Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanliği (EARGED), (2003). TIMSS Üçüncü uluslar arası matematik ve fen bilgisi çalışması, Ulusal Rapor. MEB Yayınevi, Ankara, Türkiye.
  • Ersoy Y., (2006). TIMSS-R aynasından yansıtmalar-1: Türkiye’de fen bilgisi öğretmenlerinin genel görünüşü, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1, 19-34.
  • Harlow A. and Jones A., (2004). Why students answer TIMSS science test items the way they do. Research in Science Education, 34, 221-238.
  • Howie S. , Scherman V. and Venter E., (2008). The gap between advantaged and disadvantaged students in science achievement in South African secondary schools. Educational Research and Evaluation, 14(1), 29-46.x
  • Kelly D., (2002). The TIMSS 1995 international benchmarks of mathematics and science achievement: profiles of world class performance at fourth and eighth grades. Educational Research and Evaluation, 8(1), 41-54.
  • Kılıç G. (2005). TIMSS-R(1999) çalışmasında Türkiye. In A. Altun, S. Olkun (Eds). Güncel Gelişmeler Işığında İlköğretim: Matematik, Fen, Teknoloji ve Yönetim.pp. 78-96. Anı Yayıncılık, Ertem Matbaası.
  • Koca A.S ve Şen A.İ., (2002). Üçüncü Uluslar arası matematik ve fen bilgisi çalışması- tekrar sonuçlarının Türkiye için değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 145-154.
  • Martin, M.O., Mullis, I.V.S., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Smith, T. A., Chrostowski, S. J., Garden, R. A., O’Connor, K.M. (2000). TIMSS 1999 International Science Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Martin, M.O., Mullis, I.V.S., Foy, P., Olson, J. E., Erberger, E., Preuschoff, C., Galia, J. (2008). TIMSS 2007 International Science Report: Findings from IEA’s Trends in International Mathematics and Science Study at the Fourth and Eighth Grades. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Milli Eğitim Bakanliği (MEB). Fen ve Teknoloji Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı (Yapılan değişikliklere göre son hali)- 24/08/2007 . 8 Ocak, 2009, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/index.php
  • Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Olson, J.F., Berger, D.R., Milne, D.,& Stanco, G.M. (2008), TIMSS 2007 encyclopedia: a guide to mathematics and science education around the world. Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
  • Olkun S. ve Aydoğdu T. (2003), Üçüncü uluslar arası matematik ve fen araştırması(TIMSS) nedir? Neyi sorgular?Örnek geometri soruları ve etkinlikler, İlköğretim Online, 2(1), 28-35.
  • Papanastasiou C. and Papanastasiou C. E., (2004). Major influences on attitudes toward science. Educational Research and Evaluation, 10(3), 239-257.
  • Reddy V., (2005). Cross-national achievement studies: learning from South Africa’s participation in the trends in international mathematics and science study (TIMSS). Compare, 35(1), 63-77.
  • Thomson S. (2008). Examining the evidence from TIMSS: Gender differences in year 8 science achievement in Australia.Studies in Educational Evaluation, 34,73-81.
  • Uçar, S. (2009). A comparative analysis of earth science education in elementary schools in Turkey and in the USA. Problems of Education in the 21st Century, 11(11), 170-182.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım H. ve Yıldırım S.(2009), TIMSS anketinin matematik dersleriyle ilgili sorularında öğrencilerin tutarsız cevapları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 226-237.
  • Zuzovsky, R., (2003). Curriculum as a determinant of learning outcomes-what can be learned from international comparative studies-TIMSS-1999. Studies in Educational Evaluation, 29, 279-292.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Öztürk Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öztürk, D., & Uçar, Y. D. D. S. (2010). Timss Verileri Kullanılarak Tayvan Ve Türkiye’deki 8 Sınıf Öğrencilerinin Fen Başarısına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi Ve Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 241-256.