BibTex RIS Kaynak Göster

Otel işletmelerinde Önbüro Çalışanlarının Etik Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 3, 21 - 40, 01.09.2011

Öz

Ethics which is crucial arranging human relationships and constituting the social norms through the ages holds a place as an important subject in Tourism sector that has intensive and complex human relations Because of being part of both Tourism sector and Service sector requires Hotel Establishments to be more sensitive and responsible about human relationships This study therefore aims at discovering Front Office employees’ perceptions and viewpoints of ethics in Hotel Establishments As a research method after broad range of literature review a questionnaire application and face to face interviews have been used First participants’ demographic data were inquired and then Likert Scale questions were asked in order to reveal the employees’ perceptions of ethics Finally by analysing the findings obtained from the research it is tried to explain the employees’ understanding of ethics Considering the results it is emerged that employees’ levels of perception of ethics are acceptable but they are affected by managers’ directives and opinions in the Hotels Besides these it can be clearly said that the employees’ character and personality have a great deal of importance on their evel of perception of ethics Key Words: Ethics Ethics in Tourism Code of Ethics Busines Ethics

OTEL İŞLETMELERİNDE ÖNBÜRO ÇALIŞANLARININ ETİK ALGILAMALARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 3, 21 - 40, 01.09.2011

Öz

Tarih boyunca insanlar arası ilişkileri düzenlemede ve bu ilişkileri toplumsal normlar haline getirmede önemli bir özeliğe sahip olan etik turizm sektörü gibi insan ilişkilerinin yoğun olduğu bir sektörde önemli bir konudur Otel işletmeleri turizm sektörünün ve dolayısıyla hizmet sektörünün bir parçası olması bu işletmelerde insan ilişkilerinin önemini ortaya koymaktadır Bu kapsamda çalışmanın amacı Otel işletmelerinde Önbüro çalışanlarının etik algılamalarını ve görüşlerini ortaya çıkarmaktır Araştırma yöntemi olarak yerli ve yabancı akademik yazın taraması yapıldıktan sonra anket uygulaması ve yüz yüze görüşme yöntemi kullanılmıştır Üç bölümden oluşan anket sorularında birinci bölümde demografik bilgiler ikinci ve üçüncü bölümde ise kişilerin etik algıları ile ilgili beşli Likert türü ölçek kullanılmıştır Çalışma sonunda ortaya çıkan veriler değerlendirilerek konaklama işletmelerinde Önbüro çalışanlarının etik anlayışına bir açıklama getirmeye çalışılmıştır Yapılan araştırma sonucunda; konaklama işletmelerindeki çalışanların etik algılama düzeylerinin genelde kabul edilebilir düzeyde olduğu işletme yönetici ve patronlarının emir ve görüşlerinden etkilendiği bununla beraber etik algı düzeyinde çalışanların kişiliğinin önemli bir yeri olduğu ortaya çıkmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Aydın Yılmazer Bu kişi benim

Öğr. Gör. İsmet Bahadır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmazer, Y. D. D. A., & Bahadır, Ö. G. İ. (2011). OTEL İŞLETMELERİNDE ÖNBÜRO ÇALIŞANLARININ ETİK ALGILAMALARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 21-40.