General happiness is an indicator of livability in different locations of a city. A noncategorical social indicator may not show any evidence for general happiness and livability in a city. However, higher social indicators may capture higher happiness in some parts of the city. This article aims to find significant interaction effects of social indicators and locations of living on general happiness. Hence, based on a social survey administered in stratified locations of Adana, interaction effects of social indicators and locations over general happiness were estimated. Results indicate that social indicators and locations have significant interaction effects over general happiness. The evidences suggest that vehicle dependent neighborhoods are more livable for individuals with better health conditions. Secondary pedestrian zones are more livable for divorced-separated and widowed persons. Rural neighborhoods are happier with moderate to older age groups, thus has higher degree of livability compared to other locations of urban Adana. Rural neighborhoods are less livable for divorced or separated whereas more livable for widowed persons compared to single persons.
Happiness Marginal Effects Social Indicators Logistic Regression Model Adana.
Genel mutluluk, bir şehrin farklı lokasyonlarında yaşanabilirliğin bir göstergesidir. Kategorik olmayan bir sosyal gösterge, bir şehirde genel mutluluk ve yaşanabilirlik için herhangi bir kanıt göstermeyebilir. Bununla birlikte, daha yüksek sosyal göstergeler, şehrin bazı bölgelerinde daha yüksek mutluluğu yakalayabilir. Bu makale, sosyal göstergelerin ve yaşanılan yerlerin genel mutluluk üzerindeki anlamlı etkileşim etkilerini bulmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle, Adana'nın tabakalı lokasyonlarında uygulanan bir sosyal ankete dayalı olarak, sosyal göstergelerin ve lokasyonların genel mutluluk üzerindeki etkileşim etkileri tahmin edilmiştir. Sonuçlar, sosyal göstergelerin ve konumların genel mutluluk üzerinde önemli etkileşim etkilerine sahip olduğunu göstermektedir. Kanıtlar, araç bağımlı mahallelerin daha iyi sağlık koşullarına sahip bireyler için daha yaşanabilir olduğunu göstermektedir. İkincil yaya bölgeleri boşanmış-ayrı kalmış ve dul kişiler için daha yaşanabilirdir. Kırsal mahalleler, orta ve ileri yaş grupları ile daha mutlu görünmektedir, dolayısıyla kentsel Adana'nın diğer yerlerine göre daha yüksek yaşanabilirliğe sahiptir. Kırsal mahalleler boşanmış veya ayrılmışlar için daha az yaşanabilirken, dullar için bekârlara göre daha yaşanabilirdir.
Mutluluk Marjinal Etkiler Sosyal Göstergeler Lojistik Regresyon Modeli Adana.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 2 |