Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRE-SCHOOL DURING THE COVID-19 PANDEMIC EXAMINATION OF THE DISTANCE EDUCATION PROCESS

Yıl 2022, Cilt: 31 Sayı: 2, 410 - 422, 29.10.2022
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1064998

Öz

This research aimed to examine the distance education process in preschool during the Covid-19 pandemic period. 14 children aged 5-6 years and 1 preschool teacher in an independent public kindergarten participated in the research. In the research, which was designed as a case study, observation and interview methods were used. Observations were made through online videos in the 2020-2021 academic year. 10 videos lasting at most 40 minutes were examined in detail. After reviewing the videos, only a semi-structured and online interview was conducted with the teacher. The obtained data were analyzed by content analysis method. According to the findings, participation in distance education remained low during the Covid-19 Pandemic period. While the families were involved in the education process, they made an effort for the active participation of the children. In the activities carried out in the distance education process, literacy studies were emphasized, and the teacher had difficulty in managing the distance education process due to technical problems. Conducting relationships only through digital media has weakened socialization.

Kaynakça

  • Acar, E. A., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Akın, F. & Aslan, N. (2021). Covıd-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Alanyazın, 2(1), 8-17.
  • Anasız, B, T., Ekinci, C, E. & Anasız, B, Y. (2018). Okul öncesi eğitime katılımın daha sonraki yıllardaki akademik başarıya etkisi: TEOG sınavları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 154-173.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: Deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg. 1(2), 99-114.
  • Bailey, J. (2020). Closing schools to slow a pandemic. Educational Next. https://www.educationnext.org/ closing-schools-to-slow-a-pandemic-coronavirus-covid-19-public-health
  • Baysal, E. A., Ocak, G. & Ocak, I (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214.
  • Bjorkdahl, K. & Carlsen, B. (2019). Pandemics, publics and politics. Palgrave Pivot.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (4.Baskı). M. Bütün & S. B. Demir (Çev). Siyasal Kitapevi.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1) , 1-18.
  • Çaykuş, E. T., & Çaykuş, T. M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocuklarin psikolojik dayanikliliğini güçlendirme yollari: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağliği uzmanlarina öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Di Giorgio, E., Di Riso, D., Mioni, G., & Cellini, N. (2020). The interplay between mothers’ and children behavioral and psychological factors during COVID-19: An Italian study. European child & adolescent psychiatry, 30(9), 1401-1412.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Kovid-19 Pandemisinde Ev Karantinası Yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Duran, M. (2021). The effects of Covıd-19 pandemic on preschool education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 249-260.
  • Egan, S. M., Pope, J., Moloney, M., Hoyne, C., & Beatty, C. (2021). Missing early education and care during the pandemic: the socio-emotional ımpact of the covıd-19 crisis on young children. Early Childhood Education Journal, 49, 925-934.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360-380.
  • Ercan, E., Arman, A., Emiroğlu, N., Öztop, D. & Yalçın, Ö. (2020). Türkiye çocuk ve genç psikiyatrisi derneği covıd-19 (korona) virüs salgını sırasında aile, çocuk ve ergenlere yönelik psikososyal ve ruhsal destek rehberi. https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid-19 rehberi 30mart2020.pdf.pdf
  • Gilliam, W. S., Malik, A. A., Shafiq, M., Klotz, M., Reyes, C., Humphries, J. E., Murray, T., Elharake, J. A., Wilkinson, D. & Omer, S. B. (2021). COVID-19 transmission in US child care programs. Pediatrics, 147(1), 1-9.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K., Avaroğlu, N., & Yasin, Ç. O. K. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının Covid-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches,17 (35), 1849-1874.
  • Hapsari, S. M., Sugito, S., & Fauziah, P. Y. (2020). Parent’s involvement in early childhood education during the covid-19 pandemic period. Jurnal Pendidikan Progresif, 10(2), 298-311.
  • Hughes, C. (2020). Some implications of COVID-19 or remote learning and the future of schooling. Current and Critical Issues in Curriculum, Learning and Assessment, 36, 3-17. https:// learningportal .iiep. unesco.org/en/library/some-implications-of-covid%e2%80%9019-for-remote-learning- and-the-future-of-schooling
  • Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in COVID-19 Pandemic. Pakistan journal of medical sciences, 36(COVID19-S4), S67-S72.
  • Işıkoğlu, N., Özdemir, A. A., Altun, M., & Ergenekon, E. (2021). Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 567-590.
  • Malta Campos, M., & Vieira, L. F. (2021). COVID-19 and early childhood in Brazil: Impacts on children’s well-being, education and care. European Early Childhood Education Research Journal, 29(1), 125-140.
  • Martı, M. M., (2020). Türkiye’de okul öncesi eğitimde hedefler ve gerçekleşmeler (1993-2016). Verimlilik dergisi. 3, T. C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Yayını.
  • MEB (2013) .Okul öncesi eğitim programı. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • MEB (2020). http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_04/01112942_EGYIYTIYMDE_BU_HAFTA_ 23-29_MART_2020.pdf
  • MEB (2022). Okul öncesi eğitimi etkinlik havuzu. https://okuloncesi.eba.gov.tr/
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (3.Baskı). S. Turan (Çev.). Nobel Yayınevi.
  • NCPI (2021). Impacts of the Covıd-19 pandemic on early childhood development. https://ncpi.org.br/en-us/library/repercussions-of-the-covid-19-pandemic-on-child-development/
  • Oral, I. Yaşar, D. & Tüzün, I. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler. Anne Çocuk Eğitim Vakfı Raporu.
  • Pekdogan, S., & Kanak, M. (2016). A qualitative research on active learning practices in pre-school education. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 232-239.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Kuramdan uygulamaya. (21. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tezel Şahin, F. & Ünver, N. (2005). Okul öncesi eğitim programlarına aile katılımı. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 23-30.
  • Tuğrul, B. (2014). Oyun temelli öğrenme. Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • UNICEF (2020). Early childhood development and Covid-19. https://data.unicef.org/topic/early-childhood-development/covid-19/
  • Unıcef (2021). Covıd-19'dan kaynaklanan öğrenme kayıpları mevcut öğrenci neslinin yaşam boyu kazançlarında 17 trilyon dolara yakın bir kayba mal olabilir. https://www.unicef.org/turkey/basın-bültenleri/covid-19dan-kaynaklanan-öğrenme-kayıpları-mevcut-öğrenci-neslinin-yaşam-boyu
  • Verikios, G., Sullivan, M., Stojanovski, P., Giesecke, J., & Woo, G. (2015). Assessing regional risks from pandemic influenza: A sce-nario analysis. The World Economy, 39(8), 1225–1255.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool education in Turkey during the Covid-19 pandemic: A phenomenological study. Early childhood education journal, 49, 947-963.
  • Yin, R. K. (2009). Case study methods: design and methods (4. Baskı). Sage Pbc.

COVİD-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE OKUL ÖNCESİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 31 Sayı: 2, 410 - 422, 29.10.2022
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1064998

Öz

Bu araştırma, Covid-19 pandemi döneminde okul öncesindeki uzaktan eğitim sürecinin incelenmesini amaçlamıştır. Araştırmaya bağımsız bir devlet anaokulundaki 5-6 yaş grubundaki 14 çocuk ve 1 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Durum çalışması olarak tasarlanan araştırmada gözlem ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Gözlemler, 2020-2021 eğitim öğretim yılı içerisinde uzaktan yürütülen çevrimiçi videolar üzerinden yapılmıştır. En fazla 40 dakika süren 10 video detaylı şekilde incelenmiştir. Videolar incelendikten sonra yalnızca öğretmenle yarı yapılandırılmış ve çevrimiçi görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgulara göre Covid-19 Pandemi döneminde uzaktan eğitime katılım düşük kalmıştır. Aileler eğitim süreci içerisinde yer alırken çocukların aktif katılımı için çaba göstermişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde yürütülen etkinliklerde okuma yazma çalışmalarına ağırlık verilmiş ve öğretmen teknik aksaklıklar nedeniyle uzaktan eğitim sürecini yönetmekte güçlük çekmiştir. İlişkilerin yalnızca dijital ortam üzerinden yürütülmesi ise sosyalleşmeyi zayıflatmıştır.

Kaynakça

  • Acar, E. A., Erbaş, Y. H., & Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54.
  • Akın, F. & Aslan, N. (2021). Covıd-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Alanyazın, 2(1), 8-17.
  • Anasız, B, T., Ekinci, C, E. & Anasız, B, Y. (2018). Okul öncesi eğitime katılımın daha sonraki yıllardaki akademik başarıya etkisi: TEOG sınavları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 154-173.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: Deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124.
  • Aral, N., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. KAEÜ Sağl. Bil. Derg. 1(2), 99-114.
  • Bailey, J. (2020). Closing schools to slow a pandemic. Educational Next. https://www.educationnext.org/ closing-schools-to-slow-a-pandemic-coronavirus-covid-19-public-health
  • Baysal, E. A., Ocak, G. & Ocak, I (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214.
  • Bjorkdahl, K. & Carlsen, B. (2019). Pandemics, publics and politics. Palgrave Pivot.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. https://voxeu.org/article/impact-covid-19-education
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (4.Baskı). M. Bütün & S. B. Demir (Çev). Siyasal Kitapevi.
  • Çakmak, Ö. Ç. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1) , 1-18.
  • Çaykuş, E. T., & Çaykuş, T. M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocuklarin psikolojik dayanikliliğini güçlendirme yollari: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağliği uzmanlarina öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Di Giorgio, E., Di Riso, D., Mioni, G., & Cellini, N. (2020). The interplay between mothers’ and children behavioral and psychological factors during COVID-19: An Italian study. European child & adolescent psychiatry, 30(9), 1401-1412.
  • Döğer, S. S., & Kılınç, F. E. (2021). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Kovid-19 Pandemisinde Ev Karantinası Yaşamları. Türkiye Sağlık Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-14.
  • Duran, M. (2021). The effects of Covıd-19 pandemic on preschool education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 249-260.
  • Egan, S. M., Pope, J., Moloney, M., Hoyne, C., & Beatty, C. (2021). Missing early education and care during the pandemic: the socio-emotional ımpact of the covıd-19 crisis on young children. Early Childhood Education Journal, 49, 925-934.
  • Erbaş, Y. H. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360-380.
  • Ercan, E., Arman, A., Emiroğlu, N., Öztop, D. & Yalçın, Ö. (2020). Türkiye çocuk ve genç psikiyatrisi derneği covıd-19 (korona) virüs salgını sırasında aile, çocuk ve ergenlere yönelik psikososyal ve ruhsal destek rehberi. https://www.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/6/2020/03/cogepdercovid-19 rehberi 30mart2020.pdf.pdf
  • Gilliam, W. S., Malik, A. A., Shafiq, M., Klotz, M., Reyes, C., Humphries, J. E., Murray, T., Elharake, J. A., Wilkinson, D. & Omer, S. B. (2021). COVID-19 transmission in US child care programs. Pediatrics, 147(1), 1-9.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Yatmaz, A. K., Avaroğlu, N., & Yasin, Ç. O. K. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının Covid-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 101-113.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches,17 (35), 1849-1874.
  • Hapsari, S. M., Sugito, S., & Fauziah, P. Y. (2020). Parent’s involvement in early childhood education during the covid-19 pandemic period. Jurnal Pendidikan Progresif, 10(2), 298-311.
  • Hughes, C. (2020). Some implications of COVID-19 or remote learning and the future of schooling. Current and Critical Issues in Curriculum, Learning and Assessment, 36, 3-17. https:// learningportal .iiep. unesco.org/en/library/some-implications-of-covid%e2%80%9019-for-remote-learning- and-the-future-of-schooling
  • Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in COVID-19 Pandemic. Pakistan journal of medical sciences, 36(COVID19-S4), S67-S72.
  • Işıkoğlu, N., Özdemir, A. A., Altun, M., & Ergenekon, E. (2021). Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(2), 567-590.
  • Malta Campos, M., & Vieira, L. F. (2021). COVID-19 and early childhood in Brazil: Impacts on children’s well-being, education and care. European Early Childhood Education Research Journal, 29(1), 125-140.
  • Martı, M. M., (2020). Türkiye’de okul öncesi eğitimde hedefler ve gerçekleşmeler (1993-2016). Verimlilik dergisi. 3, T. C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Yayını.
  • MEB (2013) .Okul öncesi eğitim programı. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • MEB (2020). http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_04/01112942_EGYIYTIYMDE_BU_HAFTA_ 23-29_MART_2020.pdf
  • MEB (2022). Okul öncesi eğitimi etkinlik havuzu. https://okuloncesi.eba.gov.tr/
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (3.Baskı). S. Turan (Çev.). Nobel Yayınevi.
  • NCPI (2021). Impacts of the Covıd-19 pandemic on early childhood development. https://ncpi.org.br/en-us/library/repercussions-of-the-covid-19-pandemic-on-child-development/
  • Oral, I. Yaşar, D. & Tüzün, I. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler. Anne Çocuk Eğitim Vakfı Raporu.
  • Pekdogan, S., & Kanak, M. (2016). A qualitative research on active learning practices in pre-school education. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 232-239.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Kuramdan uygulamaya. (21. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tezel Şahin, F. & Ünver, N. (2005). Okul öncesi eğitim programlarına aile katılımı. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 23-30.
  • Tuğrul, B. (2014). Oyun temelli öğrenme. Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • UNICEF (2020). Early childhood development and Covid-19. https://data.unicef.org/topic/early-childhood-development/covid-19/
  • Unıcef (2021). Covıd-19'dan kaynaklanan öğrenme kayıpları mevcut öğrenci neslinin yaşam boyu kazançlarında 17 trilyon dolara yakın bir kayba mal olabilir. https://www.unicef.org/turkey/basın-bültenleri/covid-19dan-kaynaklanan-öğrenme-kayıpları-mevcut-öğrenci-neslinin-yaşam-boyu
  • Verikios, G., Sullivan, M., Stojanovski, P., Giesecke, J., & Woo, G. (2015). Assessing regional risks from pandemic influenza: A sce-nario analysis. The World Economy, 39(8), 1225–1255.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World Health Organization. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool education in Turkey during the Covid-19 pandemic: A phenomenological study. Early childhood education journal, 49, 947-963.
  • Yin, R. K. (2009). Case study methods: design and methods (4. Baskı). Sage Pbc.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Yanık Özger 0000-0001-7524-9159

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yanık Özger, B. (2022). COVİD-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE OKUL ÖNCESİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 410-422. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1064998