Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 34 Sayı: 2, 1105 - 1122, 24.10.2025
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1499415

Öz

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Aksoy, Y., Güçlü, O. ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 947-967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Albuz, A. (2001). Viyola öğretiminde geleneksel türk müziği ses sistemine ilişkin dizilerin kullanımı ve bu sistem kaynaklı çokseslilik yaklaşımları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (3. baskı). Sakarya Yayıncılık.
  • Asandaş, N. ve Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 213-223. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1786392
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1442067
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1446616
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, 65-68. https://www.researchgate.net/publication/298192658_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Gökçe, O. (2022). Müzik alanında uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Gönülcan, K. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde müzik derslerinin gerçekleştirilmesi sırasında karşılaşılan güçlükler hakkında öğretmen görüşleri (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İnal, İ., Sakarya, G. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde EBA platformunda gerçekleştirilen müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. EJMD Dergisi, (18), 232-253. https://doi.org/10.31722/ejmd.960092
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Orhan, U. G. (2022). Mesleki müzik eğitimi veren kurumların uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 320-331. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2603/33508
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 795-817. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/64786184/558bc88d_dcad_4962_ade4_07f9dbe4bc60-libre.pdf?1603839541=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DCovid_19_Pandemi_Surecinde_Uzaktan_Keman.pdf&Expires=1741082575&Signature=B4LwQwNUb9JoSkklvEWt-n5F3z3z5KmaoJ8AFDamA0GarCTJ2edL3cWkjp941IseGfKnB66hbvlPWKrI0pRw~Fxs985JgzvIpzqZ7vmxw6-AYzBQ~AAAt7FUfoC-XHdXdleo5ek1NRFylf6MdEvoAQ60qyanHrfhcAVfDC-Ifef2hWniEhQKoIfvhW9tIaaIF9vYLVD3ez47hpZcTq-eXlpfMm4-o6aKb55tHkv5UoFu9esEb1VdA5om~Qf6KumLa-g42VRznhY9FLhIy2Vnm1SWjEkUJ49EJhZCa51whPT531Bfif6WCemIeYxKu8hY5R9zmUzyAHtv5LNzihj9Pw__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 27-42. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Tanrıkulu, B. (2019). Anadolu güzel sanatlar liselerinde “grafik tasarım 11” kitabının grafik tasarım açısından incelenmesi ve bir tasarım örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://doi.org/10.17860/mersinefd.935863
  • Tulgay, O. (2021). Müzik öğretmenlerinin uzaktan müzik eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 1-11. http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/2012.4.complete.pdf#page=7
  • Usluer, M. (2021). Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Urhal, N. ve Can, Ü. K. (2019). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8 (3), 1949-1967. https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/49273/629396
  • Yayla, F. (1999). Eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü anaçalgı viyola eğitiminde kullanılan metotların incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.

Yıl 2025, Cilt: 34 Sayı: 2, 1105 - 1122, 24.10.2025
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1499415

Öz

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Aksoy, Y., Güçlü, O. ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 947-967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Albuz, A. (2001). Viyola öğretiminde geleneksel türk müziği ses sistemine ilişkin dizilerin kullanımı ve bu sistem kaynaklı çokseslilik yaklaşımları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (3. baskı). Sakarya Yayıncılık.
  • Asandaş, N. ve Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 213-223. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1786392
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1442067
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1446616
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, 65-68. https://www.researchgate.net/publication/298192658_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Gökçe, O. (2022). Müzik alanında uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Gönülcan, K. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde müzik derslerinin gerçekleştirilmesi sırasında karşılaşılan güçlükler hakkında öğretmen görüşleri (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İnal, İ., Sakarya, G. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde EBA platformunda gerçekleştirilen müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. EJMD Dergisi, (18), 232-253. https://doi.org/10.31722/ejmd.960092
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Orhan, U. G. (2022). Mesleki müzik eğitimi veren kurumların uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 320-331. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2603/33508
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 795-817. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/64786184/558bc88d_dcad_4962_ade4_07f9dbe4bc60-libre.pdf?1603839541=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DCovid_19_Pandemi_Surecinde_Uzaktan_Keman.pdf&Expires=1741082575&Signature=B4LwQwNUb9JoSkklvEWt-n5F3z3z5KmaoJ8AFDamA0GarCTJ2edL3cWkjp941IseGfKnB66hbvlPWKrI0pRw~Fxs985JgzvIpzqZ7vmxw6-AYzBQ~AAAt7FUfoC-XHdXdleo5ek1NRFylf6MdEvoAQ60qyanHrfhcAVfDC-Ifef2hWniEhQKoIfvhW9tIaaIF9vYLVD3ez47hpZcTq-eXlpfMm4-o6aKb55tHkv5UoFu9esEb1VdA5om~Qf6KumLa-g42VRznhY9FLhIy2Vnm1SWjEkUJ49EJhZCa51whPT531Bfif6WCemIeYxKu8hY5R9zmUzyAHtv5LNzihj9Pw__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 27-42. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Tanrıkulu, B. (2019). Anadolu güzel sanatlar liselerinde “grafik tasarım 11” kitabının grafik tasarım açısından incelenmesi ve bir tasarım örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://doi.org/10.17860/mersinefd.935863
  • Tulgay, O. (2021). Müzik öğretmenlerinin uzaktan müzik eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 1-11. http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/2012.4.complete.pdf#page=7
  • Usluer, M. (2021). Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Urhal, N. ve Can, Ü. K. (2019). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8 (3), 1949-1967. https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/49273/629396
  • Yayla, F. (1999). Eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü anaçalgı viyola eğitiminde kullanılan metotların incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.

TEACHERS' PERSPECTIVES ON THE DISTANCE VIOLA EDUCATION PROCESS IN FINE ARTS HIGH SCHOOLS IN TURKEY

Yıl 2025, Cilt: 34 Sayı: 2, 1105 - 1122, 24.10.2025
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1499415

Öz

Viola is an instrument taught in vocational music education institutions. It also has an important role in orchestras. This research was conducted in order to reveal how the viola course is taught in fine arts high schools in Turkey in the distance education process. In this process, the problems encountered in the courses and potential solutions for these problems were emphasised. Additionally, it seeks to offer insight into how the rarely used distance education format before the Covid-19 pandemic might be integrated into face-to-face education, and how viola lessons could be managed if a return to distance learning becomes necessary. The study group of the research consists of 9 randomly selected and accessible teachers who teach viola in fine arts high schools. The research is a qualitative research based on a descriptive method. Research data were collected using a semi-structured interview form. The data obtained from the interview form were processed and interpreted based on descriptive analysis. In the research, it was concluded that face-to-face education is more efficient than distance education in viola education. It is understood that distance education can be used to support face-to-face education. It was concluded that the courses could not be conducted properly due to internet infrastructure and synchronization problems. In addition, it was determined that the most common method used in this process was demonstration, and the motivation of teachers and students decreased as the pandemic process prolonged.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Aksoy, Y., Güçlü, O. ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 947-967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Albuz, A. (2001). Viyola öğretiminde geleneksel türk müziği ses sistemine ilişkin dizilerin kullanımı ve bu sistem kaynaklı çokseslilik yaklaşımları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (3. baskı). Sakarya Yayıncılık.
  • Asandaş, N. ve Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 213-223. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1786392
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1442067
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1446616
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, 65-68. https://www.researchgate.net/publication/298192658_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Gökçe, O. (2022). Müzik alanında uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Gönülcan, K. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde müzik derslerinin gerçekleştirilmesi sırasında karşılaşılan güçlükler hakkında öğretmen görüşleri (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İnal, İ., Sakarya, G. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde EBA platformunda gerçekleştirilen müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. EJMD Dergisi, (18), 232-253. https://doi.org/10.31722/ejmd.960092
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Orhan, U. G. (2022). Mesleki müzik eğitimi veren kurumların uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 320-331. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2603/33508
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 795-817. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/64786184/558bc88d_dcad_4962_ade4_07f9dbe4bc60-libre.pdf?1603839541=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DCovid_19_Pandemi_Surecinde_Uzaktan_Keman.pdf&Expires=1741082575&Signature=B4LwQwNUb9JoSkklvEWt-n5F3z3z5KmaoJ8AFDamA0GarCTJ2edL3cWkjp941IseGfKnB66hbvlPWKrI0pRw~Fxs985JgzvIpzqZ7vmxw6-AYzBQ~AAAt7FUfoC-XHdXdleo5ek1NRFylf6MdEvoAQ60qyanHrfhcAVfDC-Ifef2hWniEhQKoIfvhW9tIaaIF9vYLVD3ez47hpZcTq-eXlpfMm4-o6aKb55tHkv5UoFu9esEb1VdA5om~Qf6KumLa-g42VRznhY9FLhIy2Vnm1SWjEkUJ49EJhZCa51whPT531Bfif6WCemIeYxKu8hY5R9zmUzyAHtv5LNzihj9Pw__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 27-42. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Tanrıkulu, B. (2019). Anadolu güzel sanatlar liselerinde “grafik tasarım 11” kitabının grafik tasarım açısından incelenmesi ve bir tasarım örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://doi.org/10.17860/mersinefd.935863
  • Tulgay, O. (2021). Müzik öğretmenlerinin uzaktan müzik eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 1-11. http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/2012.4.complete.pdf#page=7
  • Usluer, M. (2021). Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Urhal, N. ve Can, Ü. K. (2019). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8 (3), 1949-1967. https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/49273/629396
  • Yayla, F. (1999). Eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü anaçalgı viyola eğitiminde kullanılan metotların incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.

TÜRKİYE’DEKİ GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE UZAKTAN VİYOLA EĞİTİMİ SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2025, Cilt: 34 Sayı: 2, 1105 - 1122, 24.10.2025
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1499415

Öz

Viyola, mesleki müzik eğitimi kurumlarda eğitimi verilen ve orkestralarda önemli bir göreve sahip bir çalgıdır. Bu araştırma, Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde uygulamalı bir ders olan viyola dersinin uzaktan eğitim sürecinde nasıl yapıldığını, bu süreçte derslerde karşılaşılan sorunların ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin neler olabileceğinin ortaya konulması, ayrıca Covid-19 sürecinden önce çok kullanılmayan uzaktan eğitimin yüz yüze geçilen bu dönemde nasıl kullanılabileceğine ve uzaktan eğitime tekrar geçilmesi durumunda derslerin nasıl işlenebileceğine dair fikir vermesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, güzel sanatlar liselerinde viyola dersine giren, rastlamsal olarak seçilen ve ulaşılabilen 9 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel yönteme dayalı nitel bir araştırmadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, formdan elde edilen veriler betimsel analize dayalı olarak işlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada, viyola eğitiminde yüz yüze eğitimin uzaktan eğitime göre daha verimli olduğu, uzaktan eğitimin ise yüz yüze eğitimi destekleyici nitelikte kullanılabileceği, internet altyapısı ve senkronizasyon problemleri nedeniyle derslerin sağlıklı yürütülemediği, bu süreçte en çok gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı, pandemi süreci uzadıkça öğretmen ve öğrencilerin motivasyonlarının düştüğü sonuçları saptanmıştır.

Etik Beyan

Araştırmada, Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesinde yer alan tüm kurallara uyulmuş ve yönergenin ikinci bölümünde yer alan Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 15.10.2021 tarihli 2021/355 nolu kararıyla onaylanmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Yok

Kaynakça

  • Aksoy, Y., Güçlü, O. ve Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 947-967. https://doi.org/10.37669/milliegitim.827709
  • Albuz, A. (2001). Viyola öğretiminde geleneksel türk müziği ses sistemine ilişkin dizilerin kullanımı ve bu sistem kaynaklı çokseslilik yaklaşımları. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (3. baskı). Sakarya Yayıncılık.
  • Asandaş, N. ve Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 213-223. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1786392
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1442067
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 74-109. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1446616
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilişim, 65-68. https://www.researchgate.net/publication/298192658_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Gökçe, O. (2022). Müzik alanında uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Gönülcan, K. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde müzik derslerinin gerçekleştirilmesi sırasında karşılaşılan güçlükler hakkında öğretmen görüşleri (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • İnal, İ., Sakarya, G. ve Zahal, O. (2021). Covid-19 Pandemi döneminde EBA platformunda gerçekleştirilen müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri. EJMD Dergisi, (18), 232-253. https://doi.org/10.31722/ejmd.960092
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Orhan, U. G. (2022). Mesleki müzik eğitimi veren kurumların uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin inceleme. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 320-331. https://arastirmax.com/en/system/files/dergiler/116393/makaleler/2/2/arastrmx_116393_2_pp_320-331.pdf
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, (15), 19-24. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2603/33508
  • Sakarya, G. ve Zahal O. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15 (6), 795-817. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/64786184/558bc88d_dcad_4962_ade4_07f9dbe4bc60-libre.pdf?1603839541=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DCovid_19_Pandemi_Surecinde_Uzaktan_Keman.pdf&Expires=1741082575&Signature=B4LwQwNUb9JoSkklvEWt-n5F3z3z5KmaoJ8AFDamA0GarCTJ2edL3cWkjp941IseGfKnB66hbvlPWKrI0pRw~Fxs985JgzvIpzqZ7vmxw6-AYzBQ~AAAt7FUfoC-XHdXdleo5ek1NRFylf6MdEvoAQ60qyanHrfhcAVfDC-Ifef2hWniEhQKoIfvhW9tIaaIF9vYLVD3ez47hpZcTq-eXlpfMm4-o6aKb55tHkv5UoFu9esEb1VdA5om~Qf6KumLa-g42VRznhY9FLhIy2Vnm1SWjEkUJ49EJhZCa51whPT531Bfif6WCemIeYxKu8hY5R9zmUzyAHtv5LNzihj9Pw__&Key-Pair-Id=APKAJLOHF5GGSLRBV4ZA
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 27-42. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Tanrıkulu, B. (2019). Anadolu güzel sanatlar liselerinde “grafik tasarım 11” kitabının grafik tasarım açısından incelenmesi ve bir tasarım örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. https://doi.org/10.17860/mersinefd.935863
  • Tulgay, O. (2021). Müzik öğretmenlerinin uzaktan müzik eğitimi hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çankırı Karatekin Üniversitesi.
  • Uslu, M. (2012). Nitelikli keman eğitimine yönelik yaklaşımlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 1-11. http://jret.org/FileUpload/ks281142/File/2012.4.complete.pdf#page=7
  • Usluer, M. (2021). Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Urhal, N. ve Can, Ü. K. (2019). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8 (3), 1949-1967. https://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/49273/629396
  • Yayla, F. (1999). Eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü anaçalgı viyola eğitiminde kullanılan metotların incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Sökezoğlu Atılgan 0000-0003-2755-4225

Ümit Öztürk 0009-0005-7739-2190

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 24 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2024
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 34 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sökezoğlu Atılgan, D., & Öztürk, Ü. (2025). TÜRKİYE’DEKİ GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE UZAKTAN VİYOLA EĞİTİMİ SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34(2), 1105-1122. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1499415