Dental turizm, sağlık turizmi içerisinde yer alan döviz kazandırıcı hizmetlerden birisidir. Dünya’da dental turizm hizmetleri ile Türkiye, Macaristan, Meksika ve Hindistan öne çıkan ülkeler arasındadır. Bu sebeple çalışmada bu dört ülkenin sunduğu tedavi hizmetleri, dental turistlerin geldikleri ülkeler ve dental turizm gelirleri incelenmek istenmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden gömülü teori tercih edilmiştir. Veri kaynağı olarak whatclinic platformundaki Türkiye, Macaristan, Meksika ve Hindistan özelinde olan ve 2007-2022 yıllarını kapsayan yorumlar kullanılmış ve ülkelerin güncel durumları analiz edilmiştir. Whatclinic’te bulunan otuz ve üzeri yorum alan 42 klinik incelenerek 2531 yorum python programı ile excel dosyası haline getirildikten sonra excel makro ile alt kodlar oluşturularak veriler kategorize edilmiştir. Bu veriler kategorileştirildikten sonra R studio ile grafikleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre en fazla tercih edilen tedaviler iki ve üzeri kombine işlemden oluşan tedavileri içerirken, pedodonti bölümünün ise sadece diaspora turizmi kapsamında tercih edilen bir branş olduğu görülmektedir. Çalışmanın önemli bir katkısı olarak diaspora turizminin dental turizm talebinin oluşmasında ciddi etkisi olduğu söylenebilir. Sonuç olarak bulgular ışığında dental turizm kapsamında yapılan pazar çeşitlendirme faaliyetlerinde branşlara yönelik özelleştirilmiş stratejilerin tercih edilmesinin önemli olabileceği, hedef kitle olarak ise diaspora turistlerinin seçilebileceği düşünülmektedir.
Dental Turizm Sağlık Turizmi Niş Turizm Motivasyon Dental Turizm Talebi Dental Rekabet
Dental tourism is one of the foreign exchange earning services in health tourism. Turkey, Hungary, Mexico and India are among the prominent countries with dental tourism services in the world. For this reason the treatment services offered by these four countries, origin of dental tourists and dental tourism revenues are investigated in the scope of this research Embedded theory, one of the qualitative research methods, was preferred in the study. As a data source, comments specific to Turkey, Hungary, Mexico and India on the whatclinic platform were used and the current situation of the countries was analyzed. After examining 42 clinics in Whatclinic that received thirty or more comments, 2531 comments were converted into excel files with the pyton program, the data divided into categories by creating subcodes with an excel macro, and graphed with R studio. According to the findings, the most preferred treatments include the combination of two or more operations, while the pedodontics department seems to be a preferred branch only within the scope of diaspora tourism. As an important contribution of the study diaspora tourism, , has a serious effect on the formation of dental tourism demand. As a result, in the light of the findings, it is thought that it may be important to prefer customized strategies for branches in market diversification activities within the scope of dental tourism hence diaspora tourists can be selected as the target audience.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.