Değişen rekabet anlayışı ve tüketici talepleri ile birlikte işletmelerin sosyal sorumluluk çalışmalarıartmaktadır. Günümüz tüketicileri özellikle çevreye ve toplumsal sorunlara karşıduyarlı olan sosyal sorumluluk bilincindeki işletmeleri tercih etmektedirler. Değişen talepdoğrultusunda işletmelerin çoğu toplum, çevre ve tüketici çıkarlarını gözeterek faaliyetlerinedevam etmektedirler. Bu bağlamda işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarındayer almaları tüketicilerin gözünde olumlu bir imaj çizmektedir. Eko turizm, sürdürülebilirturizm gibi çevreye duyarlı turizm çeşitlerinin artması turizm sektöründe de çevreye duyarlıtüketici anlayışının yerleştiğini göstermektedir. Değişen tüketici bilinci bağlamındaçeşitli sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunmakta olan zincir işletmelerden biri de yiyecekiçecek işletmeleridir. Araştırmanın temel amacı, İstanbul’da faaliyet gösteren zincirrestoran markalarının konumlandırmada sosyal sorumluluk kampanyalarının etkisini inceleyerekilgili alandaki bilgi birikimine katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda yazın taramasıyapılarak marka konumlandırma ve sosyal sorumluluk kampanyaları hakkında bilgitoplanmıştır. Araştırma için gereksinim duyulan veriler İstanbul ilindeki zincir restoranlarıtercih eden yerli tüketiciler üzerinde ankete dayalı bir alan araştırması yapılarak derlenmiştir.Araştırmada İstanbul ilindeki tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincine sahip olupolmadıkları, sosyal sorumluluk kampanyası düzenleyen zincir yiyecek içecek işletmelerinitercih edip etmedikleri ve bu markaları zihinlerinde nasıl canlandırdıkları tespit edilmiştir.
Sosyal Sorumluluk Kampanyalar Marka Konumlandırma Yiyecek İçecek İşletmeleri.
Social responsibility activities of companies are increasing with changing competition concept and consumer demands. Consumers of today choose companies those are sen‐sitive to issues related to especially environment and social problems. In accordance with changing demand, majority of firms continue their activities by considering the interests of society, environment, and consumer. In that sense, participating in social responsibi‐lity projects creates a positive consumer perception for companies. The increase in type of tourism like eco‐tourism and sustainable‐tourism points that environment sensitive point of view become widespread in the sector of tourism. In terms of changing consu‐mer awareness, one of the businesses performing variety of social responsibility activi‐ties is chain restaurants. The main purpose of the study is to contribute to the literature and industry by analysing the effectiveness of social responsibility activities in positioning brands of chain restaurants. According to this purpose, information about brand positio‐ning and marketing strategy is gathered. The data needed in this study are gathered by conducting surveys on consumers who chose restaurant chains in İstanbul. In this rese‐arch, whether the consumers in İstanbul possess social responsibility awareness, whet‐her they choose chain restaurants which perform social responsibility activities, and how they visualize those brands in their minds are identified.
Social Responsibility Campaigns Brand Positioning Chain Restaurants.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.