Günümüzün küreselleşmiş dünyasında, talepler doğrultusunda ve gündelik hayatın paralelinde turizm önemli bir gelir kaynağı ve hayat tarzı haline gelmiştir. İslami inanç ve uygulamalara uygun olarak tam bir tatil hizmeti veren Helal turizm ise, sektörde yeni bir konsept olarak görülmektedir. Bu çalışma helal konseptli otel işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesini içermektedir. Çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren helal konseptli otel işletmelerinin web site içeriklerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda literatürdeki ikincil veriler incelenerek 49 özellik belirlenmiş ve bu özelliklere göre Türkiye’deki 135 helal konseptli otel işletmesinin web siteleri ziyaret edilerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Üç bölüm halinde tasarlanan çalışmanın literatür bölümünde otel işletmelerinin web sitelerinde yer verilen özellikler, helal konseptli otel işletmeciliği kavramı ve Türkiye’deki helal konseptli otel işletmeleri kavramlarına değinilmiştir. Bulgular bölümünde 135 helal konseptli otel işletmesinin web siteleri ziyaret edilerek elde edilen bulgular tartışılmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde ise; çalışma konusu ile ilgili olarak elde edilen sonuçlara ve geliştirilen önerilere yer verilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, sunulan hizmetler ile ilgili bölüm %53,13 ile ilk sırada yer alırken, helal anlayış özellikleri bölümü %8,15 ile son sırada yer almaktadır.
Tourism has become an important income source and a lifestyle in terms of demands and daily life in today’s globalized world. Halal Tourism which offers holiday services ac‐cording Islamic belief and implementations is seen as a new concept in the sector. This study contains websites evaluations of halal concept hotels. The purpose of this study is intended for evaluation of website contents of halal concept hotels which operates in Turkey. In accordance with this purpose, 49 features have been determined by exami‐ning secondary data in the literature and the data have been obtained by visiting websi‐tes of 135 halal concept hotels in Turkey. Obtained data has been analyzed by content analysis method. The features of hotels on the websites, halal hotel businesses concept, and halal hotels in Turkey were referred in the literature review which occurs by 3 parts. The findings have been found by visiting websites of 135 halal concept hotels have been debated in the findings part. The results about subject of study and developed sugges‐tions were given in the conclusion and recommendations part. As a result of the rese‐arch, it was found that features group related offered services took place on the first with 53,13% while halal mentality features group was on the last place with 8,15%.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.