BibTex RIS Kaynak Göster

HELAL KONSEPTLİ OTEL İŞLETMELERİNİN WEB SİTELERİNİN ANALİZİ

Yıl 2016, Sayı: 1, 147 - 160, 01.04.2016

Öz

Günümüzün küreselleşmiş dünyasında, talepler doğrultusunda ve gündelik hayatın paralelinde turizm önemli bir gelir kaynağı ve hayat tarzı haline gelmiştir. İslami inanç ve uygulamalara uygun olarak tam bir tatil hizmeti veren Helal turizm ise, sektörde yeni bir konsept olarak görülmektedir. Bu çalışma helal konseptli otel işletmelerinin web sitelerinin değerlendirilmesini içermektedir. Çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren helal konseptli otel işletmelerinin web site içeriklerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda literatürdeki ikincil veriler incelenerek 49 özellik belirlenmiş ve bu özelliklere göre Türkiye’deki 135 helal konseptli otel işletmesinin web siteleri ziyaret edilerek veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Üç bölüm halinde tasarlanan çalışmanın literatür bölümünde otel işletmelerinin web sitelerinde yer verilen özellikler, helal konseptli otel işletmeciliği kavramı ve Türkiye’deki helal konseptli otel işletmeleri kavramlarına değinilmiştir. Bulgular bölümünde 135 helal konseptli otel işletmesinin web siteleri ziyaret edilerek elde edilen bulgular tartışılmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde ise; çalışma konusu ile ilgili olarak elde edilen sonuçlara ve geliştirilen önerilere yer verilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, sunulan hizmetler ile ilgili bölüm %53,13 ile ilk sırada yer alırken, helal anlayış özellikleri bölümü %8,15 ile son sırada yer almaktadır.

Kaynakça

  • Arpacı, Ö. (2015). Helal Konseptli Otel İşletmelerinin Sezonlara Göre Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati ve Müşteri Değeri Üzerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya.
  • Aydemir, B. (2013). İslami Otellerin Ürün Nitelikleri: Türkiye Örneği, International Conference on Religious Tourism and Tolerance 09-12 May 2013, 651- Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Pro- gramı Doktora Tezi, İzmir 662, Konya
  • Aydoğdu, A. (2011). Konaklama İşletmelerinde Uluslararası Standardizasyonun Rolü ve Türkiye Uygulamalarının Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Batman, O. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal Turizmin Felsefesi Teorisi Uygulaması, OmniS- criptum GmbH & Co.KG:Türkiye Alim Kitaplari , Saarbrücken- Deutschland.
  • Batman, O. (2013). Kültürün Turist Tercihleri Üzerine Etkileri: Almanya’da Yaşayan Türkler Üzerine Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Cankül, D. (2011). Otel Seçimine Etki Eden Faktörlerden Biri Olarak Dini Hayat Tarzlarının Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Doğan, M. (2008). Konaklama İşletmeleri Bağlamında “İslami Turizmin” Gelişimi: 2002–2007 Türkiye, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi:23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya
  • Huang, W., T. Le, X. Li ve S. Gandha (2006), “Categorizing Web Features and Functions to Evaluate Commercial Web Sites”, Industrial Management & Data Systems, 106(4), 523‐539.
  • Karamustafa, K. ve Öz, M. (2010). Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, Ekim 2010, 5(2), 189‐218.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Law, R. ve C. H.C. Hsu. (2005). “Customers’ Perceptions on the Importance of Hotel- Web Site Dimensions and Attributes”, International Journal of Contemporary Hos- pitality Management, 17(6), 493‐503.
  • Özdemir, H. (2015). Muhafazakâr Otel Müşterilerinin Otel İşletmelerinde Aradıkları Özelliklerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara .
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık Ankara.
  • Sönmez, B. (2012). Türk Turizminin Dünya Turizmindeki Yeri Türkiye Ekonomisine Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi İktisat Anabilim Dalı iktisat Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Şahin Ç. B. (2008),Bir Pazarlama İletişim Medyası Olarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri, Yönetim, Yıl: 19, Sayı: 61.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami Turizm, Türkiye’deki ve Dünyadaki Genel Durumu Üzerine Bir İnceleme, “Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi”, C7, S.29, Vol.7, Issue 29.
  • Uçak, Ö. N. ve Çakmak, T. (2009). Web Sayfası Kullanılabilirliğinin Ölçülmesi: Hacet- tepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Web Sayfası Örneği. Türk Kütüphaneciliği 23, 2, 278-298.
  • Ulusan, Y. ve Batman, O. (2010). Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 23.Şişko, T. (2010). “Stratejik Yönetimde Patika Bağımlılığı ve Bir Lojistik Firmasın- da Uygulama”. (Doctoral dissertation, Fen Bilimleri Enstitüsü).

Websites Analysis of Halal Concept Hotels

Yıl 2016, Sayı: 1, 147 - 160, 01.04.2016

Öz

Tourism has become an important income source and a lifestyle in terms of demands and daily life in today’s globalized world. Halal Tourism which offers holiday services ac‐cording Islamic belief and implementations is seen as a new concept in the sector. This study contains websites evaluations of halal concept hotels. The purpose of this study is intended for evaluation of website contents of halal concept hotels which operates in Turkey. In accordance with this purpose, 49 features have been determined by exami‐ning secondary data in the literature and the data have been obtained by visiting websi‐tes of 135 halal concept hotels in Turkey. Obtained data has been analyzed by content analysis method. The features of hotels on the websites, halal hotel businesses concept, and halal hotels in Turkey were referred in the literature review which occurs by 3 parts. The findings have been found by visiting websites of 135 halal concept hotels have been debated in the findings part. The results about subject of study and developed sugges‐tions were given in the conclusion and recommendations part. As a result of the rese‐arch, it was found that features group related offered services took place on the first with 53,13% while halal mentality features group was on the last place with 8,15%.

Kaynakça

  • Arpacı, Ö. (2015). Helal Konseptli Otel İşletmelerinin Sezonlara Göre Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati ve Müşteri Değeri Üzerine Etkisi, Basılmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya.
  • Aydemir, B. (2013). İslami Otellerin Ürün Nitelikleri: Türkiye Örneği, International Conference on Religious Tourism and Tolerance 09-12 May 2013, 651- Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Pro- gramı Doktora Tezi, İzmir 662, Konya
  • Aydoğdu, A. (2011). Konaklama İşletmelerinde Uluslararası Standardizasyonun Rolü ve Türkiye Uygulamalarının Analizi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Batman, O. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal Turizmin Felsefesi Teorisi Uygulaması, OmniS- criptum GmbH & Co.KG:Türkiye Alim Kitaplari , Saarbrücken- Deutschland.
  • Batman, O. (2013). Kültürün Turist Tercihleri Üzerine Etkileri: Almanya’da Yaşayan Türkler Üzerine Bir Araştırma, İşletme Bilimi Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Cankül, D. (2011). Otel Seçimine Etki Eden Faktörlerden Biri Olarak Dini Hayat Tarzlarının Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Doğan, M. (2008). Konaklama İşletmeleri Bağlamında “İslami Turizmin” Gelişimi: 2002–2007 Türkiye, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi:23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya
  • Huang, W., T. Le, X. Li ve S. Gandha (2006), “Categorizing Web Features and Functions to Evaluate Commercial Web Sites”, Industrial Management & Data Systems, 106(4), 523‐539.
  • Karamustafa, K. ve Öz, M. (2010). Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, Ekim 2010, 5(2), 189‐218.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Law, R. ve C. H.C. Hsu. (2005). “Customers’ Perceptions on the Importance of Hotel- Web Site Dimensions and Attributes”, International Journal of Contemporary Hos- pitality Management, 17(6), 493‐503.
  • Özdemir, H. (2015). Muhafazakâr Otel Müşterilerinin Otel İşletmelerinde Aradıkları Özelliklerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilim- leri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara .
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık Ankara.
  • Sönmez, B. (2012). Türk Turizminin Dünya Turizmindeki Yeri Türkiye Ekonomisine Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi İktisat Anabilim Dalı iktisat Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Şahin Ç. B. (2008),Bir Pazarlama İletişim Medyası Olarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri, Yönetim, Yıl: 19, Sayı: 61.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami Turizm, Türkiye’deki ve Dünyadaki Genel Durumu Üzerine Bir İnceleme, “Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi”, C7, S.29, Vol.7, Issue 29.
  • Uçak, Ö. N. ve Çakmak, T. (2009). Web Sayfası Kullanılabilirliğinin Ölçülmesi: Hacet- tepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Web Sayfası Örneği. Türk Kütüphaneciliği 23, 2, 278-298.
  • Ulusan, Y. ve Batman, O. (2010). Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 23.Şişko, T. (2010). “Stratejik Yönetimde Patika Bağımlılığı ve Bir Lojistik Firmasın- da Uygulama”. (Doctoral dissertation, Fen Bilimleri Enstitüsü).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Pamukçu Bu kişi benim

Özgür Arpacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pamukçu, H., & Arpacı, Ö. (2016). HELAL KONSEPTLİ OTEL İŞLETMELERİNİN WEB SİTELERİNİN ANALİZİ. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(1), 147-160.

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.