BibTex RIS Kaynak Göster

KONYA SURİÇİNİN YAYALAŞTIRILMASI VE KENT MERKEZİNE TARİHİ BİR GÖRÜNÜM KAZANDIRMA

Yıl 2016, Sayı: 1, 1 - 17, 01.04.2016

Öz

Yayalaştırma, özellikle kent merkezlerinde yaşanabilirliği artıran, yayanın rahat dolaşımı ile güvenliğini sağlayan, uygulandığı sokak ve caddelerin kullanımlarındaki artışa bağlı ola‐ rak ekonomik canlılık getiren ve kamu yararını gözeten insani bir yaklaşımdır. Özellikle ta‐ rihi birikime sahip, tarihi eserlerle dolu olan şehirlerde, tarihi kent merkezleri yayalaştırı‐ larak insanların kullanımına sunulmaktadır. Binlerce yıllık tarihi boyunca Konya şehri de farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır. Ancak bu süreç içerisinde en parlak dönemini Türkiye Selçuklu Devleti’ne başkentlik yaptığı dönemde yaşamıştır. Şehir hayırsever Sel‐ çuklu Sultanları ve devlet adamları ile camiler, mescitler, medreseler, hankahlar, hamam‐ lar, kervansaraylar ve türbelerle donatılmıştır. Bu eserlerden günümüze ulaşanları Alaed‐ din Tepesi çevresinde, tarihi kent merkezinde yoğunluk göstermekte ve Konya’nın Sel‐ çuklu şehri olduğu imajını ortaya koymaktadır. Konya tarihi kent merkezi için uzun yıllar‐ dır konuşulmakta olan yayalaştırma projesi, şehrin turistik dinamiklerine önemli katkılar sağlayacaktır. Özellikle Mevlana Türbesi ile Alaeddin Tepesi’ni birbirine bağlayan Mevlana Caddesi’nin, ardından da aşama aşama bütün Konya suriçinin yayalaştırılması ve yeniden düzenlenmesi Konya şehrinin tarihi, kültürel ve turistik değerinin artmasına sebep olacak‐ tır. Tebliğimizde suriçinin yayalaştırılması ile birlikte kent merkezine tarihi bir kimlik ka‐ zandıracak; dış surların ve kapılarının ihya edilmesi, tarihi eserlerin çevre düzenlemeleri‐ nin yapılması, tarihi ve mimari hiçbir özelliği olmayan yapılardan bu bölgenin temizlen‐ mesi gibi yapılabilecek çalışmalar anlatılacaktır.

Kaynakça

  • Avcı, N. (2011). Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin İş Değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1), 7- 18.
  • Aydın, M. (2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 19, 39- 45.
  • Başol, Ö., Bilge, E. ve Kuzgun, Ş. (2012). Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel Değerler, Electronic Journal of Vocational Colleges, 57-68.
  • Bozkurt, S. ve Doğan, A. (2013). İş Değerleri ile İş Etiği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi:Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal, 4(4), 71-86.
  • Cevizci, A. (2010). Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayıncılık, 7. Baskı, İstanbul.
  • Çalışkur, A. (2005). Türk Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Değerleri ve Kişilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 109-142.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, E. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Öz-anlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, C. 7, No. 18, 9-24.
  • Göz, K. (2014). Toplumsal Değerler Bağlamında Yaşama Hürriyeti. Pamukkale Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 85-101.
  • Hair, F. J., Black, W. C., Babin,B. J., Anderson, R. E. (2010) Multivariate Data Analysis (7th ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Karalar, R. ve Kiracı, H. (2010). Bireysel Değerlerin Sürdürülebilir Tüketim Davranışı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 79-106.
  • Kubat, U. ve Kuruüzüm, A. (2010). İş Değerleri İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Yapısal Denklem Modelleme Yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 487-505.
  • Kurt, E. (2015). İş Yaşamında Bireysel Değerler: Bir Vakıf Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Örneği, http://acikerisim.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11493/1736/%C5%9E %20YA%C5%9EAMINDA%20B%C4%B0REY.pdf?sequence=1&isAllowed=y, (20.02.2016).
  • Kuvan, H. (2007). Türk Girişimcilerin Yaşam ve Çalışma Değerleri, Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta.
  • Özkul, A. S. (2007). Yaşam Değerlerini Etkileyen Faktörler SDÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Schwartz, S. H., (2012). An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values, Online Readings in Psychology and Culture, 2(1). http://dx.doi.org/10.9707/2307- 0919.1116, (22.02.2016).
  • Taşpınar, M. (2009). Eğitimde Örtük Program ve Değerler Eğitimi, I. Ulusal İyilik Sem- pozyumu, (20-21 Haziran 2009) Elazığ, 25-30.
  • TDK, (2016). Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_ gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.570c19ea279819.02132514 (15.02.2016).
  • White, C. (2006). Towards an Understanding of the Relationship Between Work Values and Cultural Orientations, Hospitality Management, 25: 699–715.
  • Yücel, C. ve Karataş, E. (2009). Eğitim Yöneticilerinin Benimsedikleri İş Değerleri. Ege Eğitim Dergisi, 10(2), 70-101.

A Study for Employee Values in Tourism Business

Yıl 2016, Sayı: 1, 1 - 17, 01.04.2016

Öz

The values directing thoughts and actions are an important concept located in the center of human life. What the value is, its content, features and its relationship with other con‐cepts has been the subject of several investigations. Social, cultural and economic con‐tribution that tourism enterprises have made both to business and to social life cannot be ignored. For this reason, this study was carried out in order to examine the value ori‐entations of those who take in charge in the field of tourism business. In research, it was investigated to what extent the values of employees differ according to variables such as gender, marital status, industry experience and educational background. Employees working in 5 star hotels operating in Antalya region included in the research. In the re‐search, it was tested whether the value of employees varies according to the demo‐graphic structure or not. Frequency distribution tables were used in the research to see the distribution of demographic factors. T test for two independent groups and One way Anova for more than two independent groups were used to test the stated hypothesis. Correlation analysis was carried out to see the relation between the work and life values of the workers. SPSS packaged software was used in performing these tests.

Kaynakça

  • Avcı, N. (2011). Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin İş Değerleri: Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1), 7- 18.
  • Aydın, M. (2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak, Eğitime Bakış Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 19, 39- 45.
  • Başol, Ö., Bilge, E. ve Kuzgun, Ş. (2012). Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel Değerler, Electronic Journal of Vocational Colleges, 57-68.
  • Bozkurt, S. ve Doğan, A. (2013). İş Değerleri ile İş Etiği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi:Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal, 4(4), 71-86.
  • Cevizci, A. (2010). Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayıncılık, 7. Baskı, İstanbul.
  • Çalışkur, A. (2005). Türk Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Değerleri ve Kişilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 109-142.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, E. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Öz-anlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi”, Değerler Eğitimi Dergisi, C. 7, No. 18, 9-24.
  • Göz, K. (2014). Toplumsal Değerler Bağlamında Yaşama Hürriyeti. Pamukkale Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 85-101.
  • Hair, F. J., Black, W. C., Babin,B. J., Anderson, R. E. (2010) Multivariate Data Analysis (7th ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Karalar, R. ve Kiracı, H. (2010). Bireysel Değerlerin Sürdürülebilir Tüketim Davranışı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 79-106.
  • Kubat, U. ve Kuruüzüm, A. (2010). İş Değerleri İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Yapısal Denklem Modelleme Yaklaşımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 487-505.
  • Kurt, E. (2015). İş Yaşamında Bireysel Değerler: Bir Vakıf Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Örneği, http://acikerisim.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11493/1736/%C5%9E %20YA%C5%9EAMINDA%20B%C4%B0REY.pdf?sequence=1&isAllowed=y, (20.02.2016).
  • Kuvan, H. (2007). Türk Girişimcilerin Yaşam ve Çalışma Değerleri, Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta.
  • Özkul, A. S. (2007). Yaşam Değerlerini Etkileyen Faktörler SDÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Schwartz, S. H., (2012). An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values, Online Readings in Psychology and Culture, 2(1). http://dx.doi.org/10.9707/2307- 0919.1116, (22.02.2016).
  • Taşpınar, M. (2009). Eğitimde Örtük Program ve Değerler Eğitimi, I. Ulusal İyilik Sem- pozyumu, (20-21 Haziran 2009) Elazığ, 25-30.
  • TDK, (2016). Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_ gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.570c19ea279819.02132514 (15.02.2016).
  • White, C. (2006). Towards an Understanding of the Relationship Between Work Values and Cultural Orientations, Hospitality Management, 25: 699–715.
  • Yücel, C. ve Karataş, E. (2009). Eğitim Yöneticilerinin Benimsedikleri İş Değerleri. Ege Eğitim Dergisi, 10(2), 70-101.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erkan Akgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akgöz, E. (2016). KONYA SURİÇİNİN YAYALAŞTIRILMASI VE KENT MERKEZİNE TARİHİ BİR GÖRÜNÜM KAZANDIRMA. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(1), 1-17.

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.