Yayalaştırma, özellikle kent merkezlerinde yaşanabilirliği artıran, yayanın rahat dolaşımı ile güvenliğini sağlayan, uygulandığı sokak ve caddelerin kullanımlarındaki artışa bağlı ola‐ rak ekonomik canlılık getiren ve kamu yararını gözeten insani bir yaklaşımdır. Özellikle ta‐ rihi birikime sahip, tarihi eserlerle dolu olan şehirlerde, tarihi kent merkezleri yayalaştırı‐ larak insanların kullanımına sunulmaktadır. Binlerce yıllık tarihi boyunca Konya şehri de farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır. Ancak bu süreç içerisinde en parlak dönemini Türkiye Selçuklu Devleti’ne başkentlik yaptığı dönemde yaşamıştır. Şehir hayırsever Sel‐ çuklu Sultanları ve devlet adamları ile camiler, mescitler, medreseler, hankahlar, hamam‐ lar, kervansaraylar ve türbelerle donatılmıştır. Bu eserlerden günümüze ulaşanları Alaed‐ din Tepesi çevresinde, tarihi kent merkezinde yoğunluk göstermekte ve Konya’nın Sel‐ çuklu şehri olduğu imajını ortaya koymaktadır. Konya tarihi kent merkezi için uzun yıllar‐ dır konuşulmakta olan yayalaştırma projesi, şehrin turistik dinamiklerine önemli katkılar sağlayacaktır. Özellikle Mevlana Türbesi ile Alaeddin Tepesi’ni birbirine bağlayan Mevlana Caddesi’nin, ardından da aşama aşama bütün Konya suriçinin yayalaştırılması ve yeniden düzenlenmesi Konya şehrinin tarihi, kültürel ve turistik değerinin artmasına sebep olacak‐ tır. Tebliğimizde suriçinin yayalaştırılması ile birlikte kent merkezine tarihi bir kimlik ka‐ zandıracak; dış surların ve kapılarının ihya edilmesi, tarihi eserlerin çevre düzenlemeleri‐ nin yapılması, tarihi ve mimari hiçbir özelliği olmayan yapılardan bu bölgenin temizlen‐ mesi gibi yapılabilecek çalışmalar anlatılacaktır.
The values directing thoughts and actions are an important concept located in the center of human life. What the value is, its content, features and its relationship with other con‐cepts has been the subject of several investigations. Social, cultural and economic con‐tribution that tourism enterprises have made both to business and to social life cannot be ignored. For this reason, this study was carried out in order to examine the value ori‐entations of those who take in charge in the field of tourism business. In research, it was investigated to what extent the values of employees differ according to variables such as gender, marital status, industry experience and educational background. Employees working in 5 star hotels operating in Antalya region included in the research. In the re‐search, it was tested whether the value of employees varies according to the demo‐graphic structure or not. Frequency distribution tables were used in the research to see the distribution of demographic factors. T test for two independent groups and One way Anova for more than two independent groups were used to test the stated hypothesis. Correlation analysis was carried out to see the relation between the work and life values of the workers. SPSS packaged software was used in performing these tests.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.