BibTex RIS Kaynak Göster

SEYAHAT ACENTALARININ SATIŞ GELİŞTİRME FAALİYETLERİNE VERDİKLERİ ÖNEM VE YETERLİLİK DÜZEYİ

Yıl 2017, Sayı: 2, 99 - 108, 01.04.2017

Öz

Yoğun rekabetin yaşandığı turizm sektöründe pazar payını ve satışlarını artırmak isteyen seyahat acentaları için satış geliştirme faaliyetlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren seyahat acentalarının satış geliştirme faaliyetlerine verdikleri önem ve yeterlilik düzeyi arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. 2015 yılı Şubat ve Mart aylarında Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren seyahat acentalarına yüz yüze ve kolayda örnekleme yöntemi ile anket uygulanmıştır. Araştırmaya 203 seyahat acentasından 24 adedi Adana’da ve 46 adedi Mersin’de faaliyet gösteren 70 adet seyahat acentası katılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler yüzde, frekans ve aritmetik ortalamalar hesaplanarak bağımlı örneklem T-testi paired-sample T-test ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda seyahat acentalarının satış geliştirme faaliyetlerinin önem ve yeterlilik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren seyahat acentalarının satış geliştirme faaliyetlerine önem verdikleri görülmüş fakat yeterli düzeyde uygulayamadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme (3.Baskı).İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Belch, G. E. and Belch, M. A. (2003). Advertising and Promotion : An Integrated Marke- ting Communications Perspective. (6th edt). Irwin: McGraw-Hill Companies.
  • Erciş, M.S. (2010). Pazarlama İletişimde Temel Yaklaşımlar (1.Baskı). İstanbul: Nobel Akademik Yayınları.
  • Erdem, Ş. (2010). Satış Geliştirme Faaliyetlerinin Müşteri Davranışları Üzerine Etkisi (1.Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Kafa, N. (2010). Seyahat Acentalarında Satış Geliştirme Faaliyetleri: İstanbul’da A Grubu Acentalara Yönelik Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P. (2015). A’dan Z’ye Pazarlama.(10. Baskı). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Kozak, N. (2010). Turizm Pazarlaması (3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N, Özel, Ç. H. ve Yüncü, D.K. (2011) Hizmet Pazarlaması (1.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (3.Baskı). İstanbul: Me- diaCat Yayınları.
  • Yetgin, D.(2009). Dört Ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinin Pazarlanmasında Satış Geliştir- me Yöntemlerinin Etkisi: Bodrum Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İz- mir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, Ş. (2007). Otel İşletmelerinde Satış Geliştirme Çabaları ve İstanbul’daki Dört Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama?search=1, (Erişim tarihi: 24.04.2015)

The Importance and Adequacy Levels Of Sales Promotion Facilities Of Travel Agencies

Yıl 2017, Sayı: 2, 99 - 108, 01.04.2017

Öz

The travel agency is a profit‐oriented business entity that provides transportation, ac‐commodation, sightseeing, sports and entertainment for tourists, provides them with in‐formation about tourism, contributes to the tourism economy and generally balances of payments. Travel agencies that want to increase their market share and sales in the tou‐rism sector where they are experiencing intense competition use travel development tools to market their travel products or other agency activities. Sales promotion activities are extremely important in terms of travel agencies as they are incentives to increase sales in the short term. It is a sales promotion tool used by the travel agencies for consumers to make early reservation, gifts, price reductions, payment convenience, money back gua‐rantee sales, programs for permanent customers, internet usage, membership card dis‐counts. From this point of view, research on the importance and sufficient use of the sales promotion tools used by the travel agencies in Adana and Mersin provinces to increase their sales has been carried out. In February and March 2015, a questionnaire was app‐lied to the travel agencies operating in the provinces of Adana and Mersin by face to face and easy sampling method. The data obtained as a result of the questionnaire were analyzed by the dependent sample T‐test paired‐sample T‐test by calculating percent, frequency and arithmetic averages. As a result of the analysis, a significant difference was determined between the importance and sufficiency levels of the sales development acti‐vities of travel agencies. The research findings show that travel agencies operating in the provinces of Adana and Mersin have emphasized the importance of sales development activities but they can not apply them adequately.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme (3.Baskı).İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Belch, G. E. and Belch, M. A. (2003). Advertising and Promotion : An Integrated Marke- ting Communications Perspective. (6th edt). Irwin: McGraw-Hill Companies.
  • Erciş, M.S. (2010). Pazarlama İletişimde Temel Yaklaşımlar (1.Baskı). İstanbul: Nobel Akademik Yayınları.
  • Erdem, Ş. (2010). Satış Geliştirme Faaliyetlerinin Müşteri Davranışları Üzerine Etkisi (1.Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Kafa, N. (2010). Seyahat Acentalarında Satış Geliştirme Faaliyetleri: İstanbul’da A Grubu Acentalara Yönelik Bir Uygulama, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P. (2015). A’dan Z’ye Pazarlama.(10. Baskı). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Kozak, N. (2010). Turizm Pazarlaması (3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N, Özel, Ç. H. ve Yüncü, D.K. (2011) Hizmet Pazarlaması (1.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi (3.Baskı). İstanbul: Me- diaCat Yayınları.
  • Yetgin, D.(2009). Dört Ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinin Pazarlanmasında Satış Geliştir- me Yöntemlerinin Etkisi: Bodrum Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İz- mir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, Ş. (2007). Otel İşletmelerinde Satış Geliştirme Çabaları ve İstanbul’daki Dört Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama?search=1, (Erişim tarihi: 24.04.2015)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mahmut Baltacı

Hakkı Mümin Ay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baltacı, M., & Ay, H. M. (2017). SEYAHAT ACENTALARININ SATIŞ GELİŞTİRME FAALİYETLERİNE VERDİKLERİ ÖNEM VE YETERLİLİK DÜZEYİ. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(2), 99-108.

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.