BibTex RIS Kaynak Göster

EKONOMIK RESESYON DÖNEMLERiNE OTELLER GELiRLERi EKSTRA ARTIRMAK iÇiN NELER YAPABiLiRLER: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERINE ÖRNEK ÇALIŞMA

Yıl 2019, Sayı: 4, 1 - 15, 01.04.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı, küresel düzeyde meydana gelen ekonomik durgunluğun otel sektörü üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada İngiltere Londra’da otel endüstrisinde faaliyet gösteren otellerin ekonomik durgunluk dönemlerinde ne gibi farklı yönetim teknikleri ile pazarlama stratejileri uygulayarak gelir düzeylerini artırabileceğini araştırılmıştır. Bu araştırmanın veri toplama araçları; otel yöneticileri ve çalışanlarla yapılan yüz yüze bireysel görüşmeler ve anket sorularından oluşmaktadır. Bu çalışmada, ekonomik durgunluk dönemlerinde otellerin bu sıkıntılı süreçten minimum derecede etkilenmesi için etkili bir yönetim planlamasına sahip olmasının önemini özellikle vurgulanmıştır. Bu çalışmada, konaklama sektörünün trendleri yakalamak için güncel pazar araştırmasının önemi belirtilmiştir. Ayrıca, ekonomik gerileme dönemlerinin otellerin verimliliklerini artırmak, yeni yönetim şemaları ve stratejileri keşfetmeleri için bir fırsat sunacağı ön görülmüştür. Bu araştırmada, maliyetleri düşürmenin ve çalışanları işten çıkarmanın bir çözüm olmadığı görülmüştür. Buradan hareketle, otellerin digital pazarlama aktivitelerini artırıp, websitesini güncel şartlara göre optimize ederek cazip kampanyalar surarak tanıtım faaliyetlerine agırlık vererek satış odaklı bir kampanya yürütmesinin önemli olacagı beraberinde marka imajını geliştirme ve ürün hizmet kalitesini arttırma yönelik pazarlama yaklaşımlarının firmalara resesyon dönemlerde avantajlar sağlayarak en az derecece etkilenmesine neden olacagı görülmüştür.

Kaynakça

  • Cathy, A. (2010). Hospitality Strategic Management Concepts And Cases, (2nd edit), published by john Wiley, Canada.
  • Kahn, RL. and Cannell, CF.(1957). The Dynamics of Interviewing: Theory, technigue and cases. New York, Wiley.
  • Kandampully, J. and Molk, C. and Sparks, T. (2001). Service Quality Management. The Haworth
  • Hospitality Press. United States of America. 56,20. Ketler, P. and John, T. and Jame, C. (2006). Marketing For Hospitality And Tourism,(4th edit). Pearson
  • International. United Kingdom.50,11. Kinton, R. and Ceserani, V. and Foskett, D. (1999). Theory Of Catering (Hodder and Stoughton.
  • London/United Kingdom. 383, 385. Laurie, JM. (2001). Hospitality Management And Organizational Behaviour,(4th Edit). Pearson
  • Longman. United Kingdom. Marquanett, IA.(1990).Corporate Planning Challenges. Journal Of Business Strategy, june.
  • Medlik, S. (2003). The Business of Hotels, (4th edit), Butterworth Heinemann on Imprint of Elsevier
  • Science, United Kingdom.45. NS, (2009). Hotel Market Report, Distributive And Service Trades. ( Erişim tarihi 15 Mart 2010).
  • Rabone, P. Bamunuge H, Brindley P, Clark M, Dennis A, Eeles T, Garwood M F. (2009). Hospitality
  • Supervision & Leadership, (1st published). Pearson Education Limited, Italy. 2. Saunders, M and Lewis, P. Thornhill, A. (2009). Research Methods For Business Studies. (5th edit).
  • Pearson Education. England. 139.140.233.268.320.318. Walker, JR. (2007). Introduction Hospitality Management. (2nd edit). Pearson Prentice Hall, New Jersey.

WHAT CAN HOTELS DO TO GENERATE EXTRA ON REVENUE IN THESE RECESSIONARY TIMES THE CASE STUDY OF HOSPITALITY INDUSTRY

Yıl 2019, Sayı: 4, 1 - 15, 01.04.2019

Öz

The purpose of the study is to investigate the influence of global economic recession on hospitality industry. Dissertation will be based on hotels in hospitality sector in the UK and will illustrate how hotels can increase revenue and wealth in the recession time by applying various management strategies and techniques. The most important methods of gathering data employed in this research were questionnaires and conducting face to face interviews with managers and employees. In this research, it is clearly seen that to have a proper management planning is very important in finding new solutions in the situation of economic downturn. It was suggested that hotels should make an external research regularly in order to catch new trends and changes in marketplace. Moreover, recession may create an opportunity for companies to discover new management scheme and strategies to improve company productivity. This research demonstrated that cutting costs and lying off employees are not the best ways to generate extra revenue. On this basis it emphasized the advantages of different more innovative methods such as; exploring new marketing approaches for example online marketing, optimising website, organizing campaigns and promotion activities, enhancing the brand image and improving the quality of products and service.

Kaynakça

  • Cathy, A. (2010). Hospitality Strategic Management Concepts And Cases, (2nd edit), published by john Wiley, Canada.
  • Kahn, RL. and Cannell, CF.(1957). The Dynamics of Interviewing: Theory, technigue and cases. New York, Wiley.
  • Kandampully, J. and Molk, C. and Sparks, T. (2001). Service Quality Management. The Haworth
  • Hospitality Press. United States of America. 56,20. Ketler, P. and John, T. and Jame, C. (2006). Marketing For Hospitality And Tourism,(4th edit). Pearson
  • International. United Kingdom.50,11. Kinton, R. and Ceserani, V. and Foskett, D. (1999). Theory Of Catering (Hodder and Stoughton.
  • London/United Kingdom. 383, 385. Laurie, JM. (2001). Hospitality Management And Organizational Behaviour,(4th Edit). Pearson
  • Longman. United Kingdom. Marquanett, IA.(1990).Corporate Planning Challenges. Journal Of Business Strategy, june.
  • Medlik, S. (2003). The Business of Hotels, (4th edit), Butterworth Heinemann on Imprint of Elsevier
  • Science, United Kingdom.45. NS, (2009). Hotel Market Report, Distributive And Service Trades. ( Erişim tarihi 15 Mart 2010).
  • Rabone, P. Bamunuge H, Brindley P, Clark M, Dennis A, Eeles T, Garwood M F. (2009). Hospitality
  • Supervision & Leadership, (1st published). Pearson Education Limited, Italy. 2. Saunders, M and Lewis, P. Thornhill, A. (2009). Research Methods For Business Studies. (5th edit).
  • Pearson Education. England. 139.140.233.268.320.318. Walker, JR. (2007). Introduction Hospitality Management. (2nd edit). Pearson Prentice Hall, New Jersey.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Abdullah Sencer Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Temel, A. S. (2019). EKONOMIK RESESYON DÖNEMLERiNE OTELLER GELiRLERi EKSTRA ARTIRMAK iÇiN NELER YAPABiLiRLER: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERINE ÖRNEK ÇALIŞMA. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(4), 1-15.

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.